518 visninger
|
Oprettet:
KEA og DMJX - skoledage? {{forumTopicSubject}}
Beklager for den crappy overskrift
Er der nogen som går/har gået på KEA eller DMJX, som vil dele lidt om hvor længe en skoldag typisk er (fra kl-kl)?
På KEA er det attraktivt med designteknolog-uddannelsen
På DMJX er det attraktivt med fotografisk kommunikation
Nogen der kan hjælpe? Bare den mindste ide ville være en stor hjælp
dec 2006
Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
Du har tider i skolen fra 8.15 til ca 15 hver dag. samt skolen forventer du bruger en masse interesse timer i gruppe arbejde, efter timerne, nogle timer i skole tiden, er sat til gruppe arbejde og projekter, men der er self også en masse undervisning... jeg har i flere perioder måtte sidde på skolen fra 8 til 22 om aften.. Det er ikke hele tiden, men der kommer altså nole store projekter som kræver en del tid :). Kun det første halve år var " faste tider" resten, ja der bruger jeg mange timer, når vi kørte store projekter.
- og det er på trods for at jeg også har uddannelsen fra Ishøj som beklædningshåndværker, så jeg kan sy, konstruere osv.
Det skal måske også lige nævnes at jeg gik på design linjen :). Jeg havde indtryk af at de andre to linjer, gik hjem meget tidligere end os, i projekter.
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.857
Hvordan er det ellers at gå på skolen? Er stemningen god, og er der "plads til alle"?
dec 2006
Husk evt at melde dig ind i skolens facebook gruppe, der sælges feks ofte brugte bøger, så behøver man da ikke købe alle bøger for nye af
Der er nogle ting der vil irretere en, men det er der nok alle steder..
Vi var prøve på et nyt system angående en eksamens aflevering et halvt år før vi sluttede. og der manglede der oploadnings plads, på rigtige sted, så vi alle måtte dele opgaven i to for at kunne aflevere, mange var i vildrede på selve afleverings dagen.. Det blev jo også træls for lærerne, da de skulle rette, så mund ikke den er rettet til næste gang. Plotteren ( den til at printe store konstruktions mønster ud på) skal ca 3-4 klasser bruge samtidigt, og selv om de har 3, så stod vi elever for at få dem til at virke selv (teknikkerne kunne ikke hjælpe).. jeg behøver vel ikke at sige at det gav kaos ved store afleveringer, hvor vi ofte fik udskudt afleveren, pga den. Så var der selve den afsluttende eksamen, hvor man skulle booke tid hos vejledere, man kunne både booke ved den lærer man havde fået givet, samt alle andre også ( hvis man havde spørgsmål, om andet som den lærer man have, ikke kunne svare på). Systemet her var også nyt. Desværre oplevede flere i min klasse, at de ikke kunne få andet en 30 min med deres vejleder ( jeg havde lagt mine timer med det samme og fik derfor alle mine timer, så godt råd gør det :)), så de fik aldrig alle de vejledningstimer de var lovet, eller vejledet af andre lærer, som de ikke kunne bruge, pga de ikke kunne svare, da det ikke var deres fag..
- Trods dette kom de fleste faktisk ud med ok karakterer ;).
Til sidst kunne tilbage meldingerne fra lærerne nogle gange virke lidt sløset og man kunne blive lidt frustreret, når man følte man manglede noget vigtig viden omkring afleveringer feks.
Ved det er en "masse dårligt" men er nu glad for uddannelsen, og alle på holdet på nær 3 har taget og kommet ind på overbygningen. - Så helt dårligt har det jo ikke været ;).
dec 2006
https://www.facebook.com/groups/222662887926297/
https://www.facebook.com/groups/776070809134332/
- Men gå nu endelig ikke ud og køb bøger nu, det er set de ændre listerne fra år til år. Så vent til listen kommer på din mail ;).
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.857
KEA og DMJX - skoledage?