{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

celinelj
celinelj
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

ryanair - kuffertstørrelse {{forumTopicSubject}}

hej HG smiley

jeg skal flyve med ryanair på torsdag, og min nye kuffert måler 55x40x23, så den er lidt for stor, men er i tvivl om de lægger mærke til det/er ligeglade?
eventuelt nogle her inde som har rejst med en kuffert i samme størrelse som min?

ryanairs regel på størrelse af kabinekuffert er 55x40x20

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ryanair - kuffertstørrelse
  • #1   3. sep 2019 Hvis jeg husker rigtigt, så skal den kunne gå i sådan et "bur" med den rigtige størrelse. Hvis det er rigtigt husket, så vil de uden tvivl lægge mærke til det, hvis den ikke kan. I så fald kan du risikere at skulle betale for, at den checkes in.
    Jeg er virkelig ikke sikker på, at jeg husker rigtigt. Hvis ikke andre lige ved det, så er det måske en ide at ringe til dem og spørge.

• #2   3. sep 2019 Hvis dem du tjekker ind hos eller dem der står for boarding af flyet, synes din håndbagage ser for stor ud, så ber de dig om at sætte den ned i et bur/kasse som lige akkurat er stor nok til, at en max str håndbagage kan være i. Hvis du ikke kan få kufferten ned i, hvilket du ikke vil kunne hvis den er et par centimeter for stor, så skal den tjekkes ind som normal bagage.

Nogle flyselskaber er rimelig large med håndbagagen, men lige præcis Ryanair er ekstremt strenge, fordi det i forvejen er et lavprisselskab, så bagagen er der hvor de tjener pengene ind. Det kan derfor blive meget dyrt for dig, hvis din håndbagage skal tjekkes ind, især hvis det er så kort tid før afgang. Det er risikoen man løber med lavprisselskaber - ens egen billetpris er billig under strenge betingelser, men til gengæld er alle udgifter derudover ekstremt dyre.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en kuffert der 100% sikkert overholder målene, selvom der nok kun er en mindre risiko for, at de bemærker de 3cm ekstra, og ber dig lægge den i en kasse. Just in case.

• #3   3. sep 2019 Hvis den er for stor kan den ikke være på bagage hylden.
    Derfor er det fair at være strenge.

Og så er det dyrere for dig.
    Så - lån en mindre taske.

• #4   3. sep 2019 Den kan nu godt være på bagagehylden. Ryanair har de absolut strengeste krav mht håndbagage. Alle andre flyselskaber jeg kender, har mindstemål på netop TS kuffert, dvs 55*40*23 eller lidt større 56*40*25. Og går ud fra, at Ryanair bruger de samme typer fly som de fleste andre selskaber på korte flyvninger, så det er sikkert en 737 hun skal med. Dvs det er mindre et spørgsmål om plads, og mere et spørgsmål om, at presse flere folk til at have indtjekket bagage med. Når de har envejsbilletter til en 50'er, er de nødt til at hente pengene hjem på andre måder. Bl.a. ved at gøre de maksimale mål for håndbagage så små, at de fleste kufferter til formålet, lige akkurat ikke kan overholde deres krav. Sådan er det at flyve med Ryanair.

• #5   3. sep 2019 Det som det hele handler om er, at kaptajnen inden turen skal udregne ca vægten af passagerer samt deres bagage, ift hvor højt/lavt flyet kan gå samtidig hvor meget fart der skal til.

Jeg så det i en dokumentar om flystyrt. Sørgeligt nok.

Hvis alle overskrider de regler, uden at sige noget til nogen, så risikerer man et fly der ikke kan få højde på under take-off og derfor kan det ende galt.

Nu lige en enkelt håndbagage tænker jeg ikke vælter verden, men hvis nu alle på flyet tænker sådan.

Jeg var ikke selv klar over det! smiley

• #6   3. sep 2019 altså nu er vægt beregning på et fly ikke noget man bare lige spøger med

vi snakker altså beregninger på at man flytter måske 3 passagere med nogle andre fordi vægten kan have betydning for fly sikkerheden og det er altså ikke for sjov man flytter folk man tager normalt godset først og beregner på dette

• #7   3. sep 2019 Nu handler det jo i dette tilfælde ikke, om risikoen at overlaste et fly, men derimod 3cm til eller fra på en kabinekuffert. Hvilket ikke er et spørgsmål om vægt.
    Hvorfor skulle vitterligt alle andre flyselskaber, kunne flyve helt sikkert med kabinekuffertmål på 55*40*23, hvis det skulle være livsfarligt, at have en kabinekuffert over 55*40*20 bare fordi der står Ryanair på flyet? Det er altså præcis de samme fly de bruger.

Det er, igen, en smart udregning fra Ryanair's side, at de holder deres mål for kabinebagage en smule under standardmålene, som er 55*40*23. Det er jo derfor kabinekufferter designes med præcis disse mål - fordi det er hvad max målene er hos alle flyselskaber.... pånær Ryanair.

