{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.412 visninger | Oprettet:

Nadia
Nadia
Tilmeldt:
2. feb 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7

Dumpe srp? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har afleveret srp for næsten 2 uger siden nu, og jeg er så bange for, at jeg dumper srp, da jeg tror, jeg får plagiatfejl for min opgave..
Jeg læste forleden min opgave i gennem nogle par gange, og har lagt mærke til at nogle sætninger ligner bogens indhold, samt de artikler jeg har brugt. Her har jeg dog lavet fodnoter til artiklerne, men ikke til bogens indhold..
Derudover har jeg andre sjuskefejl, som at ikke have alle mine kilder med i opgavens kildehengivelse..

Kan dette resultere med at dumpe eksamensopgaven?

Hilsen den forvirrede.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpe srp?
  • #1   24. feb 2019 En ting til start, så der jo ikke så meget at gøre end at afvente resultatet. Om det kan give en dumpet opgave afhænger jo af flere ting og skolens holdning til formalia. Vi kan ikke spå om hvorvidt du dumper, der må du kigge på hvor meget tidligere elever er sluppet igennem med uden at være dumpet.

    Men omkring formalia som at have alle opgave referencer til også at fremgå af kildelisten, så afhænger det af skolens holdning. Men det en ting jeg tænker man kan slippe afsted med og stadig bestå.

    Med hensyn til plagiat, så afhænger det jo også af hvor mange andre ligheder der er i den opgave og hvor strengt der slås ned på ligheder. Det udregnes jo som en procent af et program og normalt er der er margin for hvad der automatisk accepteres og hvad der kræver et kig på opgaven. Hvis den slår ud med plagiat, så må de jo ind og kigge hvad det er som den har markeret som plagiat og det kan jo så blive en vurderings sag hvis du ligger lige på grænsen. Men tænker at der er en fordel i at ligge tæt på kilder fremfor tæt på andre opgaver, det viser mere at du har et mangel med dine kildehenvisninger fremfor at du har kopieret andres opgaver og derfor ikke lavet det selv. Her antaget at det er enkelt sætninger og ikke hele afsnit.


  • #2   24. feb 2019 Tror ikke du skal være så bekymret. Havde mange sjuskefejl i min SRP også. Kender en der havde skrevet alt for få tegn og hun bestod også.
    Plagiat har de vist nok et program der kan finde (den kn finde ud af om man har kopi pasted), men fordi nogle af dine sætninger ligner bogens, tror jeg ikke du dumper. Så skal læreren jo ind og kigge på samtlige sider alle har refereret til i deres opgaver, og skaffe bøgerne. Det tror jeg bestemt ikke de gør smiley

    Tror bare du skal tage en dyb indånding og slå koldt vand i blodet smiley


  • #3   24. feb 2019 Det kommer an på, hvor meget, du har glemt kildeangivelse på. Og hvor streng censor er.

    Plagiat skal du vist ikke være bekymret for. Hvis du VED, du har skrevet det selv ?

    Småfejl laver vi alle. Jeg er lige bestået en eksamen på UNI, hvor min gruppe havde misforstået den skriftlige del, og det indhold, der skulle fylde 5-7 sider, fyldte max 1.

    Men der er ikke andet at gøre, end at slå koldt vand i blodet og vente på svaret. Det er selvfølgelig super nedern at dumpe, men du kan ikke gøre fra eller til lige nu?


  • #4   24. feb 2019 ... og nå ja! Et godt Råd:

    Fremover så lad være med at kigge på skriftlige opgaver igen, når du har afleveret (såfremt den ikke skal forsvares mundtligt, selvfølgelig).
    Man opdager pludselig en masse fejl, og bliver bare alt for usikker på sig selv og sit arbejde.


  • Nadia
    Nadia Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
    #5   24. feb 2019 Mange tak for svaret!! Håber jeg klarer den

  • #6   24. feb 2019 Hvis det gør dig mere rolig, så frygter jeg også min karakter. Afleverede i december og får svar d.1! Er så herre nervøs, som jeg aldrig har været for var langt fra tilfreds med den.

    Dog er jeg ret sikker på at hvis man dumper srp, står der bare en dumpe karakter på eksamensbeviset, dog skal man vist ikke gå om?


  • Nadia
    Nadia Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
    #7   24. feb 2019 #6
    Ja, jeg tror heller ikke man skal tage året om. Dog skal jeg bestå alle fag med minimum 02 for at komme ind på drømmestudiet, så det er lidt der den ligger.. smiley


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #8   24. feb 2019 Når man retter opgaver vises det hvor stor en andel plagiat der er i opgaven, hvor i opgaven der er fundet plagiat, samt hvor det stammer fra - det skal man som lærer ikke selv lede efter. Ofte anvender elever f.eks. Samme citater og så slår det ud som plagiat, i sådan et tilfælde handler det mest om at eleven har husket at henvise, så det er tydeligt hvor citatet kommer fra.
    Sjuskefejl så som at glemme materiale på litteraturlisten gør ikke at en opgave dumper, men det tæller heller ikke ligefrem op. I sidste ende er karakteren og bedømmelsen en helhedsvurdering hvor mange små ting er i spil, så du skal passe på med at stirre dig blind på én ting smiley


  • Nadia
    Nadia Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
    #10   25. feb 2019 Mange tak for svarene igen, det er virkelig en slags lettelse at høre konsekvenserne og resultatet fra forskellige mennesker! smiley

  • #11   26. maj 2020 Hvordan gik det?:-)

  • #12   2. jun 2020 Nu er jeg også nysgerrig... smiley

Kommentér på:
Dumpe srp?

Annonce