{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

Thundershirt til hunde. {{forumTopicSubject}}

Hejsa hestegalleri!!

Dette er et indlæg om hunde, melder er så mange med hest der også har hund, så tænkte det også var oplagt her! smiley

Jeg vil høre jeres meninger og erfaringer om den ret så udbredte thundershirt.

Skriv hvordan jeres hund plejer at være her i nytårstiden med fyrværkeri og hvis de også frygter torden og anden form for angst.

Og skriv så hvordan de takler det med thundershirt på.

Min egen Tanya er panisk angst hun ryster over hele kroppen og frygter for sit liv når det går i gang, både fyrværkeri og tordenvejr, hun er oveni det også lidt trist over at være alene hjemme som i at hun gø'er når jeg ikke er der.

Jeg har lige købt en thundershirt og glæder mig til at tage den i brug!

Mvh. Isabella og Tanya "the border collie". ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thundershirt til hunde.
  • #1   28. dec 2017 Jeg følger lige med her, har aldrig hørt om thundershirt, men har hund som er bange for alt der larmer, specielt torden og fyrværkeri...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   28. dec 2017 vi bruger den, og kan se en effekt, når der skyder af langt væk. Rollo reagere ikke helt så kraftigt, som hvis han ikke havde den på.

Men nytårs aften, og når de skyder meget af, så skal der mere til end bare thundershirt hvis hunden er panisk angst.

Du bør kontakte dyrlægen idag eller i morgen, og få recept på noget angstdæmpende medicin.

- også forlader man simpelthen ikke en hund som er så angst.

• #3   28. dec 2017 AMT det er i hverdagen hun gø'er, men hun er ikke angst i hverdagen, der er altid en hjemme ved hende i denne tid for det er synd hvis hun skal være selv, jeg har snakket med dyrlægen, som har sat en spray til side jeg skal hente i morgen, det er en angstlindrende duftspray som hedder adaptil.

• #4   28. dec 2017 Jeg vil sige at den virker godt, men hvis hunden er panisk normalt (som min søsters er) hjælper den kun delvist.
    Forestil dig en hund som er 50% bange bliver den 0% bange, men hvis den er 100% bange bliver den 50% bange med den på. Så jo den virker, men man skal stadig bedømme om den skal have anden hjælp udover dette. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   28. dec 2017 adaptil anbefales at bruge mindst 2 uger før nytårsaften.

• #6   28. dec 2017 AMT det har jeg også hørt...
    Vi bruger ikke noget til vores, da hun er så bange at intet hjælper, til gengæld, bliver hun sløvet og "skæv" så hun ikke kan reagere på hendes frygt, hvilket jeg synes er mere synd!
    Det bedste for vores er at hun får lov at "gå i flyverskjul" (dem der har set soldaterkammerater ved hvad jeg mener ;)) under min mands skrivebord og så passer hun sig selv der, så kigger hun lige ud om vi stadig er der og går ind igen, når så der er ro igen, så lusker hun ud og vil være sammen med os igen.

• #7   28. dec 2017 Ja det anbefales, men når jeg nu ikke har hørt om det før må jeg tager det i brug nu jo..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   28. dec 2017 Isabella: få hellere noget sileo eller stesolid.

Det er spild af penge at købe et produkt som ikke vil have nogen effekt, fordi hunden ikke kan nå at få en ordentligt virkning af det.

• #9   28. dec 2017 der vil jeg give AMT ret...

Men jeg har hørt at modermælkserstatning skulle berolige, man trapper op i løbet af et par dage og så skal den have en blok(?) hver 5-6 time, til en 30-35 kg hund...
    Vi prøver at give det til Arti i år, det er ikke noget der kan skade og det sløver ikke...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   28. dec 2017 MAria: tag lige at læs op på modermælkserstatning til hunde smiley
    Det er ikke særlig sundt for dem. tvært imod.

Hvis man har en hund der er angst, så tager man ansvar, og køber noget recept pligt angstdæmpende medicin.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   28. dec 2017 Undskyld #10 blev formuleret lidt hårdt.

