{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Islænderryttere hjælp! {{forumTopicSubject}}

Kan du hjælpe mig med et par spørgsmål?
Bemærk kun islænder folket smiley

Vil du helst have ridebukser med grip, eller skind?
Er du mest til læder eller biothan trenser, tøjler, grimer, stigremme mm.
Hvilken type gjord foretrækker du?
Komplet trense, eller nakkerem?
karbinhager eller "alminelig" lukning (Trenser/Tøjler)
Hvilket bid rider du med på din islænder?


På forhånd mange tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænderryttere hjælp!
  • #1   9. feb 2019 Vil du helst have ridebukser med grip, eller skind?
    - Jeg kan godt lide begge dele! Lige pt. er det dog grip, da det var dét, som var på de rideleggings jeg ville have smiley
    Er du mest til læder eller biothan trenser, tøjler, grimer, stigremme mm.
    - Læder!
    Hvilken type gjord foretrækker du?
    - En "anatomisk formet", Karlslund har en super fin én, hvor den er bredest på midten.
    Komplet trense, eller nakkerem?
    - Komplet trense, synes det er irriterende at der er så meget oppe bag hestenes ører, så er det lettere med en komplet (:
    karbinhager eller "alminelig" lukning (Trenser/Tøjler)
    - Begge - synes egentlig at det er lettest med karabin, men til tøjler vil jeg helst have almindelig lukning.
    Hvilket bid rider du med på din islænder?
    - To-delt D-ringsbid fra Bombers (:


  • #2   9. feb 2019 Bukser med grip, men andre på islænderstedet vi står, sværger til skind.

    Jeg har gummitøjler med dupper, men resten læder.

    Jeg har en equisoft gjord (mener jeg den hedder ) til den ene, den anden har vi ikke valgt til endnu, jeg vælger ud fra hvad hesten går bedst med smiley

    Vi har micklem trenser til begge, dog har vi fjernet pandebånd.

    Tøjler foretrækker jeg med karabin.

    Vi rider med alm 2 delt bid, i den smalle ende, det fungerer for os.

    smiley


  • #3   9. feb 2019 Tak for de fine velformulerede svar. ??

  • #4   9. feb 2019 Ridebukser:
    Har blandt andet disse - https://www.hooks.dk/rytter/dametoj/ridebukser/ridebuks-breton-jh-collection-1 De kan klart anbefales.

    Jeg vil helst have så meget af mit udstyr i læder. Har denne trense - https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/trenser/kombineret-trense-mordon-fairfield med den her tøjle der har karbinhager - https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/hjaelpetojler-tojler/tojler/laedertojle-claridge-house-10 og ellers læder grimer, stigremme osv.

    Bid:
    Jeg rider med dette bid https://teigar.dk/shop/89-bombers/523-bombers-lock-up-eggbutt---2-delt/ som også fungere rigtig fint.

    Gjord:
    Har lige fået skaffet mig denne gjord https://www.rideudstyr.com/stuebben/equisoft-by-stuebben-dressurgjord-mod-gjordkrampe-4042 Den kan virkelig anbefales! Jeg er snart uddannet hestemassør og mine undervisere sværger til den gjord smiley Den er virkelig god for hesten.

    Det var sådan ca det smiley


  • #5   9. feb 2019 Tak Mille. ??

  • #6   9. feb 2019 Vil du helst have ridebukser med grip, eller skind?
    - Jeg har begge dele men bruger mest mine fukdskind bukser. Almindelige adidas jogginbukser forekommer også når jeg skal dovne lidt ekstra.

    Er du mest til læder eller biothan trenser, tøjler, grimer, stigremme mm.
    - Trense læder. Tøjler har jeg både i biotane og læder men hælder mest til læder. Dem har jeg i ultra tynd version, elsker dem. Grime er bare nylon da de er billige og hestene alligevel bider hinandens i stykker.

    Hvilken type gjord foretrækker du?
    - Har en kort anatomisk på 45cm.

    Komplet trense, eller nakkerem?
    - Har begge dele dog uden pandebånd da det bare er pynt. Foretrækker hannovransk næsebånd men engelsk er også blevet anvendt afhængig af træning.

    karbinhager eller "alminelig" lukning (Trenser/Tøjler)
    - På trensen almindelige spænder. Tøjler foretrækker jeg bestemt kabinhager.

    Hvilket bid rider du med på din islænder?
    - Lige nu 3-delt tykt D-ringsbid da han har bedst ro i munden med det. Har også redet med alm. 2 og 3-delt. Det afhænger udelukkende af hvad hesten fungere med smiley


  • #8   9. feb 2019 - Ridebukser bruger jeg ikke.

