{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Mystisk tå der “knækker” {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Dette bliver nok lidt mærkeligt, specielt fordi det er en hesteside. Men jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge - udover læge selvfølgelig, men vil lige høre hvad det måske kunne være og evt. erfaringer med det. For hvis det går over af sig selv vil jeg ikke bruge lægens eller min egen tid på det.

Det er sådan at min fjerde tå (talt fra venstre side på vestre fod), den knækker nærmest når jeg går. Den siger ikke noget, men det føles som om en scene eller led i tåen springer af eller noget. Det gør ikke vildt ondt, men er ret ubehageligt, og så føles det også som om tåen sover eller lignende, især spidsen af tåen. Det er kommet de sidste 1-2 dage. Jeg har arbejdet idag og igår hvor jeg står og tager en del skridt, ikke lange skridt da jeg står i en bar. Men det er heller ikke noget jeg ikke har været vant til det sidste år. Så ved heller ikke lige hvad det skulle være kommet af. Jeg har arbejdet i nogle sandaler der minder lidt om birkenstock, men er lidt blødere.

Nogle bud? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystisk tå der “knækker”
  • #1   24. jul 2018 Min store tå har gjort det du beskriver siden jeg var 15-16 år..
    Hen over de sidste 6 års tid er det dog blevet sådan at man kan høre knækket når jeg går ..
    Jeg har lært at leve med det og lægger ikke rigtig mærke til genen mere smiley smiley
    Jeg har aldrig fået det undersøgt, så hvis du finder årsagen så høre jeg gerne fra dig ..

• #2   25. jul 2018 Tænker umiddelbart dårligt fodtøj der ikke passer til dine fødder... Måske er dine sko slidt op?
    Det lyder til dine fødder er overbelastede på en måde..

• #3   25. jul 2018 Ej håber ikke jeg skal leve med det så længe, så tager jeg til lægen smiley

Altså har ikke nogle virkelig gamle sko, sandalers er ret nye, og ellers er mine sko måske et par år gamle, men lidt slidte ja smiley

• #4   25. jul 2018 Dine sandaler? Er det med lukning om hælen? Hvis ikke så tænker jeg, at det er meget normalt at man spænder i tæerne for at holde skoen på plads når man bevæger sig rundt. Umiddelbart vil jeg skyde på det kunne være årsagen? En tå vis yderste led har en problematik vil du måske sendes i røntgen men hvad der lige kan gøres ved en tå vis led siger knæklyde ved bevægelse er vel begrænset. Det er min umiddelbare tanke. smiley

• #5   25. jul 2018 Berg
    Ja det kunne godt være årsagen! Men den siger ikke knæklyde, det er mere følelsen af at en scene eller noget knækker derinde smiley

• #6   25. jul 2018 Jeg har haft brækket min pegetå hvis man kan kalde den det smiley for nogle år tilbage. To år efter fik jeg killede min fod ned mellem to glatte sten i vandkanten på stranden og da jeg kom op ad vandet så var tåen bare blå og hævet. Troede jeg havde brækket den igen, men røngent viste intet. Tåen/leddet var stadig hævet og som den så fortog sig, så opdagede jeg en aften hvor jeg undersøgte min fod, fandt jeg ud af at den sene som løber henover tåen var væk. Tog til lægen igen og ganske rigtigt, den var revet over og krøllet sig op i begge ender. Man kan ik gøre noget ved dette, så har lavet min egen genoptræning af tåen som manglede støtten fra senen. Men efterfølgende så knækker den tå for hvert skridt jeg tager for evig og altid smiley

• #7   25. jul 2018 Islænder
    Okay, det lyder bestemt heller ikke rart! Jeg har også bestilt en tid ved lægen, det tidligste jeg kunne få var godt nok D. 13 august, så måske det er væk inden. Men det gør jo heller ikke noget, så afbestiller jeg bare - nu har jeg tiden smiley

• Malene O
    Malene O Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #8   16. okt 2019 Hejsa, fandt du nogensinde ud af hvad der var galt? Gik det væk? Jeg har præcis det samme som du beskriver.
    Mvh
    Malene

• #9   17. okt 2019 Det gik væk af sig selv ret hurtigt som jeg husker det, og tror det kom af dårligt fodtøj/sandaler smiley

Kommentér på:
Mystisk tå der “knækker”

Annonce