Men det nytter ikke noget, at man som ejer vil bruge et produkt som man ved ikke kan nå og få nogen virkning på hunden. smiley

Prøv at tal med dyrlægen om du ikke kan få recept på enten stesolid eller sileo.

Vores Rollo fik nytårs aften Sin thundershirt og en gang sileo lidt inden midnat, og det fungerede upåklageligt. Han var ved fuld bevidsthed, men angsten var tydeligt dæmpet til et niveau jeg kan acceptere. smiley

• #12   28. dec 2017 Det spray produkt vil jeg også bruge til hverdag, så det køber jeg uanset, men jeg skal konsultere med dyrlægen i morgen, så må vi finde en løsning der fungere. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   28. dec 2017 Isabella: det er vel forhåbentligt ikke dyrlægen der anbefaler dig at benytte adabtil til en hund der ikke kan være alene hjemme??

Kan hunden ikke være alene hjemme, så skal man starte fra ny, og påbegynde alenehjemme træning igen igen.

• #14   28. dec 2017 Nej, det er til hverdagen når der er torden osv.. dyrlægen har ikke været ind over endnu, skal snakke med dem i morgen.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#15   28. dec 2017 Isabelle: der virker den heller ikke smiley

Den skal være igang i min. 2 uger før er der er en effekt på hunden (nogle hunde vil selvfølgelig mærke en effekt før, mens andre senere.)

• #16   28. dec 2017 Isabella* det var det jeg blev anbefalet af ekspedienten i petworld. Hun lød til at have rigtig god forstand på det. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   28. dec 2017 Isabella: de lærer at sælge produkterne bedst muligt.

Den petworld vi har i aabenraa, der er de virkelig inkompetente, der har minimal forstand på noget som helst -.-

Men jeg håber at du finder et produkt der virker! det kan ødelægge en hel nytårs aften hvis ens hund er rædselsslagende.

• #18   28. dec 2017 Jeg har ikke læst andre kommentarer, og jeg har ikke erfaringer med thundershirt. Men hvis du har en panisk angst hund (som du skriver i starten), så skal der meget mere til, end en thundershirt.

Mine forældres hund er panisk angst for fyrværkeri, og vi har prøvet en del forskellige ting, men i år har jeg sat foden i jorden og sagt, at i år skal hun have rigtig receptpligtig medicin. Så d. 22. december og indtil 3. januar får hun clomicalm 20 mg 2 piller om dagen. Indtil nu har det virket, hun er ikke bange..:D

• #19   28. dec 2017 Bidløse Madsen: Er ikke bange eller viser ikke angst? På katte er det kontraproduktivt at give beroligende midler da det stresser dem meget ikke at kunne reagere på de angstprovokerende stimuli smiley
    Træning med lyde kan hjælpe på hunde ligesåvel som på heste og katte. Langsom tilvænning på et niveau hvor hunden ikke er bange, og gradvis øge.
    Håber du finder en løsning smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   28. dec 2017 camilla: på de fleste hunde har lyd Ingen effekt, uanset støj niveau.

fyrværkeri gør mere end bare larmer.

• #21   28. dec 2017 Enig, men lyd er et element. På YT kan man finde videoer med lyde og lys, det hjælper ikke alle, men jo flere angstfaktorer man kan fjerne jo bedre smiley

• #22   28. dec 2017 Den, og så kombineret med et Adaptil halsbånd, virker på Lucky (som er VIRKELIG bange for fyrværkeri) i disse dage op til nytårsaften. Til selve nytårsaften har vi købt Sileo, som han får udover de 2 ting, og så har vi også Kalm tabletter til hvis der skal mere til.

