{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Autisme projektopgave {{forumTopicSubject}}

Vi skal i uge 11 have projektuge, hvor jeg har valgt emnet autisme.
Jeg er alene om opgaven, og jeg tænkte derfor, at man da liiige kunne spørge HG om I har nogle idéer til det.
Jeg skal lave en synopsis, som indeholder en begrundelse for valget af emne, problemformulering, svar på problemformulering og problemstilling, interview, begrebsafklaringer, Konklusion og perspektivering og så et bilag (For eksempel et spørgeskema eller sådan noget. Derudover skal jeg lave en fremlæggelse og et kreativt produkt.
Jeg skal have lavet fire problemstillinger og én problemformulering.

Enten idéer til det produkt, jeg skal fremvise, idéer til min fremlæggelse eller andre ting.
Også gerne hvis I kender nogle, jeg måske må interviewe smiley

Selv hvis I bare har et lille, ufærdig idé, så kom endelig med den, da jeg ikke selv har så mange idéer og godt kunne bruge lidt inspiration og idéer smiley

Jeg håber, I kan hjælpe mig!

I kan da lige få et billede med på vejen af min skønne part smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autisme projektopgave
  • #1   28. feb 2018 Hvad er det helt præcist opgaven går ud på?
    For umiddelbart har jeg ingen idéer, men ville bare nævne vigtigheden af du får hele autisme spektret med, hvis du bare skal fortælle om det. At der også findes autister hvor de stort set ikke mærker det på dem, hvis du ikke kender dem godt. F.eks.
    Mere fordi jeg ofte oplever folk kun kender til de autister der er mega seje til én ting og virkelig dårligt sociale. Altså de lidt "værre" tilfælde

• #2   28. feb 2018 Jeg skal lave en synopsis, som indeholder:
    En begrundelse for valget af mit emne.
    Problemformulering og svar på problemformulering og problemstilling.
    Interview.
    Begrebsafklaringer.
    Konklusion og perspektivering.
    Et bilag (For eksempel et spørgeskema eller sådan noget)
    Derudover skal jeg lave en fremlæggelse og et kreativt produkt smiley

• #3   28. feb 2018 Der findes helt sikkert nogle autisme grupper på Facebook - min søster er Asperger og i en del af sådanne grupper og jeg tror sagtens du kan finde nogle derinde der vil stille op til interview - eller i hvert fald svare på nogle spørgsmål smiley

• #4   1. mar 2018 Til det kreative produkt kunne jeg synes det var spændende med en video hvor man snakker med åforældre/kærester/venner til folk med autisme. Hvordan de oplever hverdagen.
    Det kan jo være et klip hvor du skriver spørgsmålet og så bliver der svaret i klippene.

Du kan evt prøve at kontakte CSC Scandihealth i Århus. De bruger autister i deres testafdeling..
    http://csc.scandihealth.dk/kontakt_os.htm

• #5   1. mar 2018 God idé - Tusind tak! smiley

• #6   1. mar 2018 Husk at komme ind på hvordan det viser sig hos både drenge/mænd og piger/kvinder, da der ofte er stor forskel. Piger er som regel rigtig gode til at imitere ikke-autisters adfærd, og derfor kan det være rigtig svært at diagnostosere smiley

• #7   1. mar 2018 Deler lige mit meget seje slide med diiig smiley

• #9   2. mar 2018 Jeg læser psykologi, og vi har arbejdet - og arbejder stadig - en del med autisme. Der er SÅ meget at gribe fat i, men for at tage fat i en del du kunne arbejde med, er det Theory of Mind, som er relevant ift. autisme, og hvor på spektret individet måtte befinde sig. Det skal siges, vi primært arbejder med autistiske børn.
    Jeg har vedlagt en relevant kurve med kilde, som er fra en forlæsning jeg netop har haft.

Det er meget overordnet, men du skal jo også selv finde ud af det smiley Jeg ved ikke om dette er et niveau som du kan imødekomme, men det er lige en ting jeg tænkte, som måske kunne hjælpe.

Overordnet: Forskellige undersøgelser/metoder til undersøge af hele spektret - som jeg så en anden også pointerede vigtigheden af smiley

profilbillede
  • #10   2. mar 2018 Sophie - Mange tak, det skal jeg nok huske smiley

• #11   2. mar 2018 Almuuuuu - Taktak du smiley

• #12   2. mar 2018 Ida og Guldponyen - Tusind tak, jeg skriver lige til dig snarest muligt ang. Interview så smiley

• #13   2. mar 2018 Kathrine og Stjarni - Det lyder meget spændende, tusind tak for det smiley

• #14   3. mar 2018 Ang. interview kan du evt interviewe ham der står bag "people like us" (kan ikke lige huske hans navn.) People like us er et bryggeri hvor der arbejder folk med autisme. Der er især fokus på hvordan autisme ikke er er handicap (som mange går og tror) og hvordan de får folk med diagnosen på arbejdsmarked. Stort set alt er lavet af autister, deres logo, øllene og selv folk i butikkerne har diagnosen! Det er relativt nyt, rimelig populært og et super sejt projekt. smiley

Kommentér på:
Autisme projektopgave

Annonce