{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

hest og studie løn og hvordan? {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen smiley

det er sådan at jeg efter sommer flytter hjem fra efterskole, og begynder på gymnasiet. Jeg vil virkelig gerne have egen heste, men jeg er i tvivl om jeg kan få det til at løbe rundt. Så til jer der studere og har hest, Hvor meget tjener i om måneden, og hvor mange timer i ugen arbejder i og hvad arbejder i med. Da jeg selv ret hurtigt bliver 18 og først herefter har i sinde at købe hest, søger jeg svar fra folk omkring 18 og op. Alle slags gode råd og tips tages også imod med taknemlighed. smiley

- på forhånd tusind tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest og studie løn og hvordan?
  • #1   19. mar 2017 Jeg får omkring 500 udbetalt ud over min udeboende SU.
    Har så lejlighed og alle udgifter der følger med dette.
    Jeg tror at hvis jeg ikke havde hest ville det fint kunne løbe rundt kun med SU.
    Men jeg vil sige at vil man anskaffe sig en hest skal man ved siden af sin SU tjene hvad det koster at holde hest smiley

Så regn ud hvad det vil koste for dig at have hest og så ud og søg arbejde smiley

Jeg selv arbejder med rengøring lige nu. Men der er jo massere jobs at søge. F.eks. Butik, barnepige, afryder/garderobepige på en bar, tjener, osv smiley

• #3   19. mar 2017 Sine:
    For Søren da også. Hvordan har du overhovedet kunnet klare det?

Min hverdag på HF lød ca sådan:
    07.00 - stå op.
    08.10 - møde i skole.
    16.00 - fri fra skole.
    16.30 - var jeg så hjemme.
    16.30 - 17.00 - spisning.
    17.00 - 22.00 - fritid til hest eller andet jeg havde lyst til.

(Dog havde jeg lidt arbejde mandag, onsdag og fredag, men kun omkring 2 timer i ugen samlet set)

Weekenderne blev brugt til afleveringer og lavede aldrig dagslektierne.

Når jeg kigger på mit skema i forholds til dit, havde jeg jo mega meget fritid.
    Og alligevel gik jeg ned med depression og brugte aldrig tid med hesten fordi jeg ikke kunne overskue det.

Syntes det er vildt hvor stor forskel der kan være på mennesker smiley

Tror jeg ville dø hvis jeg skulle have levet bare en dag i dit liv smiley

• #5   19. mar 2017 Jeg kunne ikke få det til at fungere, da jeg skulle pendle 2 timer hver vej, samt fik hjemmeboende SU, og ingen job. Jeg var heldig at have hestene hjemme, og derved betalte min mor en del, men jeg endte med at sælge..
    At hesten så stod on/off til salg i 1,5 år er så en anden ting. smiley

i dag vil jeg nok godt kunne få det til at fungere, dog uden opsparing. Jeg får ca. 5100 i SU og 2500-3500 i job. efter udgifter har jeg 3600, hvor 2600 går til opsparing.
    Jeg har fri hver dag 14.30 senest, og arbejder kun hver anden weekend fra 9.30-17.15, så tid ville der være massere af.
    Det kræver dog, jeg kan finde et billigere opstaldningssted. smiley

• #6   19. mar 2017 Jeg er godt nok 17, men når jeg bliver 18 vil det jo bare blive nemmere og jeg vil tjene mere smiley

Men jeg arbejder hver tirsdag 16:30-22 og så arbejder jeg hver søndag 7:45-15 eller 10-18

Jeg får udbetalt 5000 om måneden på mindstelønnen smiley

Jeg har to heste, bor hjemme og skal dog kun betale for den ene af dem smiley

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #7   19. mar 2017 At arbejde som vagt i weekenderne er en god mulighed. på du må man ikke tjene mere end omkring de 10.000 pr måned, hvis du stadig vil have su. Og få mange vagter er 12 timer af gange skal der meget få weekender til. og så er alt tjent ind . Og jeg har hørt at man for lavet mange lektier. Og det er efter hyggeligt.
    bare en god ide. Og det er et job med uden mangel på job muligheder ??

• #8   19. mar 2017 Sine:
    Jeg forstår ikke hvordan du kunne. Men okay. Hvor der er vilje er der en vej.
    Som du siger. Du led af stress og græs ofte men kæmpede videre.

Den del kan jeg sætte mig ind i. Efter jeg blev ramt af depression kæmpede jeg en lang kamp. Alle sagde jeg burde droppe ud. Men det nægtede jeg. Kæmpede hele det sidste år med en depression. Men blev alligevel student smiley

Men forstår stadigvæk ikke hvordan du klarede dit. Jeg er dybt imponeret smiley

• #10   19. mar 2017 Sine:
    Hvor er det fedt at høre andre også mærker den "motivation" selvom man jo burde passe på sig selv i stedet for.

Men nej det kan være svært at forklare hvordan man kommer igennem svære perioder i ens liv. For det er noget med bare at stå op. Klare dagen og så gentage det hele den næste dag uden at tænke over det.
    Men når man så tænker tilbage. Så tænker man lidt "how?"

