{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Tojo min dejlige dreng er væk:( {{forumTopicSubject}}

Onsdag måtte jeg foretage det sværeste opkald til dyrlægen, min dejlige dreng havde ikke været ude af sin boks i 2 dage, han havde mange smerter i sin bagpart der har altid været problemer med hans ryg så har aldrig redet ham. Han ville ikke ud på trods af smertestillende.
Han var mildest talt hunderæd for dyrlæger og har været det i de 4 år jeg nåede at have ham. Så han var oppe og køre da hun stak første gang, vi stod i stalden i næsten 2 timer før han var søvnig nok, men da vi kommer udenfor vågner han op hver gang hun nærmer sig, vi kan næsten ikke holde ham, han sejler rundt men vil ikke overgive sig 30 min senere er det slut.
Dyrlægen gjorde alt rigtigt men Tojo var bange jeg kan ikke slette den lyd han giver og billederne i hovedet hvordan han slås for at komme væk.
Det er egentlig ikke en debat jeg vil starte, måtte bare dele det med nogen har det helt forfærdeligt, selvom jeg ved jeg gjorde det rigtige:(
Nogen der har prøvet noget lignende ? ved ikke hvad jeg skal gøre med hans ting...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tojo min dejlige dreng er væk:(
  • #1   8. feb 2020 Det lyder somom, at du har mistet en ven.

    4 ben.
    2 ben.
    Det gør ondt at miste.

    Det er også ubehageligt, at stå med en aflivning, hvor idealet om en hurtig, mild og rolig død ikke kan opfyldes.
    Hvad enten man udfører aflivning eller bare er til stede.

    ...
    Jeg kondolere.


  • #2   8. feb 2020 Stakkels dig smiley Det er så hårdt at miste. Og når så de sidste timer bliver en kamp, er det bare ikke sjovt. Sender dig mange tanker.

    Jeg kørte min ene hoppe afsted til slagter i november 2017. Hun var virkelig bange for dyrlæger, så bevidst havde jeg ikke udelukket hende fra konsum, så hun kunne slagtes. Det krævede selvfølgelig at jeg sendte hende afsted inden hun pludselig stod og var så dårlig, at det ikke kunne lade sig gøre. Men jeg var heldig og hun fik en forholdsvis fredelig afslutning på livet.

    Sidste sommer blev min anden hoppe (datter af den første) forfangen og virkelig dårlig. Vi kæmpede i seks uger og var godt på vej. Så fik hun tilbagefald, og vi var enige om at det var slut. Her stod jeg igen med en hest som var fuldstændig panisk over dyrlæger. Hun havde flere gange præsteret at rive sig løs og flygte ud at stalden bare dyrlægen viste sig. Heldigvis var det min faste dyrlæge der tog telefonen den dag, og hun kom straks og gav mig en bunke smertestillende, så jeg kunne dække hende indtil hun kunne komme herfra på en ordentlig måde. Dagen efter mødte en dygtig jæger op, jeg trak hesten ud på lækkert grønt græs og så blev hun skudt. Det var brutalt for mig, men hesten opdagede intet og jeg var bagefter utrolig lettet over at vi ikke skulle slutte vores tid sammen med en kamp. For alle andre med paniske heste, vil jeg ønske at de kan få lavet sådan en afslutning.



  • #3   8. feb 2020 kondolere. Det er frygtelig svært, at sige farvel.

  • #4   8. feb 2020 RIP Tojo

    Og stort kram til dig
    det er aldrig sjovt at miste sin bedste ven.
    måtte selv have min udekat aflivet i torsdags efter kort tids sygdom. I en alder af 15 år

    vedr dit spørgsmål
    så er det jo op til dig. For vil du have hest igen, så beholder du de ting som du mener at du kan bruge igen
    og er det stop, så skal du igang med at sælge tingen evt give det væk

    da jeg mistede min første hest, tog jeg lige en tænkepause, for så to dage senere at søge efter en ny hest. Hun overtog de fleste af hans ting. Dog ikke hans føllegrime, den blev gemt væk


  • #5   9. feb 2020 Hvor har det bare været en hård og barsk oplevelse for dig! Jeg kondolerer og føler dybt med dig!

    Mht. Hans ting så vil jeg sige, vent lidt med at gøre noget som helst og så find ud af hvilke af hans ting du ikke vil af med, og gem dem.
    Skal du have ny hest, så gem hans ting til genbrug.


  • #6   9. feb 2020 Min dybeste medfølelse smiley

    Gem hans ting, så kan du på et senere tidspunkt overveje hvad der er rigtigt for dig.

    Jeg har stadig min bortgåede vens ting, nogle af dem har mine andre hestebasser fået i arv andre ting ligger/hænger bare. Det er måske skørt, men sådan har jeg det bedst.

    Mange tanker til dig


  • #7   9. feb 2020 Tusinde tak for jeres søde kommentar
    jeg har mistet min ven han var den første hest jeg selv har valgt og han har stået ved min side når livet var åndssvagt og da jeg blev alvorligt syg
    giver god mening med at en jæger kommer ud hvis hesten er så panisk, kunne godt have fået en ud men kunne slet ikke overskue det men synes det er stærkt du kunne og din hest fik en hurtig død i stedet for en frygtelig slåskamp
    Jeg har stadig 2 heste, den ene kom i nov og er 9 måneder og den anden er 21 år. Så kan godt bruge hans ting, men virker det helt vildt plat at jeg ikke vil bruge hans back on track dækken hovedtøj og grime mere? de hænger i stalden sammen med hans skilt fra boksen, havde lige pudset og gjort hans hovedtøj klar til træning.
    Har svært ved at komme i stalden men er tvunget da de står hjemme, det sgu svært for Elsker også de 2 men de er ikke ham:(




  • #8   9. feb 2020 Jeg kan sagtens følge dig i ikke at ville bruge hans ting til de andre, jeg har et tæppe fra en tidl. hest som jeg ikke har kunne bruge på de efterfølgende, der ud over har jeg en trense som min seneste havde, han arvede det fra hans mor (som jeg havde lånt til at lave et føl) Det kommer jeg heller ikke til at bruge på andre, så ved helt hvordan du har det!

  • #9   9. feb 2020 Det er slet ikke plat. Jeg tog den anden dag et sadelunderlag i brug som var min gamle hests - det har hængt under hendes sadel i 5 år (hun gik bort 1/1/15). Jeg har hende stående i en urne endnu. Har ikke kunne få mig selv til at begrave hende/strøg hende over markerne endnu. Jamen måske er vi skøre eller platte i andres øjne. Jeg er komplet ligeglad - jeg gør hvad der føles rigtigt i mit hjerte...


Kommentér på:
Tojo min dejlige dreng er væk:(

Annonce