{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Sjove misforståelser af det man læser {{forumTopicSubject}}

Har i prøvet, at læse et ord og så ikke læse det der står og få volapyk ud af det pga trykfordelingen? smiley
I fredags var jeg og en veninde og hendes 6 årige datter i Munkholm Zoo på Djursland, hvilket iøvrigt kan anbefales. vi får et kort over zoo og det første min veninde ser er dyrearten hus araber. Hvad f..... er en hus araber??? smiley smiley smiley
Vi tænker en hel del over hvad det mon er for et dyr. Lige indtil vi står i foran dyret. Det var ikke en hus araber, men en husar abe. smiley smiley smiley
Vi var ved, at dø af grin. Vi har vist for mange heste på hjernen.

Jeg har også engang som barn i en skole opgave undret mig over hvad en hund rede var. Hvilket jo altså var hundrede smiley
Utroligt som hjernen spiller en et pus engang imellem og ligger deling af orderet forkert og enten gir det, overhovedet, ingen mening eller også en helt anden betydning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove misforståelser af det man læser
  • #1   10. jul 2020 Haha, den er god. Der er også tage-tage som altså i virkeligheden er en tag-etage (penthouse) Det kan altså godt være lidt vært med nogen af de der sammentrukne ord på dansk.

  • #2   10. jul 2020 Min far, der var ordblind læse en salgsannonce og spurte min mor hvad et klav-er var... et klaver smiley

  • #3   10. jul 2020 Det er ikke ret lang tid siden det gik op for mig at no-re-ply var no reply, totalt pinligt! Jeg har bare altid læst det sådan og da jeg aldrig har skrevet til en af de mails har det aldrig været et problem smiley
    Jeg læste også engang altid usle-ben diamant (og gik ud fra at det var noget specielt man sagde om nogle diamanter) det var først da jeg engang selv ville skrive u-sleben, at det gik op for mig, hahaha smiley


  • #4   10. jul 2020 For mange år siden læste jeg ordet : Samejekontrakt

    Jeg læste noget helt andet smiley smiley smiley


  • #5   10. jul 2020 Da jeg skulle læse journaler i min sidste praktik på sygehuset, brugte rigtig meget fagpersonale ordet "fraset". Jeg læste det ud i et, og undrede mig mange uger over, hvad det mon betød. Til sidst endte jeg med at spørge en af mine medstuderende, og sammen kom vi frem til, at det altså var fordi jeg læste det forkert - det var fra-set. Altså "bortset fra"-agtigt. ????

    Jeg har to søskende, en storesøster og en storebror. Engang til jul, sad min mor, min søster og jeg i sofaen og kiggede på min brors ønskesedler. Han ønsker sig altid alt muligt til sin bil, som man ikke fatter, hvad er (han tænker sikkert det samme om mig og hestene ??).
    Mig: "Han ønsker sig en dremel. Hvad dælen er det?!"
    Søster: "Haha ja, og denne her, en breeeee-voooord-ner? (forstår ikke ordet og trækker det langt ud)"
    Mor: "En brev-ordner, Nana?"


  • #6   10. jul 2020 #5
    En Dremel er, så vit jeg ved, en lille bitte slibemaskine. smiley


  • #7   10. jul 2020 Ja, jeg har fundet ud af det efterfølgende. Det er rigtigt nok, det er en slibedims. smiley

  • #8   11. jul 2020 Usleben diamant
    - en diamant der ikke er slebet.
    Jeg læste det som usle ben.

    Vejret har jeg engang læst som vej...ret
    Og tænkte hvad er mon dét de sender i tv'et.



Kommentér på:
Sjove misforståelser af det man læser

Annonce