{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Heidi L
Heidi L
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4

In medias res {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen jeg har aldrig helt kunnet finde ud af at vurdere, hvorvidt en fortælling starter in medias res. Ville derfor høre om i mener at starten på denne novelle begynder in medias res.

"Lyrikeren Magnus Klein og jeg fandt hinanden på en natklub. Vi var søgt derhen hver for sig, lidt trætte efter en kunsnerfests omskitelser, og så havde pladsmangelen drevet os i armene på hinanden. Før midnat var vil lige akkurat på hilsefod, nu var vi pludselig fæller ved det samme bord, fæller ved en flaske skum, der struttede i sin køler. Og ud på de små timer blev vi venner. Den slags ting fører en kunstnerfest med sig."

Det drejer sig om 'Drømmeren' af H.C Branner fra år 1933. Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  In medias res
  • #1   11. jun 2017 Alle noveller starter in media res.
    Det er når man ikke får en tydelig forklaring af personerne, og den starter midt i handlingen. smiley

• Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jun 2017

#2   11. jun 2017 Tak skal du have smiley

• #3   11. jun 2017 Ja som der bliver sagt alle noveller starter sådan stortset.. det er et typisk kendetegn for noveller..
    og ja det er simplethen bar at den starter midt i historien man bar intet fra før det her tidspunkt så man skal selv gætte sig til hvad der mon er sket inden smiley

• #4   11. jun 2017 Aaarh, det er at generalisere ret kraftigt at sige, at det er alle noveller, der starter sådan. En novelle kan godt starte med en eksposition - det er bare ikke så ofte.

• #5   11. jun 2017 Præcis derfor jeg skriver stortset smiley

• Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jun 2017

#6   11. jun 2017 Tror nogenlunde at jeg har forstået det, men for at være helt sikker. Starter den her novelle så in medias res? Tak.

• #7   11. jun 2017 Jeg ville faktisk ikke sige, at den starter in medias res. Du bliver introduceret for både sted og personer i første linje, og bliver ikke bare kastet ind i handlingen. smiley

• Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jun 2017

#8   11. jun 2017 Det har du ret i. Jamen i så fald mange tak :^)

• #9   11. jun 2017 Både og jeg ville kunne argumentere for begge dele..

på den ene side hører man om hvad der er sket inden, men pga. det er så lidt man hører om det og bliver kastet midt ind i dens handling og egentlig bar hører baggrunden så vil jeg mene den starter in media res..
    men igen jeg ville kunne argumentere for begge dele..

• #10   11. jun 2017 Haha, der bliver vi ikke enige smiley I gymnasiet har vi altid af gymnasielæreren fået banket ind i hovedet, at lige så snart der bare er den mindste introduktion, så begynder novellen ikke in medias res længere.

Men igen - så længe man argumenterer for det, som man påstår, så går den nok - om man skriver det ene eller det andet smiley

• Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    jun 2017

#11   11. jun 2017 Beroligende. Så huser jeg at argumentere. Tak for hjælpen begge to smiley

• #12   11. jun 2017 Amalie haha ja der har vi fået nået helt andet afvide haha smiley

men ja kan man argumentere for det man påstår så kan det være lige så rigtig som alt andet kan smiley så altid gode argumenter så kommer man rigtig langt smiley

Kommentér på:
In medias res

Annonce