{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Hårfarvning ødelægger håret? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtig gerne have mit hår farvet pastelpink! Min mor er meget i mod det, og advarer mig hele tiden i mod at det bliver ødelagt, og stopper med at gro. Jeg har et billede i bunden, med hvad det er for noget jeg går og drømmer om at få smiley

Mit hår betyder meget for mig, og jeg vil gerne have mit hår skal vokse sig meget længere. Jeg har langt blondt hår, med krøller i og det er meget kraftigt og sundt, jeg får jævnligt fået klippet mine spidser så det ikke bliver slidt. Mit værste mareridt er nok at mit hår bliver helt ødelagt og kort.

Hvad har i af erfaringer med at farve hår? Jeg er klar over/fået fortalt at det først skal afbleges for at farven kan ses bedre, og at det selvfølgelig skal gøres ved en frisør.

Jer med farvet hår, bliver det ødelagt? Stopper det med at gro, og falmer det efter noget tid? Skal det passes meget, kom med alt hvad i har af erfaringer på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårfarvning ødelægger håret?
  • #1   14. maj 2018 mit hår vokser som ukrudt.
    Får lavet striber i hele håret hver 4-6 måned.
    Hvis du går og farver det hver måned, eller afbleger det, så skader det.
    Men engang imellem skader ikke som sådan smiley
    Og nej dit hår stopper ikke med at vokse.


  • #2   14. maj 2018 Det stopper i hvert fald helt sikkert ikke med at gro :p. Og nu det er blond i forvejen, kommer du heller ikke til at ødelægge det med eventuel hjemmeblegning. Har farvet mit hår en del og det har det stadig fint :p. Så jeg ville ikke være så bekymret. Det er selvfølgelig bedst at få gjort hos frisøren, hvis man har råd

  • #3   14. maj 2018 Tak for svarene, jeg får det lavet ved en frisør da jeg slet ikke har erfaring med at farve hår smiley Skal det ikke afbleges selvom det er blondt, for at man kan se den lyserøde farve?

  • #4   14. maj 2018 Nu kommer det an på hvor blond det er. Men det har din frisør garanteret fuldstændig styr på ;). Det er ikke fordi det at blege det ødelægger håret. Det er mere hvis man selv gør det og gør det forkert/for hurtigt efter hinanden det kan blive ødelagt og faktisk falde af. Men der skal ret meget til. Det gør din frisør selvfølgelig ikke smiley

  • #5   14. maj 2018 jeg har farvet mit hår siden jeg var 15... jeg bliver snart 22 smiley

    det vokser stadig som ukrudt XD men ja det er MEGET ødelagt, spidserne er slidte og kan blot knækkes af smiley

    jeg vil forslå at skaffe sjampoo og balsam til farvet hår, samt en hårkur smiley det bruger jeg til mit når det er farvet, det holder bedre på farven, og holder håret mere sundt smiley

    afblejning er den værste "farvning" af slagsen, fordi den er noget mere hård ved håret smiley


  • #6   14. maj 2018 jeg har farvet mit hår siden jeg var omkring 19 år og i dag er jeg 42 - og har da lige farvet hår i lørdags..

    jeg har nogle venner som har været frisører med egen salon. De er over 70 år. hendes mor farvede sit hår sort indtil hun døede. hun blev 91 år.

    det gør ikke noget hvis man "nøjes" med at farve håret. faktisk kan det få det bedre, da der oftes er vitmaminer i
    MEN det kan skade håret når man afbleger det. så det bør man lade være med
    dette er hvad min frisør siger.


  • #8   14. maj 2018 Jeg har lige kigget på din profil. Hvis det er dig, som er på billederne inde på dine heste, så vil jeg mene, at det skal afbleges før du får det farvet, for at det får den "baby lyserøde" farve.

    Afblegning skader håret meget, men hvis du får det gjort hos en frisør, der har olaplex-behandlinger, så vil det ligesom "genoprette" skaden i dit hår, mens det bliver afbleget. Det er dyrt, men det er virkelig det værd!

    Udover det, vil jeg bare sige, at jeg ikke ville farve det den lyserøde farve der, hvis jeg var dig. Farven holder sig overhovedet ikke. Det falmer virkelig hurtigt, og man får meget synlige udgroninger, hvilket betyder, at du hele tiden skal have afbleget bunden og have farvet det lyserødt.
    (jeg har ikke selv haft det farvet pink, men kender flere der har, og det holder ikke mere end en uge eller to)


  • #9   14. maj 2018 Oftest anbefaler man at starte ud med så mørk en farve som muligt, fordi farverne falmer for hver gang du vasker håret. Så en mørket farve vil holde længere og være pæn længere

    Jeg har efterhånden farvet mit hår i lidt over 2 år, og jo, det er efterhånden rimelig skadet, selvom det kun er.. 5-6 afblegninger jeg har været ude i, hvis jeg husker rigtigt.


