Mystisk tå der “knækker” {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Dette bliver nok lidt mærkeligt, specielt fordi det er en hesteside. Men jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge - udover læge selvfølgelig, men vil lige høre hvad det måske kunne være og evt. erfaringer med det. For hvis det går over af sig selv vil jeg ikke bruge lægens eller min egen tid på det.
Det er sådan at min fjerde tå (talt fra venstre side på vestre fod), den knækker nærmest når jeg går. Den siger ikke noget, men det føles som om en scene eller led i tåen springer af eller noget. Det gør ikke vildt ondt, men er ret ubehageligt, og så føles det også som om tåen sover eller lignende, især spidsen af tåen. Det er kommet de sidste 1-2 dage. Jeg har arbejdet idag og igår hvor jeg står og tager en del skridt, ikke lange skridt da jeg står i en bar. Men det er heller ikke noget jeg ikke har været vant til det sidste år. Så ved heller ikke lige hvad det skulle være kommet af. Jeg har arbejdet i nogle sandaler der minder lidt om birkenstock, men er lidt blødere.
Nogle bud?
jan 2016
Følger: 13 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 159
Hen over de sidste 6 års tid er det dog blevet sådan at man kan høre knækket når jeg går ..
Jeg har lært at leve med det og lægger ikke rigtig mærke til genen mere
Jeg har aldrig fået det undersøgt, så hvis du finder årsagen så høre jeg gerne fra dig ..
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Det lyder til dine fødder er overbelastede på en måde..
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
Altså har ikke nogle virkelig gamle sko, sandalers er ret nye, og ellers er mine sko måske et par år gamle, men lidt slidte ja
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 363
dec 2006
Ja det kunne godt være årsagen! Men den siger ikke knæklyde, det er mere følelsen af at en scene eller noget knækker derinde
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
dec 2006
Okay, det lyder bestemt heller ikke rart! Jeg har også bestilt en tid ved lægen, det tidligste jeg kunne få var godt nok D. 13 august, så måske det er væk inden. Men det gør jo heller ikke noget, så afbestiller jeg bare - nu har jeg tiden
okt 2019
Følger: 1 Svar: 1
Mvh
Malene
dec 2006
Mystisk tå der “knækker”