• #8   3. sep 2019 Celina du ved ikke hvad ryanair vælger at proppe ned i lasten af cargo

folk de er så kloge på alt inden for gods transport uden selv at have lavet andet med gods end at have modtaget det ved deres hoveddør

og ja og hvad så hvis de har andre standard mål for bagage end andre fly

måske skabene er de cm mindre fordi det har kunne spare x kr eller fordi man kan føle mere comfort i at der syns mæssigt er mere plads nu når man er presset ind som sild i en tønde i et ryanair fly
    at der så måske er andre krav i forhold til at der skal være ilt og plads nok under evakuering

kan også være at ja det simpelt bare er et salgstrick

men kan ikke finde sig i kravet på transporten så må man finde et andet sted hvor krav passer til behov syntes at disse mål er meget simple at holde sig til

trus me jeg har kun snust til "overfladen" inden for flygods og lad os bare sige

for at kunne blive ansat har jeg skulle dokumentere måned for måned 5 år tilbage hvad jeg har lavet før jeg blev ansat var der 28 over dages huller kunne jeg ikke blive ansat

sidder også med en bombetrussels guide ved mit skrivebord der opdateres ca hver 5-6. måned

så kan man sige shit hvor åndssvagt hmmm måske når man ikke kender baggrunden for grundende så ja

• #9   3. sep 2019 Ina, altså ja. Hvad så? Man vælger jo netop selv sit flyselskab, så man kan næppe beklage over sådan betingelser, når man fik billetten billigt. Helt enig.

Men jeg KAN ikke tro på, at de 3 cm på én side, er pga. de fylder mere vægt på et andet sted. Altså jo, der er en ekstremt lille sansynlighed for, at de tager sikkerheden så useriøst. Men hvis det var tilfældet, at -3 cm på én side på passageres kabinebagage, skulle kunne tillade, at de kan fylde 100 kg ekstra på et andet sted, så havde EASA nok helt forbudt RyanAir overhovedet at flyve. Det er så svagt et grundlag, at regne ud fra. Fordi hvis det er så små marginaler som afgjorde om et fly styrtede ned eller ej, så kan jeg love for, at de ville tage den risiko meget mere seriøst, ved at veje alt håndbagage. 3 cm kortere på en side, er ikke en troværdig nok beregning for, at folks kabinekufferter så vejer mindre.

• celinelj
    celinelj Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #11   3. sep 2019 ok ok
    ift vægt på en kuffert gør de 3 centimeter jo ingen forskel
    selve kufferten vejer vel nogenlunde det samme, som en der er 3 cm mindre, og det er jo ikke fordi jeg overskrider de 10kg man må have med

simone - jeg har købt priority, så jeg kan tage min kuffert med op i kabinen smiley

• #13   4. sep 2019 Ved ikke om de tjekker, ville aldrig flyve med med dem.
    Men har fløjet en del med KLM, og der har aldrig været tjek.
    Og selv om Ryanair er nazi, har jeg svært ved at se, at 3 cm ka gøre stor forskel.

Og til det der med vægtberegninger, ka de aldrig regne præcist, for det vil kræve vejning af alle passagere.
    Nogen vejer 60kg andre vejer 140kg - mener deres gennemsnit er ca 80 kg.

Så det er nok ikke 3 cm der får flyveren til, at falde ned.
    Vel at mærket ikke mere vægt.

• #14   4. sep 2019 Sorte slyngel nu ved jeg ikke om man gør sådan i Danmark også, men det gør man vel, med vægten. De regner en gennemsnitsvægt på et eller andet ved mænd og lidt lavere ved kvinder. De får jo en liste over hvor mange passagerer der er og hvor mange der er mænd og kvinder samt hvor mange kufferter der er tjekket ind. Og kufferten må jo veje x antal kg.
    Der skal reeeet meget til før at flyet går i kludder.

Nu var det mere situationen i dokumentaren var at piloterne havde regnet forkert fordi de skulle fragte et fly fyldt med soldater. Dvs meget store tunge mænd, med meget tung bagage og der havde de regnet gennemsnitsvægten ud plus alm baggagevægt. Men en stor trænet soldat med fuldt udstyr, med hans kæmpe taske er noget tungere end en almindelig rejsende. Så de havde regnet ret mange 100 kg forkert. I et lille fly. Og det endte med at det styrtede ved takeoff og alle døde, fordi piloten havde udregnet en for lav hastighed i forhold til hvad der skulle til for at bære vægten op i luften.

• #15   4. sep 2019 Hvis de tjekker bagagen, og du er uheldig at løbe ind i personale der ikke vil se igennem fingre med det, kan du godt komme til at betale.
    De sidste 4 gange jeg har fløjet med dem, har jeg ikke fået min kuffert checket. Men det kan ske. Derfor ville jeg finde en anden taske hvis jeg var dig.

Kommentér på:
ryanair - kuffertstørrelse

Annonce