  • #10   14. maj 2018 Bidløse Madsen: det kommer nu an på hvilken pink. Min pink holdt stort set lige så godt som alle andre farver. Den var så også mere kraftig smiley

  • #11   14. maj 2018 Nåja, og så et billede af mit nyfarvede hår, bare fordi smiley

    profilbillede
  • #12   14. maj 2018 Louise J
    Ja, nemlig - fordi den var mere kraftig i farven, holdt den bedre smiley Det er de lyse farve-farver (lyseblå lyserød, lysegrøn, etc.), som ikke holder ret længe. Det falmer virkelig hurtigt, altså vi taler en uge eller to, også selvom det er lavet hos en frisør. smiley Man kan virkelig hurtigt se den "blonde"/afblegede farve indenunder. smiley


  • #13   14. maj 2018 Da jeg var ung, afblegede jeg også mit hår, for jeg ville bare have platinblond hår. Jeg gjorde det selv med Schwarzkopf affarvning, den kraftigste man kunne købe i Bilka. Bunden skulle farves hver 4-6 uge, når der var ca en til halvanden centimeter udgroning.

    En sommer kunne mit hår ikke holde til behandlingen længere, og det knak bare af. Hver gang jeg friserede det, glattede det, vaskede det eller gjorde et eller andet andet ved det, så knækkede hårene bare. Det gjorde de hårstrå, der havde været affarvet, indtil det var groet helt ud, det der var ødelagt, så jeg havde pagehår en periode. Mon ikke det er det din mor mener med, at det ikke kan blive langt smiley

    Men not to worry, det gror ud igen smiley


  • #14   14. maj 2018 Sådan, nu vi snakker om afblegning alligevel, er der så nogen der ved hvor man kan få godt men billigt afblegningsmiddel? Det jeg normalt bruger koster 99 kr, men hvis det kunne fås billigere og stadig være godt, kunne det være cool smiley

  • #15   14. maj 2018 For at håret skal kunne få så pastelpink et farve du viser, skal dit hår være meget lyst før du putter farve i. Selvom ens hår er naturligt blond skal man i de fleste tilfælde afblege det alligevel. Og ja, det skader håret, men værre er det heller ikke.
    Du får i hvert fald IKKE den ønskede farve hvis du bare smasker farven i almindelig blond, uafbleget hår smiley Afhængig af dine udgroninger skal de også fikses og tones hveranden måned for at holde det nogenlunde stabilt.

    Det er omfattende arbejde at holde pastelpink hår (og det falmer rigtig hurtigt), men er du villig til at sætte tid og penge af på det, så bliver det sikkert vanvittigt flot smiley


  • #16   14. maj 2018 Bumle, jeg blander selv min afblegning, og jeg køber Truzone Cream Peroxide 6% / 20 vol og Trulites Rapid blue powder bleach på Ebay.

    Jeg kan ikke lige huske hvad det koster, fordi jeg ikke kan finde den sælger jeg plejer at købe hos, men der er mange, man sagtens kan købe fra - og som bonus ved du PRÆCIS hvad du blander i håret og jeg føler jeg opnår et bedre resultat.

    Det er dyrere end 99 kr men det er billigere over tid, og så har du altid noget på lager smiley


  • #17   14. maj 2018 Tak for svarene alle sammen smiley , jeg er godt klar over det skal afbleges hvis det skal være som det på det første billede, men jeg har snakket lidt med min mor og nogle jeg kender, om at man kan få det farvet en lys blond, og så pink for at få denne farve, hvilket måske ikke skader håret så meget(??)

    profilbillede
  • #18   15. maj 2018 Jeg ville nok ikke turde, for det tager tid at rette op igen. Eller hvis du fortryder tager det tid at få en anden farve, og endnu længere tid at få din egen farve igen. Især afblegning skader håret. Jeg er mørkhåret og får en lidt mørkere farve i håret, men mit hår tager slet ikke skade. Tværtimod bliver det altid virkelig blødt og dejligt smiley

    Men tænk dig nu godt om med sådan en farve, det ser ikke altid sådan ud i virkeligheden som på de gode Instagram billeder smiley men held og lykke!


  • #19   15. maj 2018 Det kommer altså også an på hvor striks man er med afblegning og hårfarven.
    Sådan en som mig, jeg er ikke striks. Der kan gå længe mellem jeg farver mit. Jeg har farvet hår i et år, og ville gerne fortsætte, hvis ikke det var for min uddannelse.

