Irland/Skotland - heste oplevelser {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
En veninde og jeg snakker om, at tage på ferie i enten Irland eller Skotland til sommer
Vi er så småt begyndt at kigge på, hvad man skal se - og da vi begge er hestepiger, undersøger vi også mulighederne omkring dette
Så!
Er der nogen herinde, der har været i enten Skotland eller Irland, som har set eller kender til heste 'seværdigheder' som er værd at opleve?
Ja eller ikke-heste-relateret også
Alle forslag modtages
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Det skotske højland er vidunderligt! Vi var en måned i højlandet og vandre i sommers og mødte et par stykker der var på trail riding langs nogen af de vandre ruter vi også benyttede os af
Af ikke så hesterelaterede ting:
Har i tid kan jeg virkeligt anbefale at tage forbi Isle of Skye, det er simpelthen noget af det smukkeste og bestemt et besøg værd
I Edinburgh er der en gade festival kaldet The Fringe i hele august, det var så sjovt at være der for to somre siden, der er så mange mennesker og så meget at lave
Der er mange ture i bus op igennem skotlands højland og forbi de store kendte ting (Loch Ness, Glen Coe osv.) fra glasgow og edinburgh, vi var med på en tur på 8 timer, med en del stop undervejs for to år siden og det var virkeligt skønt
Skulle i tage en smuttur op i det skotske højland er Glen Coe et MUST! Det er simpelthen mit yndlingssted i hele skotland, det er så smukt der. Der stopper en bus ved Glen Coe resort, ikke langt derfra kan man (hvis man har mod på det), vandre langs West Highland Way op af devils staircase, hvor man har den smukkeste udsigt over Glen Coe, og nå ned igen på et par timer
billedet vedhæftet er fra Conic Hill, med udsigt til Lock Lomond, hvor der skiftes fra lavland på den ene side, til højland på den anden side
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
Jeg tror også vi ender med at vælge Skotland - der er simpelthen så mange ting, vi gerne vi se der
Og så ender vi nok også "bare" med en trail ride
Vi havde oprindeligt planer om en badeferie, men er simpelthen helt forelsket i den skønne natur de har i Skotland og Irland
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 29 Heste: 8 Emner: 18 Svar: 192
Outlander rideture: http://www.highlandsunbridled.co.uk/outlander.html
Alm. rideture: http://www.highlandsunbridled.co.uk/dates_prices_2017&2018.html
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Sidste år var jeg på rideferie i Irland i Donegal-området (det nordlige Irland). Som øvet rytter har man mulighed for at tage på en uge lang tur uden guide - man rider sammen min. to personer og rider fra en B&B til den næste hver dag (3-6 timers ridning om dagen, hvis man tager den direkte vej, men man må gerne tage omveje, ride ekstra langt langs stranden, eller hvad man nu har lyst til). FANTASTISK natur - skov, strand, bjerge, hede. Du får et kort med ruten, men man må som sagt gerne tage på opdagelse. Veltrænede heste og noget for enhver smag - vælg imellem irske sportsheste og Irish Cobs. Kan virkelig anbefales - stedet hedder Holiday Horse Farm.
Irland/Skotland - heste oplevelser