{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Programmering {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg håber, at der er nogen derude, der kan hjælpe en nybegynder med noget programmering. Jeg er i gang med at lave et kortspil 31, hvor en spiller skal trække 3 tilfældige kort fra en bunke, og så kan spiller 2 ikke trække de samme tal. Jeg bruger studio.code.org. Indtil videre har jeg forsøgt mig frem, med et lave en liste med alle spillekort, og defineret pointene - det lykkedes dog ikke helt.
Er der en, som har rigtig godt styr på det, som jeg må stille et par spørgsmål? smiley
Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Programmering
  • #1   4. jun 2021 Nu har jeg ingen kendskab til studio.code.org, men min umiddelbare tanke er: Alle kort skal defineres fra es til konge, derefter skal de have en attribut der definerer hvad kulør kortet har, ruder, hjerte, spar eller klør. Til sidst en "Har kortet været trukket?" Ja/nej. Er attributten sand, og kortet dermed har været trukket, så kan kortet ikke trækkes af næste person.

Håber logikken giver mening, ellers må du sige til smiley

Hov, ser at det er kort fra 1-31 og ingen kulør, men logikken er jo lidt af det samme alligevel, minus kulør attributen smiley

Kommentér på:
Programmering

Annonce