Kan i lide min stil ? {{forumTopicSubject}}
Mellem hest og menneske.
De bedste stunder i mit liv er når jeg føler den friske vind løfte mit hår. Den kilder helt ned til hovedbunden. Jeg ser ud over markerne. Duften af høst fanger min opmærksomhed. Det er duften og synet af at være fri. Det får mig til at trække på smilebåndet. Det gør livet værd at leve. Det gør at det hele har en mening. Men hvad ville alt det være uden personer man elsker? Hvad ville meningen med disse tider være, hvis ikke man oplever dem sammen med sine kære. Du er mig kær, Du er mig nær. Du gør en masse ting for mig, og jeg vil gøre mit bedste for at gengælde. Der er tider hvor man føler, at det hele er noget skidt. Der kan man regne med dig. Du kan ikke trøste med ord, men når jeg føler varmen fra din nærhed, når vores øjne mødes, så ved jeg at der ingen grund er til at græde.
Følelsen af frihed er kun noget værd, når jeg sidder på din bare varme ryg, og vi smelter sammen. I dette øjeblik galoperer vi som én og samme sjæl mod solnedgangen. Det går så stærkt at tårerne triller ned af mine kinder. Vinden blæser med fuld kraft, og vi har det sjovt som aldrig før. Gid vi kunne more os for evigt. Gid jeg aldrig skulle svinge højre ben over ryggen på dig. Gid mine ben aldrig rørte jorden igen. Hvis bare vi kunne flyve sammen for evigt. Men pligterne kalder, og Klokken er mange. Det er hårdt at vide, vi først mødes igen sidst på eftermiddagen. Men så er det her at jeg må være tanken om overhovedet at se dig igen taknemmelig. En dag går du jo bort, og så er alt dette jo kun minder. Hvad man elsker kan man ikke have for evigt.
Mange mennesker har et dårligt syn på ridesporten. Det er jo helt uforståeligt for os der dyrker den. I virkeligheden er ridning ikke en hobby, når først man er kommet ind i det, og forstår at værdsætte det, Forandre det sig til en livsstil. Normalt er man jo ”sej” hvis man er modig. Hvorfor gælder dette ikke her? Tænkt at turde omgås så store farlige dyr. Men i virkeligheden er heste slet ikke så farlige som man tror. Der er intet at være bange for. Heste er blide og rare dyr. Så længe man behandler dem som en ligeværdig, og uden vold. Så længe man omgås dem med omtanke og forsigtighed, er de utrolig venlige. Mange folk som har det svært, bliver jo også sat på opgaver omkring heste. Heste er nemlig med til at styrke selvværdet og personligheden. De er som en terapi for sjælen. De er ikke i stand til at hævne eller være jaloux. De vil altid flygte først og spørge bagefter. De er jo byttedyr, så det er utroligt at det er muligt at knytte et tæt bånd til dem, når vi er rovdyr. Det er som regel først sidste udvej når hesten bliver direkte aggressiv. En anden mulighed er jo også at hesten er blevet mishandlet, det sted hvor man har købt den fra. Den kan derfor være meget bange, og prøve at beskytte sig. Dette bliver tit stemplet som ren og skær frækhed. Men sandheden er at hesten aldrig gør noget uden grund.
Disse stunder med hesten, er hvad jeg elsker mest, og jeg ville ikke bytte det for noget andet i verden.
- I må meget gerne skrive hvis der er nogle fejl
nov 2006
Følger: 206 Følgere: 240 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 2.342
maj 2006
Følger: 82 Følgere: 183 Heste: 3 Emner: 385 Svar: 1.516
Gode detaljer o.s.v.
jan 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 318 Svar: 1.270
apr 2006
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 692
apr 2006
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 692