30. dec 2012 Følger: 21 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 245
Nisse drillerier {{forumTopicSubject}}
Vi har nisser i min klasse og er Tom for ideer da vi har en regel om at der skal drilles / gives mindst to gange om ugen og helst mere, men vi må ikke svine da det altid ender med at der ikke er nogen der ruder op igen,
Så er der nogle derude der har nogle billige nisse drillerier man kan lave?
Tak på forhånd
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
I fx Tiger, Søstrene Grene, Normal, Billig Billy osv. kan man købe billige ting - fx små spil, dimser, pynteting, slik osv. Det kunne også være julepynt, fx små nisser.
Og så den klassiske med en chokoladejulekalender.
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.084
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f2/a2/7a/f2a27ae6fa741e6e05a624044373cdb5.jpg
Ellers de klassiske fra børnefødselsdage. Klistre mønter/gaven fast på bunden af papkassen, og fyld resten af kassen op med konfetti, papirstrimler eller papirkugler. Eller rul gaven ind i alverdens ting: gaffatape, papir, lommetørklæde, mere tape... massere af tape...
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
jun 2011
Følger: 54 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 103
overtrække en boullion terning med chokolade.
Hvis i har faste pladser kan du gemme personens stol og muligvis erstatte det med en cykel, eller en gymnastikbold
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 50
Jeg har også købt juleklistermærker som jeg vil klistre på tasterne af hendes tastatur.
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 636
feb 2015
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 213
Så tror personen at det er et chokolade æg
okt 2004
Kan man ikke også bare være sød, og give gode gaver og rigtig slik, i stedet for ene falske ting og snyd?
Det med at gøre gaven svær eller træls at pakke ud, er sjovt og sødt, men jeg håber da at man gør andet, end at overtrække klamme eller knap så lækre ting med chokolade, for så er man da en træls nisse
Jeg må være voksen og sige, at man ikke skal gøre noget, man ikke selv ville synes var sjovt eller lækkert at få tilbage
apr 2008
men nu er nisser kendt for at være "onde" så der skal være noget ballade fra nissen ellers er det da en
dårlig nisse når de nu er kendt for at drille
jeg har aldrig hørt om en som driller der har gjort noget godt
er det ikke meningen at man er drille-nisser det står i betegnelsen at man skal drille (IKKE mobbe)
igen alt skal ikke være ondt der skal også være noget godt
men man kan jo godt kombinere et stykke overtrukket leverpostej
med en sød clembentin eller en ny nissehue dagen efter
okt 2004
Og så skal man altså lige tænke sig om, med hvilke mærkelige ting man overtrækker med chokolade - personen kunne jo være allergisk eller intolerant overfor noget af det. Der er fx en del der er laktoseintolerante eller allergiske overfor nødder, hvilket der er/er spor af i mange madvarer.
Jeg er helt med på, at nisser skal drille, men derfor kan det da godt være sjovt eller sødt, fremfor ledt eller ubehageligt. Fx at gøre gaven (som ikke behøver være noget klamt, træls eller ubrugeligt) svær at pakke ud eller få fat på - man kan jo klistre den fast på væggen eller under bordet, eller lave en lille "skattejagt" med spor og/eller gåder.
De mere lede drillerier er ofte sjovest for den der laver dem, og dem der ser på, men er sjældent ligeså sjove eller hyggelige for den det går udover. Jeg begyndte at hade nisselegene i folkeskolen, fordi det altid var snydegaver eller klamme ting skjult som noget lækkert. Det er vel meningen at det skal være sjovt og hyggeligt, ikke ubehageligt eller noget man ikke har lyst til?
Jeg siger bare, at jeg synes man skal tænke sig om, inden man sætter gang i for mange trælse drillerier. Ved man at modtageren synes det er sjovt, er det jo fint. Men det er altså ikke alle, der synes det er særlig morsomt
apr 2008
Vil bare gentage mig selv hvis jeg skriver igen.
okt 2004
Jeg synes bare man skal huske at tænke på, hvad modtageren synes om det. Det skal ikke kun være sjovt for nissen
apr 2008
Nisse drillerier