{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Udlænding flytte til DK? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley .

Jeg tænkte at jeg ville høre om der var nogle af jer der vidste - eller har erfaring med - en udlænding der flytter til Danmark.

Sagen er nemlig at jeg bor i England til daglig, og har fundet engelsk kæreste. Vi snakker om at ville købe hus - og boligmarkedet er altså noget dejligere i Danmark end i England.
Samtidig tror jeg muligvis også at jeg vil læse min kandidat i Danmark - eller se om det er muligt at få arbejde indenfor min ønskebranche i Danmark før jeg evt. vil prøve lykken i England igen.

Jeg har snakket med flere forskellige grene indenfor min branche i DK, og ved at der er efterspørgsel for hvad jeg kan tilbyde, så jeg er ikke så ræd for om jeg skulle kunne få arbejde. Samtidig hvis der skal stiftes familie, så vil jeg egentlig helst at det bliver i Danmark, eftersom det (ærlig talt) fungerer noget bedre end England.

Sagen er bare at min kæreste også skal med. Han er fra England - halv engelsk, halv irsk. Er påbegyndt den lange process det er at snakke dansk, kan sige æ, ø og å ord irriterende godt, samt lærer så hurtigt når han gør en indsats. Så at lære sproget burde ikke være største problem.
Han har ikke universitetsuddannelse, men erfaring i dagligvarebutik og næsten 9 års erfaring indenfor politiet (han er IKKE politimand, men call handler). Får generelt meget ros fra hans overordnede.

Vil det være muligt for sådan en som ham at få arbejde? Eller ville han skulle tage en gymnasial uddannelse før overhovedet at kunne få en fod ind på arbejdsmarkedet?

Jeg ved at dette ikke lige er det mest relevante forum at spørge på (Det er heller ikke mega relevant endnu - jeg har stadig 1½ år tilbage på uni før vi gør noget som helst), så vil egentlig bare gerne høre folks tanker. Specielt fordi jeg som det er nu, ikke har særlig meget erfaring med det danske arbejdsmarked og derfor ingen reel idé om hvordan det hele foregår pt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlænding flytte til DK?
  • #1   12. feb 2017 Bed ham om at melde sig ind i facebookgruppen "Strictly British" og "Brits in Denamrk". Min mand er også fra England, dog boede jeg ikke derovre først, hvilket gør det hele lidt mere besværligt.

• Lotte K
    Lotte K Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 7 Svar: 1
    #2   12. feb 2017 Meld dig ind her https://www.facebook.com/groups/529496830564703/

Der er masser af gode råd fra folk i samme sko. Jeg er lige kommer hjem efter 18 år i England så ved hvad det handler om smiley

• #3   12. feb 2017 Glemte forresten at nævne, at hvis der går så lang tid, så er der jo ingen der ved, hvilke aftaler der kommer i stand ang Brexit. Det er stadig ukendt land, så meget kan ændre sig på den tid. Men de to grupper jeg nævnte, der er der rigtig mange Britter i, og de holder sig godt opdateret med de sidste nye ang Brexit og forhandlinger. Der er gode til at hjælpe hinanden og svare på spørgsmål.

• #4   12. feb 2017 Tusind tak! Havde slet ikke forventet svar herinde og slet ikke så hurtigt! smiley

Jeg har meldt mig ind i hjemrejse gruppen, selvom det på ingen måde er aktuelt endnu. Jeg kan bare godt lide at være på forkant med tingene.

Har fortalt min kæreste om de to andre grupper, men han er ikke helt ligeså meget for at tænke længere frem ad i tiden, så nu må vi se om han melder sig ind. Hans største bekymring er vidst nok om han vil passe ind og om han rent faktisk KAN komme ind på arbejdsmarkedet med hans kvalifikationer osv.

• #5   12. feb 2017 Så vil det netop være en god ide at melde sig ind for ham, det vil de nok kunne hjælpe ham på vej med at afklare lidt smiley min mand har det hårdt herovre. Han er invalidepensionist og arbejder derfor ikke. Han er den eneste englænder på disse kanter, og grundet kroniske smerter havde han svært ved at følge med på sprogholdene. Men finder man et arbejde og evt nogle venner på sprogholdene og bor noget tættere på andre englændere, så er det noget nemmere. Jeg vil foreslå jer at indregne i jeres budget, at besøge familie to gange om året, da de fleste englændere som jeg har haft snakket med, som ikke havde den mulighed, de havde det meget hårdt, og savnede deres land. Særligt husker jeg en pige fra Newcastle med hjemve smiley vi ofrer nogle ting for at kunne besøge familien, men vi besøger ofte og det er super vigtigt for os, da vi har børn. Vi er meget splittede, for vi står jo med en fod i hvert land, og det kommer vores børn også til. Vi sørger for, når vi rejser, at tage mad med hjem, lave hjemmelavede scotch eggs osv for eksport firmaerne er ret pebrede i pris og har langt fra det man helst vil have.

• #6   12. feb 2017 For resten så tager jeg til Bolton i slutningen af marts. Så vidt jeg husker er du fra Manchester, så lad mig vide hvis der er noget du mangler XD

• #7   12. feb 2017 Åha, pas på med at tilbyde det - jeg savner dansk mad SÅ meget!!
    Bare små ting som Knorrs lasagne, rugbrød (kan fås i Tesco, men det er ikke lige så godt!) og dansk snolder. England når det ikke til sokkeholderne smiley .