Tusind tak. Selvom jeg jo ikke engang føler mit er helt berettiget når jeg kan se hvad du har kæmpet dig igennem smiley

• #12   19. mar 2017 Stine:
    Kan jeg virkelig godt forstå. smiley

• #13   19. mar 2017 først og fremmest, det kan sagtens lade sig gøre, forvent det er hårdt, pengene bliver små, og du skal ha mulighed for backup hvis alt går galt, feks af dine forældre. jeg selv lånte for 2½ år siden penge for at få råd til opstaldning da mit buskort tog alle mine penge, så jeg havde heldigvis en backup plan i den måned.

Forvent også tiden med hestene kan blive svært når du også har skole, lektier og måske også et fritidsjob. jeg selv havde mine hest opstaldet under hele uddannelsen, at passe dem selv ville simpelthen blive for hårdt. Jeg var i stalden fast 2 gange i ugen og i sommer perioden flere gange i ugen.

Mht SU og fritidsjob så er jeg hjemmeboende. min su lagde på 1000,- dengang, det var nu rart nok for den betalte lige præcis min opstaldning hver måned. udover dette havde jeg et fritidsjob på 11 timer i ugen, men timerne er selvfølgelig meget forskellige, nogengange havde jeg 6 timer i ugen og andre gange kunne jeg have helt op på 30-35 timer i ugen. jeg fik mellem 4-9000 kr i måneden.
    et fritisjob vil være et fornuftigt valg, su'en er ikke til at råbe hurra for overhovedet så det er rart at tage fritidsjob så du kan a råd til det hele, både hest, dyrlæge, togkort, kommende bøger og til fredagscafeen.

hvis du skal gå på vidergående uddannelse vil jeg også inkludere dette.

Jeg skal f.eks ud som elev her til september, jeg skal være elev i 2 år og så har jeg mulighed for at tage en 3 årig vider-uddannelse som butikschef, jeg skal så ud og ha fat i en lejlighed i kolding 40 km fra hvor jeg bor. og hvad gør man så med hesten nu?? Jeg jeg ved det ikke helt selv endnu.. men som jeg sagde øverst i min kommentar hav altid en backup plan!!. jeg er heldigvis så fandens heldig at mine forældre har både stald og mark fordi vi har haft heste hjemme før i tiden og nu bliver stalden brugt så jeg kan få sonny hjem på sommergræs hver år. nå men de har sagt ja til hvis jeg betaler for alle ydelserne at han kan stå hos mine forældre, hvilket jeg er så taknemmelig for smiley jeg vil selvfølgelig helst ha han bliver hvor han er nu fordi han bare har det så godt ude i den stald men ja, jeg har altid en plan hvilket er vigtig hvis man ikke har mange penge og skal ha det hele til at køre rundt.

Min plan er jo så hvis han skal stå hos mine forældre at jeg kommer hjem til ham og rider ham og nusser om ham de dage jeg har fri fra arbejde. så kan jeg godt leve med jeg ikke kan ride i ridehus smiley

• #14   27. mar 2017 tusind tak for alle jeres svar! smiley

• #15   27. mar 2017 Jeg er sindsygt overpriviligeret, jeg har 2 heste og har ikke betalt en rød reje i de 2 år jeg har haft dem.
    Jeg gav 500 kr til betaling for den lille udover de resterende 3000 (hvilket jo var et engangsbeløb), og så betaler jeg selv hvis jeg vil have nyt udstyr osv.
    Foder, strøelse, hø og så videre betaler jeg ikke noget for, fordi de står herhjemme, mine forældre betaler alt, fordi at de bliver glade for at se, at jeg er glade for dem. De betaler også mine kaniners foder osv. Og har faktisk også betalt alle de gange jeg er taget til kaninhopstævner, selvom jeg havde starter på langt over 120 kr. De har også betalt 90% af det min studietur har kommet til at koste i år, og der snakker vi også 4-6.000 kr.

Vil du bo hjemme, eller? Du skal vide at selv hvis du er udeboende kan du ikke satse på at få udeboende SU når du er under 20. Og tro mig, den hjemmeboende SU er ikke mange røde rejer værd. Der ér dog stor forskel på beløbet! Jeg fylder 19 i år, og får 934 kr i måneden. Min veninde er lige blevet 18, og får 1.334 kr i måneden. Altså får hun 400 kr mere end mig.

Jeg vil sige at du skal ud og finde et job hurtigst muligt. Jo mere du får sparet op fra start, jo bedre! Jeg ville selv have et job i butik, hvis jeg kunne holde til det. Jeg har istedet 3 små-jobs hos private, fordi at jeg netop ikke er i akut pengemangel og ikke betaler til mine heste - så ALT hvad jeg tjener, ryger ind på min opsparing til lejlighed osv om et år - og så et mindre beløb (vi snakker måske 1-200 kr om måneden) til at have det sjovt for.

1 sted hvor jeg er dyrpasser for 4 marsvin, 3 hunde og 7 katte. Der får jeg 300 kr pr dag.
    1 sted hvor jeg er dyrpasser for 1 hund, 2 katte og 6 høns. Der får jeg 150 kr pr dag.
    1 sted hvor jeg gør rent. Der får jeg 70 kr i timen. Der får jeg gerne lige godt omkring 150 kr pr gang, medmindre der skal ske noget vildt. smiley

Kommentér på:
hest og studie løn og hvordan?

Annonce