{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Hest sveder i boksen {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har netop fået en islænder hjem, som er vant til at stå på boks med træpiller og åben stalddør. Hun er nu kommet til en stald, hvor hun står på halm og ej åbent stalddør.
Da jeg var ude ved hende tidligere svedte hun på bringen og halsen. Jeg har åbent hendes vindue og sørget for frisk vand.
Hvad vil I mere gøre?

Hvis ikke det bliver bedre har jeg tænkt at klippe hende på underhalsen og bringen, men vil det så blive nødvendigt med dækken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest sveder i boksen
  • #1   13. feb 2019 De fleste islændere kan godt holde varmen, selvom man klipper underhals og bringe smiley

  • #2   13. feb 2019 Kan det måske være hvis hun har et for tykt dækken på?

  • #3   13. feb 2019 Hvis der er dækken, fjern det.

    Åbne vinduer, så der kommer kølig luft er godt.
    Træk er aldrig godt.

    Hvis hesten sveder efter et par dage, så ville jeg klippe lidt, så dens sved kunne fordampe.
    Eller, lade være.
    Pels med sved i isolerer også.


  • #4   13. feb 2019 Hvis din hest bliver ved med at svede så ville jeg klippe lidt. Første gang jeg klippede min, klippede jeg i trin for at finde ud af den rigtige mængde. Først bringe og kun lige undersiden af halsen, da det ikke var nok så klippede jeg lidt mere på siden af halsen, da det ikke var nok klippede jeg mere af halsen og siden af forbenet, det er det som kan ses på billedet. I år er hun klippet lidt mindre end billedet, men jeg overvejer også stadig at klippe liiiidt mere. smiley
    Jeg vil anbefale at klippe i trin så du finder det rigtige for din hest, der findes mange typer klipninger og du kan altid klippe mere af. Bliver det pludselig for meget så kan man ikke sætte det på igen, men må lægge dækken på, og personligt er det noget jeg gerne vil være fri for smiley


    Tilføjet: det ser ikke ud til at mit billede kom med smiley Så her er det som link: https://billeder.bazoom.dk/heste/galleri/862/xl/4307643/anden-saerlig-race-miss-dolly-tamara.jpg


  • #5   14. feb 2019 Du kan sagtens klippe den. Jeg klipper mange islændere hvert år, og de får som regel klippet hele halsen og bringen. De holder fint varmen uden dækken.

Kommentér på:
Hest sveder i boksen

Annonce