{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
165 visninger | Oprettet:

udgifter på dyrelpægeregninger om året {{forumTopicSubject}}

jeg skal måske ha hest.
og min mor vil gerne vide hvad det koster om året i dyrelægeregninger. vil du være sød at skrive hvad du bruger om året på dyrelægeregningerog hvad er det din hest har haft.
håber du vil skrive til mig. da jeg virkelig skal bruge det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udgifter på dyrelpægeregninger om året
  • #1   2. jun 2007 Pølle har i den tid jeg har haft ham - 2 år4 måneder - været syg 3 gange,, smittet med to gange virus(den ene gang betalte opstaldningstedet for tjek og anden gang var det kun overfladisk) og en smule hoste som kostede mig et par 100 maks

såå han har været billig, men min mors gamle var meget syg og har kostet MANGE 1000 kr

det er jo så forskelligt!

• #2   2. jun 2007 Puha.. i år har været rigtig dyr, tror jeg er oppe omkring 3000 fra januar til nu, men sidste år havde han slet ikke dyrlæge, men i år har han også været halt 2 gange fået en rift på øjet (hvor dyrlægen har været ude 4 gange) hmm ja det var vist det.

• #3   2. jun 2007
    Kristina ¤Team Jetsmark¤ M
    argh ! det lyde ikke så godt med den rift på øjet !

• #4   2. jun 2007 • Mølle & Pølle •
    okay tak for svaret det kunne jeg godt bruge.

• #5   2. jun 2007 Det er meget forskelligt, man kan aldrig sige et bestemt beløb, men jeg kan da nævne de ting dyrlægen laver hos min hest, det er de faste ting.
    Gødnings prøve ca.2 gange om året. + ormekur
    Tandtjek ca.1 gang om året+ evt. raspet tænder
    vacination 1 gang om året.
    så kommer der alt det man ikke kan forudsige. min hest har lige fået penselin til 600kr på grund af et grimt sår.

• #6   2. jun 2007 Det er ikke til at sige hvor mange penge man bruger på dyrlæge.
    Et år kan det være man ikke har brug for dylægen (udover vaccination) Et andet år kan man komme af med mange tusinde kroner...

Di kan få en syge forsikring som dækker 75% af regningen, den koster 1000 eller lidt mere om året, alt efter hvor du tegner forsikringen....

• #7   2. jun 2007 karen Team Araber .
    1000 tak for svaret det er jeg meget glad for.
    men må jeg spørge hvad en Gødnings prøve er ?

• #8   2. jun 2007 .-*-Solskin-*- .
    1000 tak for svaret. det tror jeg også jeg vil gøre hvis jeg får hesten. så er det jo ikke så dyrt

• #9   2. jun 2007 Nej, du spare hurtigt mange penge....
    Jeg har ikke tegnet det på Tate endu, men jeg skal helt sikkert have det gjort.

Forleden blødte han i hele hovet, jeg fik dyrlægen ud som i telefonen sagde han skulle sys sa riften var 5mm dyb ca og 4-5 cm lang. Men da han kom ud ville han ikke sy ham, da det godt kunne hele selv.
    Men det kunne hurtigt være blevet dyrt...

• #10   2. jun 2007 .-*-Solskin-*- .
    ja det kunne hurtig blive dyrt. men er det ikke billigst hvis man tegner en syge forsikring smiley

• #11   2. jun 2007 altså jeg kom af med ca. 1350,- sidste gang, for vaccination, tandraspning og beroligende til at han kunne stå stille under tandraspningen... min dylæge tager mindst 500,- hver gang, medmindere man går sammen om det.. det er kørselspenge og såkommer behandlingen oveni... men giver nok ca. 1500,- om året for dyrlæge, hvor der så er ormekur, tandraspning og vaccination.. så kommer sygedomme og andre ting så oveni;D men man skal nok regne med at bruge omkring 2000,- om året på dyrlæge;D

• #12   2. jun 2007
    Emilie <Team super NF<3 > .
    okay 1000 tak for svaret. det er jeg meget glad for. så fik jeg lidt mere af vide! 1000 tak

• #13   2. jun 2007 Jo det er det nok. så er man på den sikre side.
    Det er selvfølgelig ærgeligt hvis ikke man får brug for den (hesten ikke bliver syg) og så man Smider pengene ud af vinduet". men på den anden side er det en god sikkerhed.

Lige pludeslig har man brug for dyrlægen og regningen løber hurtigtop i over 5000-10000 kr hvis det er alvorligt. og med den forsikring skal du kun selv betalt 1500-3500.
    Så er pengene jo givet godt ud. hehe.

Håber for dig du må få hest ;o)

• #14   2. jun 2007 nej det er også noget træls noget.. det er heller ikke gået helt over endnu.

Men du kan ikke regne med et fast beløb til dyrlægen. Kun de alm udgifter som vaccination fx.

Og vil lige sige at en tandraspning ikke altid er nødvendig. Tempo er 13 år nu (blev han faktisk i går) Og han har aldrig fået raspet tænder. Dyrlægen har lkigget på ham men hun ser ingen grund til at gøre det når der ik er mere.

• #15   2. jun 2007
    Kristina ¤Team Jetsmark¤ M
    okay. det er jo også forskeligt fra hest til hest.

.-*-Solskin-*- .
    ja jeg tror jeg vil være på den sikkre side også tegne en forsikring. hvis der nu skulle ske noget virkeligt alvorligt, så er det altså meget dejligt. hvis man kan spare lidt penge ellers bliver det godt nok dyrt..

1000 tak for alle svarende. jeg blev meget klogere.

• #16   2. jun 2007 det er MEGET forskelligt .. sidste år havde vi stort set kun dyrlæge til ormekur, vaccine, tænder, og sådan ,..
    men i år har vi allerede haft MANGE regninger, ret uheldigt smiley
    Rondale har bronkitis og været syg nu i 2måneder har inetil nu kostet ca 10000 og kommer jo mere smiley
    Bonnie har været i røntgen- kostede ca 2000 og naomi været/er halt kostet ca 3000 .. såå det er jo meget forskelligt. men få lavet forsikring ! smiley Rondale's første regning var på ca 7000 og lidt over 4000 blev betalt af forsikring smiley

Kommentér på:
udgifter på dyrelpægeregninger om året

Annonce