{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.686 visninger | Oprettet:

Nisse drillerier {{forumTopicSubject}}

Vi har nisser i min klasse og er Tom for ideer da vi har en regel om at der skal drilles / gives mindst to gange om ugen og helst mere, men vi må ikke svine da det altid ender med at der ikke er nogen der ruder op igen,
Så er der nogle derude der har nogle billige nisse drillerier man kan lave?

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nisse drillerier
  • #1   1. dec 2016 Flytte rundt på tingene på bordet, når personen er ude af klassen - fx stille stolen oven på bordet, eller lægge alle tingene ned på gulvet.

I fx Tiger, Søstrene Grene, Normal, Billig Billy osv. kan man købe billige ting - fx små spil, dimser, pynteting, slik osv. Det kunne også være julepynt, fx små nisser.

Og så den klassiske med en chokoladejulekalender. smiley

• #2   1. dec 2016 Find en tom papkasse. Kom en lille seddel i den, hvor der står "Ingenting". Pak kassen ind. (Perfekt gave til en der ønsker sig ingenting) smiley
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f2/a2/7a/f2a27ae6fa741e6e05a624044373cdb5.jpg

Ellers de klassiske fra børnefødselsdage. Klistre mønter/gaven fast på bunden af papkassen, og fyld resten af kassen op med konfetti, papirstrimler eller papirkugler. Eller rul gaven ind i alverdens ting: gaffatape, papir, lommetørklæde, mere tape... massere af tape...

profilbillede
  • #3   1. dec 2016 leverpostej dyppet i chokolade overtræk smiley

• #4   2. dec 2016 En marsbar. 2 stykker træ nogle lange søm. Så kan man lave et fængsel til marsbarem

• #5   2. dec 2016 tage en slikkepind og putte i en bøtte, hæld derefter vand i og sæt i fryseren. så skal isen tø op før man kan spise slikkepinden.

overtrække en boullion terning med chokolade.

Hvis i har faste pladser kan du gemme personens stol og muligvis erstatte det med en cykel, eller en gymnastikbold

• #6   2. dec 2016 Jeg har købt et brev brunkagekrydderi. Skrev et lille drilledigt og pakkede det så ind i flere forskellige lag gavepapir, papirruller og en æske. Så kan min kollega bruge 5 minutter på at åbne sin gave.

Jeg har også købt juleklistermærker som jeg vil klistre på tasterne af hendes tastatur.

• #7   2. dec 2016 Jeg hørte om en som havde købt oreo's. Forsigtigt skilt dem ad og stoppet sennep i midten. Samlet dem igen, blandet dem med nogle intakte og så ellers afleveret dem pænt pakket ind

• #9   4. dec 2016 Læste om en der havde taget et hårdkogt æg og dyppet i chokolade smiley

Så tror personen at det er et chokolade æg smiley

• #10   4. dec 2016 Hvorfor skal alle nissegerninger være drillerier og halv-lede ting? smiley
    Kan man ikke også bare være sød, og give gode gaver og rigtig slik, i stedet for ene falske ting og snyd? smiley

Det med at gøre gaven svær eller træls at pakke ud, er sjovt og sødt, men jeg håber da at man gør andet, end at overtrække klamme eller knap så lækre ting med chokolade, for så er man da en træls nisse smiley

Jeg må være voksen og sige, at man ikke skal gøre noget, man ikke selv ville synes var sjovt eller lækkert at få tilbage smiley

• #11   4. dec 2016 CTS self skal man også huske at give nogle gode ting

men nu er nisser kendt for at være "onde" så der skal være noget ballade fra nissen ellers er det da en
    dårlig nisse når de nu er kendt for at drille

jeg har aldrig hørt om en som driller der har gjort noget godt

er det ikke meningen at man er drille-nisser det står i betegnelsen at man skal drille (IKKE mobbe)

igen alt skal ikke være ondt der skal også være noget godt

men man kan jo godt kombinere et stykke overtrukket leverpostej
    med en sød clembentin eller en ny nissehue dagen efter

• #12   5. dec 2016 Pointen er også bare, at man ikke skal give eller gøre noget, men ikke selv ville synes være sjovt. smiley

Og så skal man altså lige tænke sig om, med hvilke mærkelige ting man overtrækker med chokolade - personen kunne jo være allergisk eller intolerant overfor noget af det. Der er fx en del der er laktoseintolerante eller allergiske overfor nødder, hvilket der er/er spor af i mange madvarer.

Jeg er helt med på, at nisser skal drille, men derfor kan det da godt være sjovt eller sødt, fremfor ledt eller ubehageligt. Fx at gøre gaven (som ikke behøver være noget klamt, træls eller ubrugeligt) svær at pakke ud eller få fat på - man kan jo klistre den fast på væggen eller under bordet, eller lave en lille "skattejagt" med spor og/eller gåder.

De mere lede drillerier er ofte sjovest for den der laver dem, og dem der ser på, men er sjældent ligeså sjove eller hyggelige for den det går udover. Jeg begyndte at hade nisselegene i folkeskolen, fordi det altid var snydegaver eller klamme ting skjult som noget lækkert. Det er vel meningen at det skal være sjovt og hyggeligt, ikke ubehageligt eller noget man ikke har lyst til?

Jeg siger bare, at jeg synes man skal tænke sig om, inden man sætter gang i for mange trælse drillerier. Ved man at modtageren synes det er sjovt, er det jo fint. Men det er altså ikke alle, der synes det er særlig morsomt smiley

• #13   5. dec 2016 CTS jeg referere bare til den besked jeg skrev før.

Vil bare gentage mig selv hvis jeg skriver igen.

• #14   5. dec 2016 Det er også fint, det er ikke udelukkende henvendt til dig smiley

Jeg synes bare man skal huske at tænke på, hvad modtageren synes om det. Det skal ikke kun være sjovt for nissen smiley

• #15   5. dec 2016 Er helt enig med dig. smiley

Kommentér på:
Nisse drillerier

Annonce