{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Effektivt flåt afskrækker søges {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at gå ude af mit gode skind over at katten slæber 5-8 flåter med ind hver dag. Jeg bruger Advantage pipetter i nakken på ham og de har ingen effekt. De bliver siddende til at jeg hiver dem af. Ved godt at de smager på blodet om det kan bruges men de bliver sku hængende hvis de kunne få lov. Derfor virker Afvantage ik og min erfaring er, at frontline heller ik gør.
Er der nogen som har god erfaring med andre flåtmidler som virker? Og jeg er sådan set ligeglad med om det er i pilleform, pippette eller spray agtig middel.
Kom hid med jeres erfaring og god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Effektivt flåt afskrækker søges
  • #1   26. apr 2018 Har god erfaring med bravecto, men det kræver recept hos dyrlægen og koster 160 kr.

Jeg fik en recept til 4 katte x 1 pipette og 3 afhentninger. Recepten koster hvis 100 kr så der er penge at spare hvis din dyrlæge vil skrive 3 udleveringer på smiley

• #2   26. apr 2018 Okay det må jeg lige min dyrlæge om på lørdag eller mandag smiley hvor lang tid holder pipetten før en ny skal gives i pelsen? 4-6 uger? Skal bare ha fundet det rette produkt til de Forbandet flåter, vi bor på landet med marker omkring os så kan ik undgå dem smiley desværre

• #3   26. apr 2018 Hvis Bravecto må gives til katte får det også en anbefaling herfra. Jeg bruger det til hunden, og det virker temmeligt meget bedre end frontline. Bayvantic virkede fint her, men har jo problemet, at det er mindre effektivt, når man har en hund der holder af at bade og synes det er synd at holde ham ude af vandet hele sommeren.
    Flåterne gå jo stadig på af og til ved brug af Bravecto, men dør så ret hurtigt efter, så man undgår de sygdomme, de kan sprede, fordi de ikke sidder der længe nok.

Som ved alle andre (effektive) flåtmidler er det jo reelt gift man giver til kræet, så nogen hunde/katte vil ikke kunne tåle det og desværre ved man jo først om den kan, når man har givet det. Men er man ok med den (ret lille) risiko, så er det et super produkt.

• #4   27. apr 2018 Helt enig Michelle - det er det rene giftstof smiley men jeg kan ik ha at der sætter sig flåter på os også, når katten er i sengen eller i sofaen som det skete for min mand forleden. Desværre virker advantage ik, da flåterne bare bliver siddende i dage hvis jeg ik nakker dem på katten hvor de forlængst skulle ha været døde af det middel som jeg gav for knap 14 dage siden smiley
    Må vist forbi dyrlægen og høre hende Brevecto og så om der er kommet nye midler til som er mildere men effektive ved flåter smiley

• #5   27. apr 2018 Bravecto til hund og kat.
    Her får hunden kløe af Frontline og bayvantic.
    Bravecto virker også længere - vistnok 3 mdr.
    Hvis du bruger et produkt, der har 4 ugers effekt, kan det ikke stoppe lopper i huset - da de sidste æg klækkes så sent, at produktets effekt er ved at klinge af. Det problem er du også udenom med Bravecto

• #6   27. apr 2018 Michelle...
    Antibiotika, parasit midler osv skal gerne virke ved, at det er meget giftig for det du vil dræbe - men ikke eller kun i lav grad giftig for dyr/mennesker.
    Biokemien, cellebiologien og fysiologien varierer på tværs af artsbarrierre - og det udnytter vi med et smil!

• #7   27. apr 2018 Øøh ja det er der ligesom ikke noget nyt i, så det fortæller du mig hvorfor?

