{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.975 visninger | Oprettet:

Erfaringer med privatleasing {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Her er et total OFF-topic emne xD
Sagen er den at jeg meget snart er færdig med min uddannelse, og derefter skulle jeg jo gerne i gang med at arbejde smiley Jeg bor lidt langt væk fra alting, og derfor vil jeg skulle ud og anskaffe mig en bil når jeg står med en stilling smiley
Jeg er allerede nu igang med at gøre mig tanker om dette, og derfor søger jeg folks erfaringer angående privprivat leasing af :) Det vil nemlig nok være rigeligt med en leasing bil, da denne bil udelukkende ville skulle bruges som til-fra arbejde bil.

Jeg har lidt spørgsmål som jeg håber der er nogen som kan svare på smiley
- Hvordan foregår det med hensyn til service? Ved at det er en del af prisen, men er det alt service som indgår eller er det "kun" olietjek og ligende?
- Hvad hvis man gerne vil have lidt ekstra udstyr med i bilen, lægges dette så oveni ens udbetaling af bilen?
- Hvordan med skift af sommer/vinterhjul, er det ligeledes med prisen ligesom service?

Håber der er nogen med leasing erfaringer herinde smiley Skriv også rigtig gerne hvor du leasede bilen gennem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med privatleasing
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #1   13. jan 2017 Jeg har en leaset Peugeot 308, leaset gennem Peugeot finans. Det eneste, som kommer ud over leasingomkostningen, er ejerafgift, forsikring, brændstof og dæk. Dvs hvis du vil have vinterdæk på, så skal du selv købe dem.

    Jeg ser ikke ret mange faldgruber, hvis blot du er opmærksom på, at det er en FDM-godkendt kontrakt. Og husk at være realistisk med kørte kilometer, ellers kan det blive voldsomt dyrt, når du skal aflevere bilen igen.


  • #2   13. jan 2017 Line: Jeg tænker at beregne hvor mange kilometer jeg skal køre også ligge lidt ekstra til smiley Men det vil sige at hos Peugeot skal man ikke betale for ekstra udstyr i bilen? Har nemlig haft 108 i tankerne, men vil gerne have fartpilot i f.eks og det er ikke med i deres beskrevet leasingbil på hjemmesiden smiley

  • #3   13. jan 2017 Hvis du køre mere edn 15000 km årligt kan det ikke betale sig

  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #4   13. jan 2017 De biler, Peugeot tilbyder, er som modellen er, jeg tror ikke man kan tilkøbe ret meget, udover ting som fx anhængertræk.
    Om det kan betale sig er jo en individuel vurdering, for mig kan det godt betale sig selvom jeg kører 20000 om året, fordi jeg ikke har tænkt mig at beholde en bil i den størrelse længere end max 2 år.


  • #5   14. jan 2017 Mich: Når det udelukkende skal være en til og fra arbejdes bil så kan det nu nok godt betale sig. Vi har en anden bil, men den skal min kæreste jo bruge til at køre på arbejde smiley Men ja jeg skal da klart regne på tingene. Det største bonus er at man forbliver gældsfri ved at lease.

    Line: Okay, for jeg ville f.eks gerne have metallak og omdregningstæller med smiley


  • #6   14. jan 2017 Jeg har leaset bil og er generelt blevet meget klogere på, hvad der er smart at gøre når vi snakker om bil.
    Jeg har valgt at lease gennem gomore da der i deres aftale er forsikring og service osv med. bilen er spritny og du har den i 1 år. Det eneste du kal betale udover er evt. vinter eller sommerdæk, benzin/diesel og grøn ejerafgift.
    Plus du må leje bilen ud hvis du vil.

    Hvis du vælger at købe bil i stedet så vil jeg anbefale 2 løsninger. køber du en gammel bil til under 10.000 kr, så vær obs på dens sevicebog, er den passet som den skal der kan du roligt købe bilen.(så kan den køres i 2 år indtil den skal synes også kan du evt. skrotte bilen)
    vil du købe nyere bil så køb en der har kørt i et par år, da prisen så er faldet tilpas meget, og dit tab når du skifter bil ikke er ligeså stort.

    Jeg ved godt du kun spurgte til leasing, men jeg har prøvet lidt forskelligt og er kommet frem til dette for hvad jeg synes er smart smiley


  • #7   14. jan 2017 og hos gomore er der 24.000 km med i leasing aftalen.

  • #8   14. jan 2017 Natasia: Det er mere eller mindre umuligt at låne penge til en let brugt bil. Lånet skal være betalt ud inden bilen bliver 8 år, så hvis jeg køber en bil som er 6-7 år gammel vil jeg kun have 2 år til at betale den tilbage smiley
    Så hvis jeg ikke ender med leasing, så køber jeg en mini bil fra ny af og højst sandsynligt med finansiering gennem forhandleren.
    Gomore har jeg fravalgt da det er som kun selv siger kun 1 år man kan lease bilen smiley Forsikring er nu heller ikke noget problem, har ret billige forsikringer smiley


  • #9   14. jan 2017 det er dit valg. jeg snakker ikke om en bil der er 6-7 år men en der er 2 år. du vil stå med et kæmpe økononisk tab ved at købe ny minibil

  • #10   14. jan 2017 Natasia: Ja hvis bilen skal sælges inden den betales ud, dette er ikke planen. Bilen her skal udelukkende være en til-fra arbejde bil, da mig og kæresten i forvejen har en anden større bil.
    Og jeg ved banken ikke vil være med til at låne til en brugt bil, derfor er det udelukket smiley Har allerede snakket med banken omkring dette nemlig.


