{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste efterskole?
  • #1   2. jan 2017 Uden selv at have været på efterskole vil jeg overveje Tronsø skolen, da jeg virkelig har hørt rigtig godt om den, og har selv redet undervisning hos en af deres beridere.

    Men overvej også om det er efterskole du vil, eller måske Horse college? smiley


  • #2   2. jan 2017 Hej Lene(:

    Tak for dit svar(: skal lige høre hvad et Horse College er?(:


  • #3   2. jan 2017 Jeg gik på Ladelund Efterskole i perioden 2013-14-15 - både 9.ende og 10.ende.

    Havde ikke egen hest med, da jeg ikke havde fået hende der.

    Tror mine forældre gav omkring 40.000. Prisen varierere fra skole til skole, men også fra familie til familie. Det kommer meget an på om du har små søskende under 18 i familien, hvor meget din familie tjener, osv. Jeg var den yngste i familien, derfor var jeg den dyreste af os 3 børn at få på efterskole. Samtidig så er min familie ikke den der tjener mindst, så det trak også prisen op.

    Hvad det koster med hest, ved jeg ikke.

    På LE var det sådan at man eksklusivt som hestepige - med egen hest vel og mærke - måtte gå ud i stilletimerne (19-19:30, så vidt jeg husker) og ride sin hest, hvor alle andre ikke måtte gå ud fra værelserne.

    Der var udelukkende holdundervisning, størrelsen på holdende varierede. Vi var 4 hold, og på mit hold var vi en 7-8 ryttere. Da vi nåede slutningen, var vi kun 4-5 ryttere, da nogle af tøserne åbenbart ikke mente at det var undervisning man behøvede at dukke op til, pff. Mere plads til os andre.

    Rider man elevhest, står man ofte og skal dele den med en der rider på holdet inden, eller den der rider på holdet efter. Kommer an på holdet man rider på.
    Jeg havde "egen" pony, i det at jeg red en lav pony på omkring de 135, som havde gigt i benene, og jeg var den eneste der havde tilladelse til at ride den af efterskole-eleverne.

    To ridehaller, en stor og lys, en lille og mørk.. To ridebaner, en stor og en lidt mindre..
    Foldene har jeg ikke forstand på. Boksene havde en god størrelse.

    Undervisningen var primært dressur, men der var også mulighed for spring, hvis man aftalte det med ridelæren.


  • #4   2. jan 2017 Hej Hope(: tak for svar! Syntes du det var et fedt ophold? Og fik du noget ud af at ride der? Altså udviklede dig ryttermessigt eller?

  • #5   2. jan 2017 Det var da så lidt Oline! smiley
    Jeg var rigtig glad for mit ophold på skolen ja, det var et rigtig rart sted at være.
    Hmm, jeg fik noget ud af at ride der ja, men man "passer meget sig selv" i undervisningen, og så kommer ridelæren med kommentaren eller noget man skal øve, altså er der ikke fokus på en hele tiden. Dog er det heller ikke "rid-i-røven-på-hinanden-ridning" som mange andre steder.

    Jeg lærte rigtig meget at kigge op, fordi vi havde en pige på mit hold som mente at hende og hendes hidsige hoppe ejede alting.. Har ikke tal på hvor mange gange mig og ponyen jeg red var ved at blive trampet ned xD


  • #6   2. jan 2017 Går pt på Waldemarsbo Efterskole, dog en specialskole, ikke åben for alle, men kan da godt dele min mening smiley

    Min lånehests ejer giver 700 kr, hvor der er træpiller, vand, wrap og foder.
    På stedet er der ridebane (meget lille, ponystørrelse), stald med 10 bokse, fin foldplads og et lille sted til alt udstyret smiley
    Min store dreng trives fint og det er meget selvpas, vi passer selv i linjefag og skal også selv lukke ind og ud, samt alt der høre til.
    Hjælper også med skolens 3 heste.
    Foretrækker helt klart at have min egen med smiley


  • #7   3. jan 2017 Nu er jeg selv konkurrence rytter, og har også taget både 9 (selvfølge) og 10 klasse. Her er tiden altså til at dyrke sin fritids interesse, der er ikke overvæltende mange lektier, så det fungerede fint for mig, at få det hele til at fungere.

    Men nu da jeg går på hf, kan jeg udemærket mærke, at tiden er knap til ridningen, ikke umulig men det kan være svært at få lavet alle lektier og motioneret hesten. smiley

    Det her horsecollege kommer ind i billedet, jeg ville selv gerne afsted, men de tilbyder ikke hf, desværre.. Kun hhx, stx og eux.
    Det er muligt kun at tage afsted på fx. det 3 år, som ofte også er sværest, eller alle 3 år? smiley
    Man bor på stedet, og kompinere så en seriøs ungdomsuddanelse med ridningen. Du kan læse mere om konceptet her: http://www.danishhorsecollege.dk


Kommentér på:
Heste efterskole?

Annonce