{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Dækkener {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Nu er det første år hvor jeg selv skal stå med en hest der skal gå med dækken.
Og jeg er lidt på barbund smiley
Hvornår og hvad giver i på?
Gerne svar fra folk med heste der ikke er kuldskære, men som går ridning næsten hver dag smiley
Og heste der skal klippes og ikke skal, da jeg endnu ikke ved om jeg klipper:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkener
  • #1   1. sep 2017 Min går i løsdrift og skal ikke klippes.
    Hun får et regndækken på når temperaturen sådan mere permanent under de 15 grader eller vi begynder at få meget regn. Jeg forsøger at trække det så hun selv når at sætte en smule pels inden hun får dækken på smiley


  • #2   1. sep 2017 Sidste år klippede jeg start Oktober, og gav dækken på. I år klipper jeg ikke, men venter og ser på hvornår det bliver koldt (10 grader og ned af)

    Sidste år havde min ene gået uden dækken altid, men måtte i februar smide dækken på da han stod og frøs... Så i år får han dækken på smiley - Han er og var dog også utrolig kort pels!


  • #4   1. sep 2017 Når der er omkring 5 grader om natten får min dækken på med 100 g. fyld.
    Såfremt temperaturen er over 10 grader om dagen har han kun dækken på om natten, med mindre det regner og blæser.
    Her efter mærker og ser jeg på ham, efterhånden som det bliver koldere, virker han kold får han 220 gram på.
    Han er ikke voldsomt kuldskær og vil godt kunne gå uden dækken det meste af vinteren, men han får det på for at holde hans (knap så gode) ryg varm.
    Han står i løsdrift, i år med halm strøelse.


  • #5   3. sep 2017 Mange tak for alle jeres bud:)
    Jeg tror jeg har fundet ud af det nu:D


  • #7   3. sep 2017 Jeg mener heller ikke at et regndækken hører til "som ly for regn og vind" på kolde dage, netop for de de ikke kan rejse pelsen, og derved holde varmen. men en gang imellem på en lun dag hvor det er upraktisk at hesten bliver våd, kan det bruges.
    Derfor ejer jeg heller ikke et regndækken, men går direkte på 100 g. fordi jeg ikke skal bruge det til at holde min hest tør, men hans ryg varm. (ja så kan man diskutere om det også er for at holde tør, så han ikke bliver kold, men for mig er det Det samme, målet er at holde ham varm.)


Kommentér på:
Dækkener

Annonce