{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Hvor har I været i praktik? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Da jeg har muligheden for at komme i praktik her i 9., kunne jeg godt tænke mig at høre noget om, hvor I har været i praktik og om hvordan, det var? smiley

Jeg leger lidt med tanken om at komme i praktik som berider (hos en bekendt) og fotograf, så hvis nogen af jer har prøvet det, må I også meget gerne skrive hvordan I synes, det var smiley

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor har I været i praktik?
  • #1   6. sep 2016 Da jeg gik i folkeskole var jeg i praktik hos en dyrlæge.

  • #2   6. sep 2016 Hvordan var det? Og hvad blev du sat til at lave? smiley

  • #3   6. sep 2016 Sidste år var jeg i praktik hos Stald König, og det var egentlig fint nok, selvom det kun var staldarbejde smiley
    I år er jeg så heldig at have fået muligheden at komme i praktik hos Karin Bræmer Hoffmann smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   6. sep 2016 for din egen skyld så find et praktiksted, som er noget du har planer om at du gerne vil arbejde med senere hen..

    det er den ideelle mulighed for at snuse lidt til de tanker man har smiley

    jeg har været i praktik på et stutteri, i børnehave og i en vuggestue.

    jeg har altid gerne ville arbejde i en salgstald, men efter min praktik vidste jeg 110% at det skulle jeg aldrig igen.

    børnehaven og vuggestuen var lige mig, og det har hængt ved, og jeg er ved at læse til pædagog nu, så det var også en kæmpe øjenåbner dengang.


  • #5   6. sep 2016 Jeg var i praktik som sygeplejerske i 9. klasse..
    Synes virkelig at det var spændende, og vil virkelig gerne uddanne mig til sygeplejerske - det var lige mig! smiley


  • #6   6. sep 2016 Hos en dyrlæge. Jeg var med til at kastere katte og hunde, sterilisere hunde, hive kalve ud, aflive, gøre rent og føre journal.

    Statens serum institut som dyrepasser. Passe dyrene, rengøring, og var med til det tekniske arbejde med dyrene.

    Rideskole. Ind/udluk, strø, rengøring, udmugning og fodring


  • #7   6. sep 2016 Tak for alle jeres svar! smiley

  • #8   6. sep 2016 Jeg har været i praktik ved en dyrlæge og ved Bastrup dressage (:

  • #9   6. sep 2016 Jeg var i praktik hos Aller Media, nærmere hos Se&hør. Det var meget sjovt, at komme med til interviews og opleve det. Har også været i praktik hos Fætter BR, det var nu også meget hyggeligt, men nok også mest fordi jeg fik lov til at pynte op til halloween smiley Jeg har dog fundet ud at jeg hverken skal være journalist ellers stå i butik. Jeg vil ellers gerne havde været i praktik, som bryllupsarrangør smiley

  • #10   6. sep 2016 jeg har været i praktik som chauffør

    men har også været i praktik som speditør

    nu mangler jeg bare at finde en speditør elevplads

    vidste så inden jeg gik i praktik at jeg ville være speditør såeee det var lidt ligegyldigt men det bekræftede bare mine tanker


  • #11   6. sep 2016 I 9.klasse havde jeg gået lidt med tankerne om politiet. Så da der kom en mulighed for at de optog nogle til at komme ind til praktik i politiet, sendte jeg en ansøgning afsted

  • #12   6. sep 2016 Jeg var i praktik hos en revisor (familie) og en dyrlæge smiley Jeg hjalp med at skrive ind hos revisorerne og pakke breve og lidt andet. Hos dyrlægen var jeg med til operationer, konsultationer, gik med dyrene og lidt andet forskelligt smiley

  • #13   6. sep 2016 jeg ved godt det her måske lyder lidt dumt

    men prøv at find et sted / job og vær i praktik hvor alle "nemt" kan blive det

    altså hvor det ikke kræver højt snit på gymnasiet eller at man skal være akrobat eller totalt god til faget inden man starter på det

    og så tag højde for at du måske har ondt i hænder eller nakke eller at dine tarme ikke virker så godt

    fx ville det ikke være smart at være chauffør hvis man altid skal have nem adgang til toilettet for det har man ikke som chauffør

    det lyder måske kedeligt men så kombiner det så man måske kan sige i en uge er du ude og lege berider og i næste uge så er du ude og lege kontor ansat hos kommunen


  • #14   6. sep 2016 Jeg har været i praktik hos en produktfotograf og hos dyrlæge Jørgen Falk-Rønne i København smiley

  • #15   6. sep 2016 Jeg var i 9.klasse i praktik hos Fyens Stifttidende smiley Det var rigtig fint, og vi blev behandlet super godt. Spændende, men det viste sig så senere, at det ikke var det, jeg ville. Det var som journalist.

    Jeg var i praktik med min dyrlæge her for ca 1½ år siden. Det var super spændende! Og hun var simpelthen så god at være med. Virkeligt spændende. Arbejdet var jeg vild med, men risikoen ved det, gjorde at jeg valgte det fra. Det kan VARMT anbefales at tage med en dyrlæge rundt smiley Kanon fedt arbejde.

