{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Hvordan spotter man en god klipper? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger.
Hvad skal man kigge efter, for at spotte en god klipper?

Jeg har fundet en klipper til rimelige penge, den er:
6,5 cm bred (de fleste er 7,5, men altså whatever)
5 m ledning (for min skyld også ligemeget)
Effekt på 350 W.
2400 omdrejninger/min

Indeholder kasse, olie, børste osv. Dog vidst kun et enkelt skær.
Støj niveau og vibration er ikke angivet, udover at de skriver, at der er minimal støj og vibration - men det er for mig, egentlig også underordnet.

Det er en klipper, der er sat ned fra 1000 til 579,- men ved sammenligning med andre klippere i prisklasserne 2-3000,- så ligger den egentlig ret godt i midten.

Nogen herinde, som bare er en knag til sådan noget? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan spotter man en god klipper?
  • #1   2. okt 2017 5 cm ledning? Det er forhåbentlig en slåfejl smiley

    Effekten og omdrejningerne fejler ikke noget, men det kommer til at tage noget tid at klippe en hel hest med den. Tro mig, den ene cm i bredden gør noget smiley
    Men hvis hesten ellers vil stå stille (og du ikke har 5 der skal klippes), så kan det da lade sig gøre.
    Vær opmærksom på vægten. Du kommer til at bruge den længe ad gangen - kan du holde den (stille) uden at være ødelagt i armen bagefter?

    Og så skal du sikre dig, at der kan købes nye skær til den. Du skal have minimum 2 sæt skær.


  • #2   2. okt 2017 Det var det smiley

    Jeg ved godt, at den ene cm har noget at sige. Men det gør mig ikke noget, hellere det, end at skulle investere 1000 kr mere i en klipper. Desuden er planen, at det kun er min egen som skal klippes, og man kan jo sige, at allerede efter 3 klipninger, så er den tjent hjem igen.

    I forhold til vægt, står der intet. Udover, at den er let og kompakt at holde.

    Jeg vil lige undersøge i forhold til skær smiley


  • #3   2. okt 2017 Kan man få reservedele - lavet service- få extra skær?

    Det var nogle af de ting jeg ville tjekke.

    Jeg har selv en ældre maskine, som er købt brugt for over 30 år siden smiley , den klipper stadig og 4-5 heste om året. Men det er også en af de "dyre" modeller.

    Så det kan måske godt betale sig at spare lidt sammen og evt finde en god brugt maskine.


  • #4   2. okt 2017 Det er også min plan, men i stedet for at give 200 for leje at klipper, så kunne det jo være fint, hvis den ellers fungerede udmærket og kunne klippe en 5-10 gange. Jeg regner ikke med, at min egen skal klippes mere end to gange i år smiley

  • #5   3. okt 2017 Jeg har, samt mange andre i stalden, denne her:

    https://www.loppetjansen.dk/produkter/4018-andis-klippemaskiner-og-skaer/9754-andis-klippemaskine-super-2-speed/

    Den er god når man kun har en hest/pony. Den er lydsvag og ikke særlig tung (fordi den ikke er så bred igen). Der er ingen, der har haft problemer med dem endnu.


  • #6   3. okt 2017 Men jeg er ikke ude i, at ofre så meget på en klipper pt. Det var sådanset lidt derfor spørgsmålet - i og med, at jeg havde set en klipper til 579 kr, som faktisk virkede til at være helt okay.
    Ellers tak for buddet smiley


  • #7   4. okt 2017 Pointen er at nogle gange kan en billig klippe, ende med at være et dyrt bekendskab.

    Så det er måske derfor at mange synes at du skal ofre lidt mere på en klipper.

    PS hvorfor spørger du, når du er fast besluttet på at købe den du har set?? smiley smiley


  • #8   4. okt 2017 Ja. Men jeg har ikke tænkt mig, at bruge en masse penge på den. Og da jeg ikke har råd til det pt, har jeg ikke tænkt mig at ofre mere på en klipper.

    Desuden er jeg ikke fast besluttet på noget, men hvis leje af klipper i mit område koster 200 kr, og denne klipper kan holde til tre klipninger, så er det 600 kontra 579, kan den så holde længere, så er det jo bare et plus. smiley
    Som jeg også synes det fremgår ret tydeligt af selve spørgsmålet, så spørger jeg hvordan man spotter en god klipper ud fra informationerne, som jeg jo egentlig fik rigtig fint svar på i #1 af Mimre, fordi jeg synes det var forvirrende med de tekniske specifikationer, da jeg absolut intet ved om klippere.


Kommentér på:
Hvordan spotter man en god klipper?

Annonce