  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #11   14. jan 2017 Min leasingbil er nu også både med metallak og omdrejningstæller. Udstyrsvarianten er givet på forhånd, og så er der x antal farver man kan vælge imellem. Men igen - det kommer an på modellen og mærket, hvilke muligheder der er for at "bygge selv". Hvis man vil have de billige slagtilbud, så har du ikke så meget frihed.

  • #12   15. jan 2017 du kan købe bil hos forhandler som har kørt få km med finansering.

  • #13   15. jan 2017 Natasia: Jeg køber ikke halv brugt bil smiley For så meget billigere er de da heller ikke smiley

  • #14   15. jan 2017 jo det er de faktisk. Køber du helt ny bil hos forhandler kommer du til at stå med det største økonomiske tab. hvis vi siger bilen koster ca 110.000 kr kontant med finansering og renter skal du nok regne med at efter 8 års afbetaling har du givet 170.000 kr ca. også kan du måske hvis du er heldig få 40.000 kr for bilen. køber du en bil der derimod har kørt et par år så koster den nærmere 60-70.000 kr.
    Men du skal følge din mavefornemmelse og få egen erfaring for hvad der er det gode og rette at gøre for dig. for alle har forskellige meninger smiley


  • #15   15. jan 2017 Natasia: Der vil stadig være samme tab ved en brugt. Og igen jeg skal ikke ud og sælge bilen smiley Jeg gider ganske enkelt ikke at skulle nøjes når der kun er 20.000kr forskel på en ny og en 2 års bil.

  • Kjeld C
    Kjeld C Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   6. sep 2017 Hvad skal de se af papirer ved en leasing aftale?

  • #17   6. sep 2017 Min mand og jeg så på forskellige muligheder for bil nr 2.

    Leasing kontrakter har gerne en klausul om, at den skal modtages i samme stand som man købte den.
    Ups, hvad betyder det? Jeg kan ikke undgå bilkabuler, andet slitage mv.
    Vores naboer har haft leaset bil tidligere, de betalte leasing omkostninger og fik en ekstra regning på 40.000 kr netop for "fejl og mangler" ved almindelig brug. Den ekstra regning kan du købe en ny brugt bil for.
    - så mit råd er, vær opmærksom på almindelig slitage.
    - hvis du leaser før du har jobbet, ved du ikke hvor meget du skal køre og det er ofte meget dyrt at købe ekstra km ift kontrakten.

    Hold øje med ny bil tilbud.
    Vi købte en Suzuki celerio i vinters. Uden diverse tilbud kunne vi have afbetalt 1700 kr pr måned, og have betalt den ud inden garantien udløb. (Jeg snød, tog en røvfuld vagter, og betalte via dankort kontant kombineret med kassekredit, da det var billigere.)
    - så mit råd er, tjek de små biler igen. Det kan være billigere at købe nyt eller let brugt, sammenlignet med leasing
    - for tiden har Suzuki og Hyundai vist de bedste garanti ordninger på henholdsvis 3 år/ 40.000 kr og 5 år. Dvs du betaler kun for service / sliddele.

    Det billigste her og nu er nok at købe en brugt bil. Købsprisen på 10-15 tusind skal sammenlignes med at leasing koster fra 3.000 og opefter pr måned. Så det er sparet ind på 3-5 mdr.
    Jeg har lige købt bil nr 2.
    Den kører fint, er nysynet, men lugter allerede af ridetøj og våd hund. Min våde hund! Det er meget tilfredsstillende at kunne bruge et redskab præcis som det passer mig, fordi jeg tager ingen hensyn til gensalg prisen, jeg forventer at den skal sælges til skrot om 1-2 år. Og mit behov er transport af mig selv og min mand og vores hund - og udstyr til stinkende hobbyer!

    Den sidste mulighed er, at du fortsætter med transport på samme måde som du hidtil har klaret dig, og accepterer at offentlig transport er besværligt.
    Men jeg har selv pendlet med 15 km til job med cyklen, og det giver altså en god røv. (Men det gør det!) Du skal bare kunne tage et klæde om på jobbet.
    Med en rigtig god cykel kan op til 40 km være konkurrence dygtig på tidsforbrug sammenlignet med offentlig transport, og kører man fra Nørrebro til Køge sygehus, så er det også konkurrence dygtig på tid mod bil! ( En del kollegaer har gjort det.)


Kommentér på:
Erfaringer med privatleasing

Annonce