{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

DIO- eksamen hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Godaften der ude

Er der nogen tidligere HHX studerende der har været oppe i DIO (det internationale område) Jeg har trukket DIO som et af mine eksamens fag, men er lidt usikker på hvad jeg skal. Det skal lige siges, jeg endnu ikke har været til spørge time, men vil gerne være så godt forberedt som muligt.

Så hvad er dine oplevelser med DIO- eksamen, hvad fik du ros for at komme ind på? Jeg kan forstå man i 10-12 minutter skal fremlægge ud fra sin synopsis, men gerne komme med nye overvejelser og være kritisk. Hvordan greb du det an? smiley

Ps. har skrevet i Samtidshistorie og Dansk om Tyske flygtninges ankomst til Danmark

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DIO- eksamen hjælp!!!
  • #1   12. jun 2018 Jeg kan huske at vi fik besked på at der findes ikke en opskrift på en korrekt DIO eksamen. Det afhænger af hvad din lærer og censor forventer.

Umiddelbart husker jeg det som om at jeg perspektiverede til min opgave og kom med et nyt “synspunkt” til det hele. Så jeg fremlagde ikke hvad jeg havde skrevet, for det har de allerede læst. Jeg kom med nye informationer smiley

• #2   12. jun 2018 Okay, mange tak for svar.

Skal jeg være helt ærlig, blev jeg lidt skuffet over min egen præstation og har mest af alt lyst til at lave det hele om. Valgte desvære dansk da det er det jeg er mest skarp i. Min lærer gik så på barsel før tid, og fik en vejleder jeg ikke kendt i dette fag. Men nye synspunkter lyder meningsfuldt smiley

• #4   13. jun 2018 Hej H R
    Mange tak for svar.
    Eksaminationen varer 30 min. 10 min går til min præsentation, 15 minutter til samtale, og 5 min til votering. Heraf skal man kort præsenterer sin synopsis (2-5) min smiley

Jeg prøver, men det lyder meget svært at skulle finde et nyt perspektiv. Især fordi problemformuleringen ikke er så god

• #6   13. jun 2018 Ja det er ikke noget problem smiley

• #8   13. jun 2018 Ups undskyld, den forstod jeg ikke helt...

Mit emne er flygtninge kriser i Danmark 1495- 1949 (ville gerne have inddraget flygtninge strømmen i 2015, men min lærer mente der blev for stort)

Problemformulering:
    -Redegør for ankomsten af de tyske flygtninge til DK i 1945- 1949, og i grove træk FN´s Verdenserklæring om menneskerettigheder
    -Analyser en klumme af Hans Renowski, og filmen "100 års indvandring" med vægt på danskernes syn på flygtninge
    -Vurder hvordan flygtningene blev behandlet, i forholdt til FN´s menneskerettigheder 1948

Indhold:
    -I analysen er Hans Reinowski har jeg analyseret lidt af flere tekst stykker i bogen "gode gud, send mig hjem" åbenbart. Her var det nok oplagt at have taget et. Fandt et godt digt, jeg ville have analyseret. Men her var der kun fokus på der i vinteren ingen varme var. Det er lidt svært at sætte op mod menneske rettighederne i større perspektiv. Jeg har også analyseret filmen "100 års indvandring" som forstæller om danskerne var bange for at Tyskerne ville blive i DK.

Konklusion:
    De mange flygtninge der kom til Danmark i 1945- 1949, havde hårdt brug for danskernes hjælp, grundt traumatiserende oplevelser og en hård flugt. Modtagelsen af flygtningene var knapt så imødekommende. Borgere som Hans Reinowski mente direkte flygtningene havde ruineret og udhungret landet. Der var en oprigtig grund til danskerne ikke brød sig om tyskerne. Også staten var i mod flygtningene, de blev set som et fremmed element. Synet på flygtningene førte til en behandling af dem, der på flere måder var i strid med FN´s menneskerettigheder indført i slutningen af flygtningeperioden. Særligt madrationer og varme forhold kan ses som grusomme. Ligeledes var hjælp til behandling af psykiske lidelser ikke eksisterende og den generelle lægehjælp blev i 1945 frataget dem.

Håber det gav mening smiley

• #9   13. jun 2018 Jeg var til DIO eksamen i December. Det alle lærerne på skolen sagde igennem den periode vi havde til synopsisskrivning, var at metode var det aller vigtigste i denne opgave. Jeg fik 12 i min eksamen (skrev i dansk og samtidshistorie), du må gerne få min opgave hvis du har lyst smiley

• #10   13. jun 2018 Hej Trine

Fik du 12 mundtlig eller i din skriftlige. Har også hørt at metode var vigtigt, men fik vidst lidt for travlt til sidst, så mit metode afsnit er desvære ikke så godt. Men så er der jo heldigvis plads til forbedringer smiley

Det ville være en meget stor hjælp. Kan du sende på mail (malenemolter@gmail.com) smiley

• #11   13. jun 2018 Jeg har sendt dig en mail smiley

Kommentér på:
DIO- eksamen hjælp!!!

Annonce