    - Lige pt. rider jeg med en trense i biothan, den er jeg også fint tilfreds med, men generelt foretrækker jeg læder.

    - Gjord har jeg ikke nogen præference med, den jeg har fungerer som den skal. smiley

    - Jeg rider bidløst, og bruger sidepull.

    - Mht. tøjler synes jeg det er nemmest, med karabinhager.



  • #9   10. feb 2019 Vil du helst have ridebukser med grip, eller skind?
    Rider i begge dele. Elsker ride tigths men har også et par gammel jodhpur ridebukser som er 14 år gammel og holder. Det sku kvali smiley

    Er du mest til læder eller biothan trenser, tøjler, grimer, stigremme mm.
    Jeg er til læder trense, har en alm engelsk trense fra Karlslund hvor jeg har pillet næseremmen ud. Tøjler med gummidutter og karabinhager. Bruger alm stof grime og en læder grime, som jeg bytter ud med ind i mellem. Bruger læder webbers stigremme.

    Hvilken type gjord foretrækker du?
    Stübben Equisoft med lam, min hest kan ik gå med andet efter en ulykke.

    Komplet trense, eller nakkerem?
    Min hest fungere bedst med en alm engelsk trense fra Karlslund. Næseremmen er pillet af. Den er super blød i læderet og har nakkeudskæring.

    karabinhager eller "alminelig" lukning (Trenser/Tøjler)
    Karabinhager

    Hvilket bid rider du med på din islænder?
    Skifter imellem todelt Vals bid og et todelt D rings bid fra Myler.

    Jeg hørte sidste år at hvis hesten er urolig fortil, så kan det skyldes "larmen/støjen og urolighed" fra karabinhagerne på biddet, så man kunne overveje et par alm tøjler uden karabinhager.




  • #10   10. feb 2019 Er der nogen der ved hvorfor man har opfundet jodhpur ridebukser til islænderryttere?
    Altså grunden til at ridebukserne er vige i benene smiley jeg har en idé hvorfor men kunne godt tænke mig at høre jeres svar


  • #11   10. feb 2019 Vil du helst have ridebukser med grip, eller skind? Grip. Meget mere smidigt end skind.

    Er du mest til læder eller biothan trenser, tøjler, grimer, stigremme mm.
    Hvilken type gjord foretrækker du? Læder til at andet end grimen

    Komplet trense, eller nakkerem? jeg bruger dressurtrense, men uden næsebånd. Jeg er slet ikke til trenser uden kæberem, så det udelukker de fleste islændertrenser. Jeg drømmer om en anatomisk nakkerem med kæberem i virkelig god kvalitet.

    karbinhager eller "alminelig" lukning (Trenser/Tøjler) almindelige spænder på både trense og tøjler. Kan ikke fordrage de karbinhager der rasler rundt i biddet.

    Hvilket bid rider du med på din islænder? Vi er igang med at finde det perfekte bid. Men foretrækker to-delt/udelt med bue og en form for ophæng. Jeg skal bruge 11 cm hvilket er lidt af en udfordring.


  • #12   10. feb 2019 Ups det gik vist lidt for stærkt smiley

    Er du mest til læder eller biothan trenser, tøjler, grimer, stigremme mm. Læder til at andet end grimen

    Hvilken type gjord foretrækker du? Bred anatomisk aflastningsgjord. Meget gerne i brun og 35 cm.


  • #13   10. feb 2019 Mette - har du kigget på
    Bombers Lock Up Loose Rings ? Den findes i 11 cm

    En anden ting kan hun gå med 10.8 cm eller er det for småt?


  • #14   10. feb 2019 I er fantastiske. ??

  • #15   10. feb 2019 Jodhpur bukser er beregnet til at du rider med korte støvler, evt også uden Leggings.

    Det kan være en dum ide på store varmblodsheste, hvis din læg lægger ind til hestens side og stigbøjler. Man kan blive nevet noget så grundigt af stigbøjlen.

    Men på islænder er benene længere nede, så du bliver ikke nevet lige så meget af stigbøjle mod hestens side.
    Derfor er kraftig stof rigeligt.

    = jodhpur er godt, til folk der ikke er afhængige af støvleskafte til at beskytte imod nivemærker.


  • #16   10. feb 2019 Miss Sofy: Der skal en form for ophænt til så det bliver stabilt. Så bombers med løse ringe duer ikke. Jeg har set man kan få bombers som baucher, men kan ikke finde det herhjemme.

    Hun har gået med et myler i 10,8 og bredden er fin, men igen manglede vi ophæng.



  • #17   10. feb 2019 Mette - okay, så havde jeg misforstået det du søgte. Men nu ved jeg hvad du mener, hvis jeg falder over noget smiley

Kommentér på:
Islænderryttere hjælp!

Annonce