{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.742 visninger | Oprettet:

Svendegilde - hvornår og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Ja, min kære mand bliver udlært svend på imorgen og får svendebrev på torsdag.
Jeg vil rigtig gerne fejre det i form af et svendegilde.
Jeg har aldrig selv, været til svendegilde, så jeg ved ikke hvordan det foregår?

Jeg tænker, at jeg vil invitere familie og venner,
Og vi bliver nok en 30-45 voksne

Hvilken mad, kan jeg lave?
Tænker tag-selv-buffet
( svinemøbrad, ringrider pølser, salat, flutes, smør og dyppelse, kaffe, kage, småkager, øl og sodavand) eller et stort bord med smørrebrød(min søster er smørrebrødsjomfru)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svendegilde - hvornår og hvordan?
  • #1   20. mar 2018 Dem jeg har været til har stort set været som når man holder fest for en student (altså ikke selve det med køreturen). Der har været et gavebord, som regel en form for koldt tag selv bord med pølser i svøb kvarte madder med pålæg og pynt og den slags... og kage. Øl og sodavand. Senere på dagen lidt chips og saltstænger og noget alkohol og højt musik.

Men altså, man gør jo hvad man synes og som passer ind i den omgangskreds man har, der er jo ikke en forkert måde at holde det på smiley

• #2   20. mar 2018 Tillykke med din mands uddannelse. Det er et stort højdepunkt for en lærling. Man indvitere kollegaerne, venner og familien.
    Til mit svendegilde tilbage i 1988 var det kun til kaffe.

Men kotymen dengang var til en form for mad og så ellers masser af øl og som en skriver, høj musik.
    Det mest almindelige dengang var en gryderet med enten kartoffelmos eller ris.
    Men jeg syntes det lyder dejligt med smørrebrød. Det er jo også det der ofte serveres når der er rejsegilde og det falder altid i go jord. Det kan jo strækkes med en sildemad først til at ligge bunden med. Hvis du syntes der skal være en dessert, så kan en go bradepande kage og så kaffe jo gøre underværker. Eller bare liter is. Jeg kender ingen håndværkere der ikke har en sød tand og ikke kan drikke en øl eller en sodavand.
    Det, det kommer an på er at bare der er mad nok og masser af øl, så går det. Det behøver ikke være så fint. Håndværkere er altid go for en go appetit og en tørstig hals.

Kommentér på:
Svendegilde - hvornår og hvordan?

Annonce