{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Kystol udebokse {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vi snakker om hestestald herhjemme og om hvordan og hvorledes vi gør det billigst - men bedst
Vi har desværre ingen bygninger, at lave dem i og snakker derfor om Kystols udebokse med en strigleplads
Er der nogen der har erfaringer med disse? Evt andre der laver i samme prisleje? Evt ideer?
Jeg vil gerne have 2-3 bokse på 3,5x3 m og et ordenligt sted, at stå og strigle, sadle op, smed osv. Vi kan lave en del selv og derfor er bund intet problem smiley
Håber I kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kystol udebokse
  • #1   15. nov 2020 Jeg overvejede den løsning på et tidspunkt.
    Så ville jeg, alt efter hvor mange bokse man nu skal bruge, sætte dem over for hinanden og dække mellemrummet med et tag og lukke "gavlen" Vupti, nu har man en strigleplads/ foderplads. Eller bruge en boks til foder/ udstyr. Jeg tror jeg vil vælge, at sætte tagrender på det hele, så regnevand kan ledes væk. Træ og vand i stimer er ikke en go kombi.
    Denne løsning kan forlænges i det uendelige.
    Jeg valgt så at bygge løsdrift i stedet.


  • #2   15. nov 2020 Jeg har haft mine heste opstaldet i udebokse. Det var fantastisk.
    Den stald var lavet så både tag og gulv gik ca. 3 meter længere ud end boksene. Det virkede fint. Da stalden vendte mod nord kunne man stort set altid bruge "staldgangen".
    Hestene elskede at de næsten altid kunne stå med hovedet ude.
    Engang imellem var det selvfølgelig lidt besværligt at muge hvis vinden kom forkert, men jeg var aldrig træt af det.
    Jeg ville til enhver tid vælge den løsning hvis jeg skulle lave en stald med bokse.


  • #3   15. nov 2020 Der hvor jeg har set udebokse fungerer er det som Anne H beskriver det - stor staldgang og tag over et godt stykke vej ud.

    Tjek om I har mulighed for at få læ - jeg har vinduer mod øst og mod syd - så jeg har altid mindst to vinduer stående åben i min lille stald. Om efteråret er det tit syd-syd/vest-vesten vind. Om vinteren nord-nordøsten/nordvesten.
    Jeg har læ af en lade mod øst, og sydøsten er heller ikke et problem pga vores hus læer for vind.

    Jeg ville dog hvis jeg var dig, og skulle til at bygge stald fra bunden af overveje en stor løsdrift med mulighed for at lave bokse i løsdriften, fremfor en traditionel stald udenfor folden smiley

    Mvh Charlotte


  • #4   16. nov 2020 Tak for jeres svar smiley
    SUNSHINE: Det var en virkelig god ide, at stille boksene overfor hinanden og lægge tagplader på - det vil vi bestemt tage til overvejelse.
    Charlotte: Planen er også, at der skal laves således, at hvis vi skal på ferie eller andet, så vil vi kunne lave sådan, at hestene selv kan vælge om de vil være inde eller ude - tak for dit input med vinden smiley


Kommentér på:
Kystol udebokse

Annonce