{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Søger min tidligere pony, hendes føl eller tidligere ejer. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nu har jeg ledt med lys og lygte igennem gallerier, forumemner mm. herinde, uden at blive det mindste klogere på, hvor pokker min gamle pony er blevet af og om hun i det hele taget lever.

Jeg søger min gamle pony, hendes føl, eller tidligere/nuværende ejer.
Miss Charming, i daglig tale Charmi (det var i hvert fald hendes navn hos mig) er fra 2002, dvs. hun er 15 år den dag i dag. Hun er/var en brun hoppe med sort man og hale, på ca. 147cm (hun gik med sko dengang jeg havde hende). Hun har en lille smal hvid blis. Hun har sorte "sokker" på både for- og bagben. Og hvis intet er blevet gjort ved den, så har hun den smukkeste store flotte pandelok.
Jeg solgte hende tilbage i 2009, til en dame på Fyn, ved navn Helle. Jeg mener Helle på daværende tidspunkt var omkring 28. Helle købte Charmi, da Charmi ikke var egnet som ridehest mere, på grund af kisingspine. Helle havde Charmi stående hjemme ved sine forældre, hvor hun blandt andre også havde sin pony som hun havde haft siden hun blev konfirmeret.
I 2011 fik Charmi et lille musegråt hingsteføl, ved Helle. Jeg kender desværre ikke navnet på føllet, ej heller hvem Charmi blev ifolet med.

Jeg har billeder af Charmi, hendes føl og Helle, og jeg kunne mægtig godt tænke mig, at finde frem til, hvor i verden Charmi og føllet er, eller om de i det hele taget lever den dag i dag?
Jeg kunne også godt tænke mig, at finde frem til Helle. Jeg ved, hun har arbejdet på tanken ved rosengårdcenteret. Andet ved jeg desværre ikke.

Jeg håber virkelig der er nogen der kan genkende, Charmi, føllet eller Helle og kan give mig nogle oplysninger. Jeg ønsker brændende at vide, hvordan det går dem alle tre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger min tidligere pony, hendes føl eller tidligere ejer.
  • #1   16. jan 2017

    profilbillede
  • #2   16. jan 2017 Charmi da hun stadig var min tilbage i sommeren 2009.

    profilbillede
  • #3   16. jan 2017 Jeg har tjekket hestedata, og der er ikke oplysninger på hendes føl. Der kom 3 heste frem med det navn, og kun den ene fra 2002, der er ikke registreret nogle bedømmelser eller andet, og hun står heller ikke registreret som død.
    Jeg brugte hendes pasnummer på at kigge på DRF. Hun står derinde, men der er ingen oplysninger omkring startede stævner. Det havde jeg heller ikke regnet med, når hun har KS, men man ved aldrig.

    Det er jo ikke fordi dette bragte dig tættere på, men så er de sider i hvert fald udelukkede, hvis andre skulle få samme tanke.


  • #4   17. jan 2017 Tusinde tak for, at du brugte tid på at søge efter hende!

    Dét, at hun ikke står registreret som død, giver mig lidt håb for at finde hende. For det sidste jeg hørte var, at Helle ville få hende slagtet.
    Jeg leder videre efter kontrakten, hvor jeg håber at flere oplysninger på Helle, kan hjælpe mig med at finde frem til hende, og høre hvad der er sket med Charmi og hendes føl.

    Så selvom jeg ikke kom tættere på, hvor i verden hun kunne være, var du til stor hjælp!


  • #5   17. jan 2017 Dingle: Er det muligt jeg kan få dit til at tjekke navnet: Princess Charming - jeg kan faktisk ikke huske om vi fik lavet pas før eller efter vi begyndte at kalde hende Miss i stedet for Princess - jeg synes som 12årig at det var træls at alle forvekslede hende med en vallak og Prince.
    Det kunne være hun står registreret som Princess i stedet nemlig.


  • #6   17. jan 2017 Jeg kan tjekke det i aften. Jeg er pt på Rigshospitalet med min ældste datter og kommer kun hjem om aftenen/natten med min yngste, så jeg skal nok prøve at huske det smiley

  • #7   17. jan 2017 Uha! Ingen forhastninger - jeg er ved at prøve at finde ud af, hvordan det såkaldte prøveabonnement på HesteData virker.
    Rigtig god bedring til din datter!
    og igen, tusinde tak for din hjælp. smiley


  • #8   17. jan 2017 Jo tak, og der er ingen heste registreret i navnet Princess Charming smiley

  • #9   18. jan 2017 Mange tak for hjælpen.
    Jeg håber sådan at finde hende igen! smiley
    Hvordan ser du på HesteData om hesten er registreret som død?


  • #10   19. jan 2017 Nu sidder jeg ikke lige ved computeren, så jeg kan finde et eksempel og tjekke om det gælder for alle, men jeg ved at jeg har ser på e hest på et tidspunkt, hvor der stod hvornår den var registreret død. Jeg ved ikke om det kun er noget der har været gjort i en periode eller andet. Jeg kan tjekke når jeg kommer hjem i aften, om min gamle hoppe står med den registrering. Alternativt kan du prøve at ringe ind til seges og tjekke smiley

  • #11   19. jan 2017 Så har jeg tjekket min gamle hoppe, og der står ikke registreret "død" hos hende, så det er måske en overgang de har gjort det eller lignende, for er 100% sikker på at jeg har set det på en hingsts "profil" derinde på et tidspunkt, så måske hun er aflivet. Det er jeg ked af at jeg har givet dig falske forhåbninger.

    Jeg ville prøve at ringe til seges, for de burde kunne undersøge om hun er aflivet eller ej.


  • #12   23. jan 2017 Tusinde tak for din hjælp.
    Jeg har været i kontakt med Seges, og jeg er desværre ikke kommet længere i min søgen.
    De kan ikke se, at hun skulle være blevet aflivet. Men samtidig har hende der købte min pony ikke meldt om ejerskifte, og jeg står derved faktisk stadig som ejer på min gamle pony.
    Jeg håber inderligt, at mine forældre kan finde kontrakten fra dengang vi solgte hende, og vi måske kan finde hende den vej rundt. Hvis hun stadig er i live, så skal hun jo have ejercertifikat, eller jeg skal have hende tilbage.
    Krydser alt hvad jeg kan, for at det lykkedes at finde ud af, hvor (og om??) hun stadig lever.


Kommentér på:
Søger min tidligere pony, hendes føl eller tidligere ejer.

Annonce