Fakta er, at det er gift om end i for små doser til at skade kæledyret. Nogen dyr reagerer så alligevel voldsomt - søg engang på nettet hvis du skulle være i tvivl.
    Heldigvis er det ikke ofte tilfældet men risikoen skal man jo være ok med, for NÅR et dyr reagerer på disse midler kan reaktionerne være ret voldsomme.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #8   27. apr 2018 de fleste kryb er mere eller mindre ressistente over for frontline. forfi at folk ikke har kunne finde ud af at benytte ptoduktet korrekt.

bravecto spot on, er super godt, så det kan klart anbefales.

husk at bayvantic ikke må komme i nærheden af kat, da drt er enormt giftigt for dem (bare lige til oplysning nu hvor en nævner det)

• #9   27. apr 2018 jeg bruger seresto halsbånd til både hund og kat, virker i 7-8 mdr og halsbåndet til kat og små hunde har en sikkerhedsmekanisme der gør det knækker hvis de hænger fast mm.

det er en dyrere en gangs investering men på mdr. basis bliver det ca. 50 i mdr. og her skal lopper og flåter ikke bide først så derfor undgår man de flåetbårne sygedomme mm.

Bravecto er også en mulighed, spot on til katte(dryp i nakken) og tabletter til hund (fås også som spot on) har skal flået/loppen dog bide før den dør.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   27. apr 2018 problemet med seresto er at det ikke når dyrets bagdel.

• #11   27. apr 2018 det har jeg aldrig hørt om endnu og det er ikke et halsbånd som i gamle dage der kun virkede om halsen!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#12   27. apr 2018 stald: jeg har selv brugt msnge penge på seresto halsbånd. så kender det udemærket. smiley

• #13   27. apr 2018 Skriver også bare at vi ikke har hørt om det ! (arbejder på et dyrehospital)

• #14   27. apr 2018 Jeg oplever kun at flåter bider sig fast i hovedet, halsen eller nakken på min kat. Men jeg må vist forbi dyrlægen og høre mere om de forskellige produkter. Alene idag har jeg fjernet 6 flåter smiley han er virkelig en magnet for dem smiley

• #15   27. apr 2018 Har altså også indtryk af, at der er flere flåter en vanligt, i hvert fald i mit område. Jeg plejer gerne lige at køre en karte gennem pelsen efter endt skovtur, så vi får fanget i hvert fald de fleste af de kryb, der ikke har fundet vej til huden endnu, og i år er det godt nok vanvittigt mange af de bæster, han får samlet sammen på en almindelig gåtur i skoven. Flåter er der jo hvert år, men synes ikke det plejer at være SÅ slemt.

• #16   27. apr 2018 Enig- har aldrig oplevet det så slemt med flåter som det er lige nu smiley ved ik om det har noget at gøre med at sidste år, var det et meget fugtigt år må man sige, til at de måske har ynglet jeg ved ik hvor mange æg. Ved ik om det har noget sige...

• Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 3
    #17   21. apr 2019 Kan denne her ikke også bruges på heste som med alle andre kæledyr? https://dyreverdenen.dk/anibio-tic-spray-mod-lopper-og-flaater-150ml

• #18   21. apr 2019 Daniel - jo, men den har ingen effekt smiley

Nu har heste typisk ikke mange flåter, men går de i områder med mange flåter, så får de dem også af og til. Vi har haft vores gående på et af naturstyrelsens arealer til afgræsning, og der havde de ofte flåter. Man kan ikke få fx bayvantic e.l. til hest, så vi prøvede alverdens spray, hvidløg mm uden effekt, så vi måtte bare pille dem af, når vi så dem.

• Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 3
    #19   21. apr 2019 Michelle

Arh okay, har ellers god effekt med dette på hundene og hørt om andre der forsøger på hestene smiley
    Har du prøvet Frontline Vet Spray?

• #20   21. apr 2019 Det har vi brugt mod skab (Ikke ræveskab, men den type koldblods ofte får). Dertil var det effektivt. Men så er vi jo immervæk ikke længere ude i kemi-fri behandling og bryder mig ikke om at sprøjte hele hesten ind i den slags - de gnubber jo hinanden mm.

Men vi har jo så heller ikke problemet længere, eftersom de går hjemme nu, og selvom Det er flåter nok der også, går de ikke på hestene.

Til hunde har jeg aldrig haft den ringeste succes med div bio-sprays mm. De får Bravecto, det virker.

Kommentér på:
Effektivt flåt afskrækker søges

Annonce