• #23   28. dec 2017 Arbejede selv i Petworld, da den lige kom på markedet og mange var rigtig skeptisk over for den. Min erfarning (også prøvet på egen hund) er at den tager en lille den af angsten, men når klokken slår 12, er den til ingen nytte, hvis hunden er panisk angst.
    Vi har derfor altid givet vores terrier stesolid, men er nu skiftet over til sileo, som helt klart virker! Hunden sover, er ikke dopet/skæv og virker rolig, selvom kl er 12. smiley

• #24   28. dec 2017 AMT: #10 det vil jeg lige læse op på, tak smiley
    Jeg fik dette råd af en, hvis kollega har brugt det til hendes hunde i mange år, og tænkte da ikke at det kunne skade, men hvis de ikke kan tåle Det, så vil jeg ikke bruge det.

Jeg kan godt følge hvad du siger, at tage ansvar og give noget receptpligtigt, men på vores har det haft den stik modsatte effekt, vi har prøvet to forskellige ting, kan ikke huske hvilke, mener det ene var stesolid, men vores bliver bare mere bange da hun ikke forstår hvad der sker med hende og at hun ikke kan reagere som hun plejer, derfor har vi valgt ikke at forsøge med flere lægemidler.

• #25   29. dec 2017 Camilla T
    Jeg tror ikke, at du kender til Clomicalm? smiley
    Det fungerer på den måde, at stoffet i pillen blokerer det neurale reuptake af serotonin og noradrenalin. Det er ikke en bedøvelse - det er det samme stof, som mennesker med depression får. smiley
    Sådan for at "skære det ud i pap" så fjerner pillen alt inde i hundens hoved, der kaldes angst. Den er ikke sløvet eller bedøvet, den kan bare ikke fornemme angst.

Min egen hund fik clomicalm en overgang pga. separationsangst. Han var heller ikke sløvet, men en dag, da vi gik tur ved en sø (og han har aldrig ville svømme), gik han pludselig bare selv ud i søen og svømmede efter en pind, der flød. Pillerne havde fjernet "angsten" (eller det der "kan jeg mon det???") for vandet inde i hans hoved.

Det er nogle supergode piller, som sammen med træning (f.eks. youtubevideoer med fyrværkeri) eller intens alene hjemme-træning, kan hjælpe hunden på rette spor igen.
    Hilsen hende, der sidder foran et kæmpe vindue med mine forældres sovende hund på fødderne, mens det brager udenfor med fyrværkeri. smiley

• #26   29. dec 2017 Stesolid, Zylkene, Kalm, Baldrian, Sileo, Modermælks erstatning og meget mere er prøvet på min.. og INTET af det virker..
    Stesolid gjorde at min hund ikke kunne rejse sig/gå.. men hun var lige så angst som uden.. hun kunne bare ikke flygte, og det var en meget ubehagelig oplevelse.. De andre midler jeg nævner har SLET ikke virket..
    Og dyrlægen har ikke andre midler..
    Så vi er bare hjemme med hende og prøver komme igennem det så godt vi nu kan..

• #27   24. jan 2018 Thundershirt skulle virke rigtig godt, det kan man kombinere med kalm eller modermælkserstatning, da det skulle virke beroligende. Derudover kan man købe sprays som adaptil, som også virker til ug, hvis man begynder et par uger inden problemet opstår.. Dernæst kan man også købe dvd'er og cd'er med nytårsfyrværkeri på, så man kan træne problemet lidt, først for lavt styrke og langsomt skrue op.
    Beroligende og angsdæmpende piller, vil jeg absolut ikke foreslå! Det har vi selv forsøgt med herhjemme og kender andre der også har.. det har hver gang resulteret i dvaske hunde, der i den grad er angste, men bare ikke kan agere derefter, og hold op man det gør ondt at se på! smiley

Gøning i hverdagen vil være bedst at træne forfra, men adaptil og radio tændt kan gøre en stor forskel! Nogle hunde har det også bedst med at være på mindre områder, hvor de lidt nemmere kan finde ro smiley

Hvordan gik nytårsaften egentlig? smiley

• #28   24. jan 2018 Nytår gik uhyggeligt godt, faktisk, hun tog det så meget bedre end forventet. smiley

Kommentér på:
Thundershirt til hunde.

Annonce