Han har vidst meldt sig ind i Brits in Denmark nu, fordi jeg sagde til ham at jeg gerne ville have at han fik en idé om hvor vidt det var noget for ham før jeg begyndte at lægge alt for meget energi i at finde ud af hvordan, hvorledes og sådan.

Skal jeg være helt ærlig, så vil jeg gerne til Danmark inden det at skabe familie bliver en realitet og jeg ville ærlig talt være meget ked af at skulle starte familie i England. Det er ikke så meget fordi jeg savner min familie og sådan, men Danmark virker altså bare så meget bedre til barsel, sundhed og tidlig barndom. Jeg kan ikke forestille mig at skulle være i Danmark til evig tid - men lige nu vil jeg egentlig gerne bare tilbage for et par år hahahah.
    Ikke at det er særlig relevant lige pt. heller - jeg er kun 22 og halvvejs igennem 2. år på Uni smiley

Som sagt, jeg kan bare godt lide at planlægge smiley

• #8   13. feb 2017 Det forstår jeg godt. Jeg elsker England meget højt, og hvis mine piger senere i livet flytter derover, så flytter jeg med, men mange ting, som er vigtige for mig, ville være svært derovre. Uanset hvad man vælger, så vil der være noget man vælger fra. Jeg kan godt lide pubs'ne fordi de ældre ikke er spæret inde alene derhjemme, og de bliver ikke dømt som drankere, men jeg har hest, noget der ikke ville være helt nemt derovre. Min datter begynder skole i 2018, dvs jeg binder mig i dk for mindst 10 år, for jeg vil ikke flytte hende midt i det hele... det er skolen for vigtig til

• #9   13. feb 2017 Jeg er generelt kæmpe fan af England. Folk er pisse flinke, det akademiske niveau lader til at være højere og så er fodbolden (som jeg er vild med - og gerne vil arbejde med) altså bare på et noget højere niveau end det ses i Danmark.

Hvis du er pige og elsker fodbold herovre så er der ikke nogen der synes det er underligt, hverken han- eller hunkøn.
    Kan du lide fodbold som hunkøn i Danmark får du opmærksomhed fra hankøn, mens hunkønnene lader til at hade/misunde for det og det er altså træls bare fordi man går op i en "drengesport".

Hest er helt sikkert bedre i Danmark. Hold nu op hvor pris og kvalitet bare slet ikke hænger sammen herovre.
    Jeg har part i Westhoughton og har været så pisse heldig at ejer har vurderet at det er vigtigere at have en rytter der er vant til varmblodsheste og vurderet MIG til at være dygtig nok til at træne hendes hest end at få £30 om ugen for at have en part. Så jeg rider gratis mod at muge ud og motionere datterens pony også - og har de tid henter og bringer de mig til stationen. Har de ikke tid betaler de en taxi for mig. Jeg synes det er himmel og kan slet ikke i min vildeste fantasi begribe at de gør så meget bare for at jeg kan komme og ride hesten. Min kæreste mener at jeg gør dem en kæmpe tjeneste og de slipper billigt - hvilket jeg ikke synes. Han ville blive overrasket hvis vi flytter til Danmark og man pludselig skal betale 1000kr om måneden for at måtte ride en andens hest OG muge ud smiley

Og så lader boligmarkedet til at være meget bedre i Danmark. Du får så meget mere hus for 2.5 m. I Danmark end du gør i England. Har du kun 2.5 at købe for herovre ender du jo nærmest i et telt i en baghave eller i et ikke alt for heldigt område ...

• #10   13. feb 2017 Ja jeg ved det. Jeg har ønsket at flytte mange gange, så jeg har sat mig meget ind i markedet. Pt vor vi med hestene hjemme, og det er nærmest umuligt derovre, og der er rigt om det. Jeg savner allermest høfligheden, køkulturen, busserne, og generelt bare rigtig mange ting. Hvis jeg nogensinde skal blive lykkelig, så skal jeg vinde lotteriet, have hus bege steder og flyve frem og tilbage som det passer mig

• #11   13. feb 2017 Jeg har ikke sat mig så meget ind i markedet endnu. Vi bor pt hos min kærestes far, sammen med farens kæreste og hendes voksne søn. Det er et 4 bedroom og der er ét toilet = alle skal bruge det samtidig. Samtidig er den voksne søn et svin - tisser på toiletbrættet, skrubber ikke toilettet når han har lavet nr. 2, stjæler andres mad. Jeg er ved at blive skør og vil bare så gerne have mit eget!!

Kæresten vil ikke leje fordi det er dead money og så er der ikke så mange muligheder tilbage andet end at blive. Vi har måske omkring 8000 pund sparet sammen pt og det kommer du bare ikke langt for når du bor i Manchester og gerne vil blive i området... du kommer lidt længere for samme penge i Danmark. Eller du får mere hus, luksus og beliggenhed for samme penge ... ser det pt ud til ved første øjekast.

• #12   13. feb 2017 det burde kunne lade sig gøre.. har en kammerat der er flyttet fra Irland til danmark til kæresten.. og han har boet her i over 7 år, dog er han ikke rigtig uddannet som noget, og har haft flere små jobs, men det lader til at han let får arbejde.. han snakker ikke rigtig dansk, men er begyndt og forstå en del dansk

Kommentér på:
Udlænding flytte til DK?

Annonce