Skuldersmerte {{forumTopicSubject}}
Jeg har rigtig længe døjet med smerte i mit skulderblad efter fald fra hest. Jeg har været til læge over flere gange og gået hos fysioterapeut, men der er ikke nogen, der har fortalt mig helt konkret hvad der er i vejen, og der er heller ikke sket nogen bedring. Jeg mener selv, at en nerve sidder i klemme, da jeg oplever områder på skulderbladet, hvor min hud er noget følelsesløs, og hvis man trykker på de området gør det ondt..
Smerten har bredt sig til selve skulderen, og jeg oplever blandt andet smerter, når jeg kører bil og holder på rattet. Det føles som en inflammation i skulderen..
Nogen der har døjet med skulder smerte, og hvad tog I til (fys, kiropraktor, osteopat osv) og hvorfor?
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Når du siger "jeg har været til læge" har du også sagt til lægen "kære doktor - vil du ikke forklare hvad du finder ud af med min krop - for en ting er at jeg er øm, men det som generer mig grænseløst er at jeg ikke forstår det..."
Vi læger mener selv (ja, jeg er også en!) at vi har verdens mest spændende job, og vi elsker at tegne, fortælle og forklare.
Men, vi lærer også, at hvis man går for meget i dybden om baggrunden for ens faglige vurdering, så er der nogle der elsker forklaringen, men mange folk taber koncentrationen.
Derfor lærer man at holde forklaringerne mere simple, men man kan med årene få den vane at forsimple lidt mere end nødvendigt.
Hvis du starter konsultationen med at fortælle, at det er forståelse du søger, så elsker vi at imødekomme det!
Hvad du skal gøre ift behandling, afhænger helt og aldeles af hvad der er sket.
Hvis du er usikker på hvad der er sket, kan vi heller ikke gøre mere end gætte os til behandling. Og du er bedre tjent end gætteleg.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 342
Ved et bukspring fik min hest flået min skulder ud af led. Jeg fik taget røntgen billede og der var brækket noget. Fik taget mr scanning og der sad ledlæben i kapslen var faldet ud og flækket.
Så det ret vigtigt du bliver udredt og ikke bare begynder genoptræne og lagt blogkader osv.
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 294
Min læge er enormt kortfattet og hurtig. Jeg har også overvejet at skifte, men nu har jeg altid brugt ham, så jeg synes også, at det vil være ærgerligt at skifte, selvom konsultationerne kan efterlade mig med en følelse af, at det var spild af tid, fordi jeg ikke får noget konkret at vide.
Men jeg vil helt sikkert prøve at få endnu en tid, og virkelig skære igennem at han skal give mig en dybere forklaring.
Sandra
Aldrig nogensinde. Og så må jeg også spørge dumt, men hvordan får man henvisning til røntgen og mr scanner? Det er jeg aldrig nogensinde blevet tilbudt, men det er vel heller ikke noget man bare lige kommer i?
Det var et fald fra et spring på 120, hvor jeg ryger af over springet, så vil skyde på, at jeg har været over 2m oppe, og det er skulderen jeg lander på..
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
Jeg prøvede meget men det der hjalp bedst var en bluse fra Back on Track jeg sov med og gik med om dagen når det var værst
Er sikker på det var det der gjorde jeg kunne holde ud at være til
Prøvede også binyre sprøjter 3 gange men de holdt ikke så lang tid som forventet
Mit var dette
https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/ortopaedi/tilstande-og-sygdomme/skulder-og-overarm/rotatorcuff-skade/
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 294
Okay, så man kan også se senerne i en mr scanner? Jeg har søgt lidt på det, men jeg var stadig lidt i tvivl om hvorvidt den viste senerne.
Jeg har virkelig også overvejet noget BOT, så udfra hvad du skriver, er det nok ikke de værste penge at bruge.
mar 2008
Det bot syntes jeg du skal prøve jeg havde glemt det den ene ferie og havde det så skidt i min skulder
mar 2008
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Henvisninger er noget, som en læge skriver.
Det giver ikke mening at sige "jeg vil MR skannes", hvis du mener "jeg vil gerne have at du lytter, undersøger mig og evt henviser til diverse relevante undersøgelser - men jeg er virkelig generet af, at jeg ikke forstår min skulder!"
Dette er et cirkel argument. Tal med en læge, som du kan tale med.
Start evt med at sig du har brug for mere forklaring til nuværende læge.
Et læge skifte kræver et gebyr på 500 kr, og hvis du skifter læge skal du give den nye tilladelse til at ansøge om at journal overføres - så kan man læse sig til en del af din forhistorie.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 342
feb 2018
Følger: 13 Svar: 1
Skuldersmerte