{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Gitte N
Gitte N
Tilmeldt:
25. feb 2018
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 16

Hest hoster :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Den ene af mine heste har fået sig en omgang hoste smiley

Har hørt, at pebermynte dråber skulle være godt?
-Så hvilke ville i anbefale?
-Hvor kan de købes?
-Skal det bare gives i foderet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest hoster :(
  • #1   27. feb 2018 Følger lige med smiley

  • #2   27. feb 2018 Tror ikke det hjælper, men prøv rød solhat, det burde hjælpe smiley

  • #3   27. feb 2018 Pebermynte virker ved, at det irriterer slimhinden omkring næse og mund når pebermynte olien passerer gennem munden, og fremprovokerer en refleks, hvor de fine kar i slimhinden trækker sig sammen. Derfor fylder næsens slimhinde kortvarig mindre og man føler sig lidt mindre forstoppet i næsen.
    Pebermynten skal i kontakt med munden, dvs drikkes, eller dyppes i munden eller spises med mørk chokolade. (for at dæmpe den ækle smag af Pebermynten. )

    Det er ren kamuflage af symptomer af den mest ildesmagende slags. (Der er få ting jeg ikke kan lide, pebermynte er en af dem! )

    Gå enten efter noget med dokumenteret effekt, eller noget udokumenteret der ikke smager forfærdeligt.


  • #4   27. feb 2018
    Find årsagen til det :o)

    Samt hvis hesten hoster og evt. snotter gult eller grønt så ring til dyrlægen. Eller hvis den også har feber.

    Der udover så; frisk luft, strøelse der ikke støver ( dvs. ikke bruge halm ) og grovfoder der ikke støver.

    Min får Secreta max pro.


  • Gitte N
    Gitte N Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 6 Svar: 16
    #5   27. feb 2018 Tak for svar :))

    Så vil jeg forsøge mig med Fresh taste fra Blue hors eller ventilator smiley - Istedet for pebermynte smiley

    Grunden til hosten er pga. det meget omskiftelige vejr smiley - Snotter ikke gult eller grønt, ingen feber... Hosten er “tør”

    Hesten har frisk luft, står ikke på halm og har ikke haft de store problemer med hoste før smiley


  • #6   27. feb 2018 når min hoster. hælder jeg kombucha (fermenteret the) over hendes hø i en uge. Så er det væk

  • Gitte N
    Gitte N Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 6 Svar: 16
    #7   28. feb 2018 Sarah: Hvor køber man det henne? smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #9   28. feb 2018 Der er en på FB der hedder noget med Rudbechs heksebryg, hun laver til hoste heste
    1 flaske var nok til min


  • #10   28. feb 2018 Gitte- slå dette link op for kombucha svampen op og læs dig til hvilken virkning og hvordan den dyrkes og tildeles hesten. Den kan også bestilles derfra

    http://www.kombuchasvampen.dk

    Og ellers slå kombucha svampen op og du vil læse folks gode erfaring med den smiley


Kommentér på:
Hest hoster :(

Annonce