    Jeg bruger manic panic, både hårfarve og afblegning, og jeg har intet at klage over. Jeg farver selv, men får hjælp til afblegning - tror jeg har fået det afbleget 2 gange, og aldrig i rødderne.

    Så må jeg hellere huske at fortælle at bare fordi du får det lavet ved en frisør er det altså ikke ens med at det holder mega længe! smiley
    Vi har en i min klasse som 2 gange har fået det farvet lyserødt - 1200 kr pr gang, og det var ude indenfor den første uge.

    Ja, det slider på dit hår, sådan er det. Det bedste du kan gøre er at bruge hårkur og købe noget ordentligt shampoo og balsam der passer på dit hår.

    Jeg farvede måske hår hver 2 måned ca. Hvilket er ret så længe i forhold til hvad jeg havde forventet - men igen, det kommer an på hvor striks man er med det. På billedet er det nyfarvet smiley


    profilbillede
  • #20   15. maj 2018 Hvis du har blond hår i forvejen, skal du jo ikke voldblege det, for at få det lysnet nok til den farve.

    Uden tvivl er afblegning det absolut hårdeste du kan udsætte dit hår for og chancen for at dit hår bliver helt ustyrligt og ødelagt er der, men den er nok ikke så stor. Det holder ihvertfald ikke op med at gro, det er noget fis.

    Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bliver nødt til at holde op med at afblege mit hår, fordi det ikke kan holde til det længere. Men jeg gik også fra sort til platinblond på kort tid og mit hår er bare lidt sart, så jeg mistede en masse længde og mit hår knækker.

    Du kan ikke farve en mørk farve lys. Du kommer ikke udenom at afblege det.

    God ide med frisøren!


  • #21   16. maj 2018 Tak for svarene alle sammen, jeg blev ihvertfald lidt klogere på det smiley Jeg skal have en samtale med frisøren i næste uge hvordan vi bedst kan farve mit hår lyserødt smiley

  • #22   18. maj 2018 Funke: kan jeg ikke lokke dig til at lægge et link eller to? Ville være lidt nervøs for om jeg nu også købte det rigtige smiley

    Hope: hnng, jeg elsker dit hår! Hvor længe holder Manic Panic? Jeg tror nok at det jeg bruger hedder Directioners (eller noget i den stil) og det holder nogenlunde ok..

    I øvrigt, er der nogen der ved om der er noget at gøre når ens hår begynder at have svært ved at modtage farve?


  • #23   19. maj 2018 Bumle: fx. det her
    https://www.ebay.co.uk/itm/TRUZONE-CREAM-PEROXIDE-RAPID-BLUE-WHITE-POWDER-BLEACH-HAIR-COLOURING-HIGHLIGHTS/292246029137?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D50546%26meid%3D5a5c6e5be1b7446cb2d6d090e15701a7%26pid%3D100011%26rk%3D5%26rkt%3D12%26mehot%3Dpp%26sd%3D271381420523%26itm%3D292246029137&_trksid=p2047675.c100011.m1850

    Og så vælger du fx. "Perox 6% 1L & 500g Rapid Blue Powder Bleach"
    Så får du en liter af volume 20 cream peroxide og en bøtte pulver, og bagpå bøtten står der blandingsforholdet alt efter hvor lyst dit hår er smiley
    Jeg ville ikke gå længere op end volume 20 for ikke at skade håret alt for meget, men jo højere du går op i volume jo heftigere bliver din afblegning.
    Jeg vælger forresten blue powder frem for white, fordi det toner mine gule nuancer bedre end den hvide.

    Apropos Manic Panic og Directions så er et alternativ også Pravana. Dem har jeg været godt tilfreds med smiley


  • #24   19. maj 2018 Det her er ca som mine rødder ser ud.. Det blå pulver er sikkert også bedre, I hvert fald for at få ordentlige blå farver..

    Men det må jeg prøve når jeg har penge til det c:


    profilbillede
  • #25   19. maj 2018 Hejsa Bumle, jeg elsker også mit hår! smiley
    Jamen det holder længe! Meget længe. Jeg har ikke farvet det siden januar. Hvis det er, kan du få mit FB profilbillede i pb, så kan du se hvordan det ser ud nu. Der er stadig masser af farve i smiley
    Generelt så farvede jeg det når jeg følte der var behov. hvilket måske var hver 2 måned. Jeg er, som sagt, heller ikke striks med at det skal være nyfarvet konstant smiley


  • #26   19. maj 2018 Jeg tror jeg når til at farve det hver 2.-3. måned.. Men det kan man vist også godt se smiley

    Jeg farvede hår i sidste uge.. Og nu har I givet mig lyst til at farve det igen!


Kommentér på:
Hårfarvning ødelægger håret?

Annonce