{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Trykfordelende underlag. {{forumTopicSubject}}

Jeg mener jeg engang så en artikel eller blog omkring trykfordelende underlag. Husker det som om der stod noget med de i virkeligheden var mere stødabsorberende end trykfordelende. Er her nogen der kender til noget lignende? Jeg har ikke kunne finde det.

Spørger fordi der var en der spurgte til om man måtte ride letridning i en bestemt bomløs sadel (som jeg synes ligner mere en pad med et sæde) og en påstod man godt måtte, bare der var trykfordelende under. Det har jeg meget svært ved at tro på, siden der (så vidt jeg kan læse) ikke er meget struktur i den sadel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trykfordelende underlag.
  • #1   4. nov 2020 Jeg har også hørt det samme, at trykfordelende bare er fis i en hornlygte. Jeg har læst, at et lammeskinds underlag er bedre, da det er luft, der kan fjedre og åndbar. Men jeg har egentlig ikke forstand på det og går ikke så meget op i det, da jeg ikke rider.

  • #2   4. nov 2020 Jeg rider i bomløs og har altid fået afvide at der kan rides letridning i den hvis den er bygget ordentligt op.
    Min er der stadig kammer i, så har intet tryk på rygsøjlen.
    Jeg vil klar anbefale et underlag der er lavet specielt til sadlen, så du får fordel tryk m.m. korrekt. Mit underlag er både med lam men også memory skum.


  • #3   4. nov 2020 Rider også bomløs, men det er jo ikke alle der kan rides letridning i.
    Det er denne sadel jeg snakker om.


    profilbillede
  • #4   4. nov 2020 Jeg har haft min sadel i snart et år og rider meget letridning. Jeg kan se efter ridning at der intet press har været direkte på ryggen, så jeg er ikke bange for at gøre det i min.
    Men den du viser vil jeg ikke gøre det i, da den ligger til direkte på rygsøjlen.


  • #5   4. nov 2020 Præcis! Det var nemlig også min tanke.

  • #6   4. nov 2020 Du må gerne ride letridning i enhver sadel - bare man rider uden stigbøjler....

    Anyway.
    Hvorfor rider de letridning??
    Letridning blev opfundet af USAs postvæsen, argumentet var at en hest kunne rides 20% længere distancer, før man red den ihjel...
    Medmindre du rider post, og tid har prioritet over hestens liv, så er letridning vist ikke strengt nødvendigt???

    Jeg kender ikke den model - men den ligner ikke noget der har kapacitet til at fordele tryk??

    Trykfordelende underlag har jeg generelt indtryk af at effekten er opreklameret.
    Men, indrømmet. Nu går jeg i seng i stedet for at søge efter gode forskningsaetikler


  • #7   4. nov 2020 Jeg rider ikke specielt meget letridning, med mindre vi er på tur og dyret får fart på smiley . Men det er sådan set også irrelevant, da det var underlaget jeg snakkede om, ikke så meget andet smiley

Kommentér på:
Trykfordelende underlag.

Annonce