{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Irland/Skotland - heste oplevelser {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

En veninde og jeg snakker om, at tage på ferie i enten Irland eller Skotland til sommer smiley

Vi er så småt begyndt at kigge på, hvad man skal se - og da vi begge er hestepiger, undersøger vi også mulighederne omkring dette smiley

Så!
Er der nogen herinde, der har været i enten Skotland eller Irland, som har set eller kender til heste 'seværdigheder' som er værd at opleve? smiley

Ja eller ikke-heste-relateret også smiley

Alle forslag modtages smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irland/Skotland - heste oplevelser
  • #1   22. jan 2017 Jeg elsker skotland, vi har været der 2 gange nu, men jeg har endnu ikke været i Irland så der har jeg ikke lige nogen forslag smiley

Det skotske højland er vidunderligt! Vi var en måned i højlandet og vandre i sommers og mødte et par stykker der var på trail riding langs nogen af de vandre ruter vi også benyttede os af smiley Det er nok det eneste hesterelaterede jeg har smiley

Af ikke så hesterelaterede ting:
    Har i tid kan jeg virkeligt anbefale at tage forbi Isle of Skye, det er simpelthen noget af det smukkeste og bestemt et besøg værd smiley Man kan komme derud med bus fra glasgow (måske edinburgh?).

I Edinburgh er der en gade festival kaldet The Fringe i hele august, det var så sjovt at være der for to somre siden, der er så mange mennesker og så meget at lave smiley Rigtigt mange af tingene er gratis eller ekstremt billigt at tage til, vi så bl.a. elektronisk ballet, tryllekunstnere, komikerer, gadeteater osv.

Der er mange ture i bus op igennem skotlands højland og forbi de store kendte ting (Loch Ness, Glen Coe osv.) fra glasgow og edinburgh, vi var med på en tur på 8 timer, med en del stop undervejs for to år siden og det var virkeligt skønt smiley Det er nogen gode busser og man får set mange ting på kort tid.

Skulle i tage en smuttur op i det skotske højland er Glen Coe et MUST! Det er simpelthen mit yndlingssted i hele skotland, det er så smukt der. Der stopper en bus ved Glen Coe resort, ikke langt derfra kan man (hvis man har mod på det), vandre langs West Highland Way op af devils staircase, hvor man har den smukkeste udsigt over Glen Coe, og nå ned igen på et par timer smiley

billedet vedhæftet er fra Conic Hill, med udsigt til Lock Lomond, hvor der skiftes fra lavland på den ene side, til højland på den anden side smiley

profilbillede
  • #2   22. jan 2017 Ah hvor lyder det bare fedt!

Jeg tror også vi ender med at vælge Skotland - der er simpelthen så mange ting, vi gerne vi se der smiley

Og så ender vi nok også "bare" med en trail ride smiley

Vi havde oprindeligt planer om en badeferie, men er simpelthen helt forelsket i den skønne natur de har i Skotland og Irland smiley

• #3   24. jan 2017 Jeg har også planer om rideferie i Scotland og eftersom jeg er vild med historie og outlander serien, har jeg forelsket mig i disse ture fra highlandsunbridled. Hvis man ikke er så meget til "Outlander-konceptet", så har de også alm. trailrides.

Outlander rideture: http://www.highlandsunbridled.co.uk/outlander.html

Alm. rideture: http://www.highlandsunbridled.co.uk/dates_prices_2017&2018.html

• #4   26. jan 2017 Jeg har boet i Edinburgh i et års tid, og det er en fantastisk by. Højlandet er også utroligt smukt. Tæt på Edinburgh ligger The Kelpies - to meget smukke 30 meter høje hesteskulpturer.

Sidste år var jeg på rideferie i Irland i Donegal-området (det nordlige Irland). Som øvet rytter har man mulighed for at tage på en uge lang tur uden guide - man rider sammen min. to personer og rider fra en B&B til den næste hver dag (3-6 timers ridning om dagen, hvis man tager den direkte vej, men man må gerne tage omveje, ride ekstra langt langs stranden, eller hvad man nu har lyst til). FANTASTISK natur - skov, strand, bjerge, hede. Du får et kort med ruten, men man må som sagt gerne tage på opdagelse. Veltrænede heste og noget for enhver smag - vælg imellem irske sportsheste og Irish Cobs. Kan virkelig anbefales - stedet hedder Holiday Horse Farm.

Kommentér på:
Irland/Skotland - heste oplevelser

Annonce