{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas udgået
  • #1   22. mar 2021 Der sker ingenting hvis man ikke sender passer ind og melder den død, hvis der er der du mener smiley



  • #2   22. mar 2021 Passet kan altid sendes ind når hesten er død. Du kan vælge at få passet igen, men det koster vidst omkring 300 kroner. Ellers kan du beholde passet og så melder du bare ikke til seges, at hesten er død/ aflivet.

  • #3   23. mar 2021 TS spør til, om hesten bliver fjernet fra DRF, så resultater forsvinder, hvis / når hesten meldes død hos SEGES.
    Jeg kan desv ikke svare på det.


  • #4   23. mar 2021 Min gamle hest figurerer stadig i GO, så nej den bliver ikke fjernet.

    Mht. at kunne nå at sende passet ind - det kan du da bare gøre en dag, du har tid til det. Og mht. alle jer, der råder til at man ikke melder hesten død: det er faktisk for dumt ikke at gøre det.

    Vi er mange, som gerne vil kunne gøre brug af diverse statistikker - som fx hvor gamle heste bliver i DK (det bliver jævnligt berørt alle steder i hestekredse), og for at sådanne statistikker er valide, skal der naturligvis også indmeldes data.


  • #5   23. mar 2021 I øvrigt, så er det en gal pris, der oplyses i indlæg #2.
    Genudlevering v. død koster 127 kr. for et rødt/blåt pas, og 102 kr. for et grønt pas.

    Læs mere her - scroll ned til afgang/død:
    https://www.landbrugsinfo.dk/public/0/c/a/heste_hestepas


  • #6   24. mar 2021 Har aldrig meldt mine døde. Ikke tale om de skal tjene penge på at give mig MINE pas retur, når de vil have oplysningerne til deres systemer.

  • #7   24. mar 2021 Jeg meldte min med grøn pas død i januar, det kostede 100 kr at få passet tilbage. Om det bliver registreret på DRF ved jeg ikke, men hvis ikke du kan på siden selv derinde, så vil jeg tro at det bliver registreret derinde også når du sender passet ind. Jeg mener i hvert fald bestemt at jeg har set heste registreret som afgået ved døden derinde, men jeg bruger ikke siden til andet end at være nysgerrig indimellem, så jeg har ikke selv en profil.

  • #8   24. mar 2021 Jeg har sendt 2 pas afsted, ikke selv sendt ind, men sendt med hesten ved slagt, dengang skulle man ligge en frankeret kuvert bagerst i passet, men har aldrig modtaget dem retur. SEGES har ikke været behjælpelig med at få dem retur, desværre.

Kommentér på:
Pas udgået

Annonce