Lån af islænder {{forumTopicSubject}}
Er det generelt at folk ikke udlåner deres islændere? Jeg har lavet en masse opslag på Facebook og kigget rundt, uden at kunne finde en eneste. Kun alle mulige andre heste.
Er det generelt at folk ikke udlåner deres islændere? Jeg har lavet en masse opslag på Facebook og kigget rundt, uden at kunne finde en eneste. Kun alle mulige andre heste.
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 706
Har egentlig bare skrevet de bliver passet som mine egne. Har ikke specificeret noget i den retning
Vil egentlig bare have en der kan rides uden problemer og tølte og være alene på folden ( med andre ved siden af)
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Så måske en ting der er vigtigt er, at fortælle en masse om dig selv og din kunnen som rytter? Hvis du selvfølgelig ikke allerede har gjort det ^_^
En anden ting kan være at den den type hest du søger, ikke er den type folk er villige til bare sådan at låne ud. Nemme heste der kan rides af alle og har nemt ved tölt er en mangelvare og særdeles eftertragtet blandt turryttere.
Nu gætter jeg selvfølgelig bare ud fra det du skriver, uden at kende dig eller har set dine opslag ^_^
Jeg har selv søgt islændere til låns af flere omgange, og får altid masser af tilbud, men de fleste af dem er nogen der har noget der skal arbejdes på, i en eller anden forstand.
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Måske derfor du ikke kan finde nogle der vil af med en? Ej spøg til side.
De fleste jeg kender der har islændere har nogle fælles træk i deres hestehold og det kan måske være (en ikke evidensbaseret) forklaring på hvorfor der ikke er så mange udlånsheste.
De har hestene hjemme og ofte i løsdrift, så en fra eller til i daglig omgang og omkostning gør måske ikke så stor forskel. De er ikke så forskrækkede over at have en hest til bare at gå på marken til der er tid og mulighed for træning.
En islænder der kan rides problemfrit/er ukompliceret, som har tølten i orden og kan gå alene er også en værdifuld hest. Så den bruger man selv eller sælger til en god pris.
Det er bare et bud. Men prøv at kigge på Joras, hvis der ellers er liv derinde mere
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 369 Svar: 1.627
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
For et par uger siden lavede jeg et par opslag, hvor jeg beskrev, at jeg egentligt ledede efter en western hest, quarter eller paint. Men dem er der bare ikke mange af...
Dog finder jeg også islændere fascinerende, har en smule erfaring med dem - og jeg tænkte at jeg ville udvide min søgning, hvis den rigtige islænder var derude.
Jeg søgte lån mhp køb på sigt.
Jeg tror, at jeg fik Ca 10 tilbud den første aften.
Så jo, det bør kunne lade sig gøre.
Så, kig på din tekst, billeder og prøv igen
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 706
Lån af islænder