{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Skriftlig spansk eksamen {{forumTopicSubject}}

Heeeej alle

Jeg er igang med at læse op til skriftlig spansk i morgen (rip mig...) og vores lærer har hele tiden sagt, at det er tilladt at bruge google oversæt, hvilket det også var til terminsprøven. Inden i kommer med kommentarer om, hvor dumt det er og at vi ikke lærer noget, så ja, det har i helt ret i. Men hvis man ikke skal bruge faget, så er det bare en god måde at få en eller to karakter højere ;))). Vores lærer har lært os, at hvis man oversætter fra engelsk til spansk, så er det tæt på at være korrekt det hele, dog skal verber bøjes i den rigtige tid.
Men i vores elevfolder som vi har fået af gymnasiet, der står der, at vi IKKE må bruge google oversæt, men vores lærer har fået det bekræftet af ministeriet, at det er blevet tilladt i den nye reform.
Vi var nede hos sekretærene og spørge, men der sagde de også, at de ikke tror, at det er tilladt.

Er der nogle derude, der ligesom mig selv, skal til skriftlig spansk og ved, om det er tilladt eller ej???? :))))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skriftlig spansk eksamen
  • Simone N
    Simone N Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #1   18. maj 2017 Jeg var oppe i spansk skriftlig sidste år, der var google oversæt ikke lovligt at benytte. Vi har heller aldrig måtte bruge oversættelsesprogrammer, som kunne oversætte hele sætninger. Det lærer man jo intet af smiley

• #2   18. maj 2017 Vi har også fået at vide at vi gerne må bruge det i år, men er dog ikke helt enig i at det kan hive dig en karakter eller to op smiley
    Ved du godt at du kan se alle bøjninger af verberne på gyldendals ordbog?

• #3   18. maj 2017 Jeg tvivler meget på man må, da det kan ses som snyd - hvilket det egentlig også er. Selv den spanske retskrivningsordbog (spansk-spansk) var lukket for os under vores. Det er dog et par år siden.

Jeg har selv brugt translate meget da jeg havde spansk, men det var rent faktisk for at tjekke at det jeg havde lavet var rigtigt. Altså blev det skrevet ind på spansk og oversat til engelsk, derefter blev det spanske justeret til den sad lige i skabet.

Hvis man vil bøje verberne så kan man også bruge verbix. Den var i hvert fald godkendt til vores eksamen.

• #4   18. maj 2017 Jeg må til vores eksamen i morgen (også skriftlig spansk) gerne bruge det. Men ellers så brug spanishdict hvor man allerede skriver på engelsk og den så oversætter og den giver ord for ord oversættelse også smiley

• #5   18. maj 2017 Jeg skal op i år, og vi må gerne bruge google oversæt smiley

Kommentér på:
Skriftlig spansk eksamen

Annonce