    Man skal selvfølgelig snuse til lidt forskelligt, også tidligt i uddannelsestiden, men jeg har nu bestemt fået mest ud af min sidste praktik efter gymnasiet, (ved dyrlægen). Der vidste jeg også, at mit snit var til at komme ind, hvis det var dét, jeg ville vælge smiley Men man kan jo også komme ind af flere omgange, (kvote 2), hvor man kan have job, andre uddannelser i bagagen, der kan hjælpe dig med at komme foran de andre smiley Så man skal ikke altid lade sig skræmme af det med snittet smiley

    Tværtimod skal man tænke sig om mht. sin krop, styrke, psyke og det arbejdet kræver. Jeg ville ikke kunne holde til at være dyrlæge f.eks. bl.a. på grund af min krop, og derfor valgte jeg det fra, selvom jeg tror, jeg ville have elsket det. Ligeledes pga. psyken... jeg kan ikke klare de folk, der ikke følger dyrlægernes instrukser, og derfor fejlbehandler deres heste. Eller det at stå med en hest, jeg ville kunne hjælpe, men hvor ejeren ikke vil ofre pengene på den.

    Man skal også tænke over, hvad man egentligt skal lave, når man er færdig. Risikoen og sliddet ved f.eks. at være berider, smed eller dyrlæge, ville jeg ikke bryde mig om! Tænk at være en af de uheldige, der får et spark i hovedet på første år som færdiguddannet. Så er du altså pandekage for altid o.O Barsk at tænke på, - men det er jo en reel risiko ved et sådan arbejde, og de forsikringer, man har er sygt dyre af netop samme årsag.

    Jeg valgte jura og vil gerne være advokat. Det er jeg kanon glad for, og samtidigt er det uden en masse risikoer og ulemper i hverdagen smiley Så det er mere holdbart for mig smiley

    Held og lykke smiley



  • #16   6. sep 2016 Tak til jer allesammen! Jeg har fået en masse stof til eftertanke og en masse gode idéer!

    Anna: Tusind tak for dit lange svar - det hjalp mig rigtig meget! smiley


  • #17   6. sep 2016 I 8-9. klasse havde jeg et kort praktik forløb hos et arkitektfirma :)!
    Netop nu har jeg ansøgt om praktiskplads hos 'The Animation Workshop' i Viborg her i 3.g og håber sådan at jeg kan få en plads! smiley


  • #18   7. sep 2016 TS: Jeg husker ikke rigtigt hvad jeg deciderede var med til, det er næsten 10 år siden nu smiley Men indgik i den alm dagligdag hos dyrlægen og så samtlige operationer som der blev lavet.

  • #19   7. sep 2016 Jeg var i praktik hos en dyrelæge. Det var sindssygt interessant smiley

  • #20   7. sep 2016 Jeg var i praktik i Fitness World, der var jeg rundt til de personlige træninger, og så hvordan der blev lavet træningsprogrammer osv. Og så måtte jeg træne når jeg ville, og prøvede alle holdtræningerne smiley
    Derudover var jeg også hos en kostvejleder, hvor jeg var med til de møder hun holdte med klienterne smiley


  • #21   7. sep 2016 Jeg har været i praktik som dyrlæge (2 gange - to forskellige steder) og som jurist (advokat) - begge dele har forsikret mig om at det ikke er det jeg skal smiley

    I stedet arbejder jeg nu på at komme ind på Medieskolerne på uddannelsen til fotograf smiley Men det er en hård branche, så man skal virkelig ville det og arbejde for det! smiley


  • #22   7. sep 2016 Jeg har i praktik hos en hestedyrlæge smiley

  • #23   8. sep 2016 Som mange andre ar jeg også i praktik som dyrlæge, tilbage dengang jeg gik i 9.
    Jeg fungerede i bund og grund som en ekstra hånd, og nøj hvor syntes jeg bare det var spændende!
    En episode der står klarest var da vi blev kaldt ud til en hest der havde lavet et stort åbent sår i maven, ved at den havde faldet på noget gammel plov eller lign. Meget dumt af ejeren, men sket var sket og hesten skulle lappes sammen. Jeg skulle så hjælpe med at støtte hesten op og holde for blødningerne, alt i mens dyrlægen syet.
    Jeg fandt egentlig aldrig ud af hvad der blev af hesten senere, men dyrlægen havde gode udsigter for hesten.

    Jeg var også ude ved to kolik-tilfælde. og en kæmpe handelsundersøgelse på et stutteri.

    Men ved siden af det mere spændende er der også rigtig mange vacciner og tandpleje smiley



  • #25   10. sep 2016 I 9. klasse var jeg i praktik i militæret. Vildt spændende, men rigtig hårdt! smiley
    Ellers har jeg været i længerevarende praktik ved Berider Lotte Straarup, og hos min nuværende arbejdsplads ved Lene Hansen. smiley


Kommentér på:
Hvor har I været i praktik?

Annonce