Studenterforløb på Dalum landbrugsskole {{forumTopicSubject}}
Er der nogle herinde der har taget/overvejer at tage/er i gang med at tage studenterforløbet på Dalum landbrugsskole?
Jeg er selv pt ved at uddanne mig til skibsassistent og tager en HF, desværre er muligheden for at jeg må tage ud og sejle ikke særlig stor som kroniker. Så jeg er så småt begyndt at se mig omkring efter en ekstra uddannelse jeg kan tage hvis jeg ikke må komme ud og sejle.
Jeg kommer fra landet så mine tanker faldt straks på Dalum og kunne så se at de tilbyder et studenterforløb hvilket jo er meget smart så skal jeg ikke have en masse ting jeg i forvejen har haft.
Men jeg kender ikke nogle der er ved at tage forløbet så det ville være dejligt hvis nogle herinde har kendskab til det eller måske oven i købet er ved at tage forløbet som ville kunne fortælle mig lidt hvordan hverdagen er osv.
apr 2013
Følger: 149 Følgere: 75 Heste: 6 Emner: 15 Svar: 57
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.281
For jeg har taget trin S (efter jeg blev student på gymnasiet) på Vejlby landbrugsskole, dengang jeg uddannede mig til landmand, og det var det bedste jeg nogen sinde har gjort. Alle burde have en landmandsuddannelse.
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 346
Mit aller størreste ønske var at komme ud og sejle og blive skibsfører. Men landbrugskole er helt klart mit andet valg.
Da jeg ikke ønsker at være i skibsverden når jeg ikke må komme ud og sejle..
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.281
Altså hverdagen på trin S, som jeg husker det, så var det smadder hyggeligt. Vi gik lidt i skole, lavede lidt lektier og så lavede vi sport og drak bajere i fritiden. Var i baren om torsdagen, nød skoleopholdet, maden i kantinen - landbrugsuddannelsen er jo kendetegnet ved kostskoleopholdet og det dertilhørende kammeratskab.
Jeg er og har altid været landbrugsnørd, så jeg elskede undervisningen. Det er ikke et ret højt niveau, men jeg kan huske at det var fedt at lære ting om svin, teknik og planteavl. Vi fin et førstehjælpskursus, halvdelen af sprøjtecertifikatet og §26-kursus og værkstedspraktik, hvor vi skulle svejse og lave en knagerække i jern. Den hænger i teknikrummet hjemme ved far, og medarbejderne bruger den til sine jakker
Vi var også i lidt skolepraktik, både på kvægbrug og svinebrug, og det var skide skægt. Jeg tog ikke malkebevis, det mente de ikke var nødvendigt, når jeg havde malket fra før jeg kunne gå.
Jeg kan kun anbefale det. Nu gik jeg jo på Vejlby, men du skal ikke have nogle betænkeligheder ved at tage på Dalum, det er en fantastisk skole - der ville jeg selv have gået, hvis ikke det var fordi Vejlby var den eneste skole det år, der startede Trin S (så blev jeg jo glad for den skole).
Dem jeg kender, der har gået på Dalum, har kun godt at sige om skolen, lærerne, miljøet, baren...
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Jeg har til gengæld været helt vildt glad for Gråsten. Det var hele køreturen værd
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 200
Ann C, helt enig omkring skoleopholdet, nye venner, fest og farver! Og selvfølgelig lærer man også en masse spændende ting (Som jeg desværre har glemt det meste af :/)!
Jeg havde også selv hest med på landbrugsskolen, så jeg havde staldvagter sammen med de andre som havde deres egne heste med og/eller gik i hesteklassen
Studenterforløb på Dalum landbrugsskole