1.481 visninger
|
Oprettet:
Skelettet på hjul? {{forumTopicSubject}}
er der nogen som har læst den i skolen og lavet bog anmeldelse? for det er jeg ved og kan ikk huske noget af den: )
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Jeps det har jeg xD
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
jan 2006
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.869
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.324
sep 2006
Følger: 125 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 275 Svar: 1.276
Skelettet på hjul
Forfatter: Louis Jensen
Udgivet: 1943
Antal sider: 166 sider
Alders gruppe: Fra 12 år
Louis Jensen har skrevet en meget speciel bog. Jeg ved ikke hvordan man kan få sådanne tanker, men bogen har en sammenhæng og det er det vigtigste. Bogen handler om Martin som har en hund. Hans forældre slår den ihjel, de fortæller ham bare at den stak af, men stadig med et lille smil på læben. Martin kan ikke finde sin hund, så han tager hjem igen og får afvide at det var ham selv der slog den ihjel. I drømmen for han afvide at han skal koge sin hund og bygge den så det ligner en skelet hund. Han drømmer den aften hvad han skal gøre for at få fin kærlige hun igen. I drømmen siger en engel at han skal koge sin hund og bygge den så det er en skelet hund. Han skal så tage på en lang rejse ind til ”Den store by” hvor han skal finde en ved navn Narren, som kan få tsafort, som skelethunden hedder, til at blive levende. Ikke alt går som det skal. Men Martin vil ikke opgive.
"Det er fordi," siger Martin, "at den hed Trofast, da den var levende. Nu er den død og ikke levende. Nu er det omvendt. Derfor hedder den Tsafort," (side 53)
Tsafort bliver også knust, så Martin skal til at lave ham igen. Skelettet skal have lys i øjnene om natten så Martin skal se.
Hvad syntes jeg om bogen:
Jeg syntes at bogen er speciel, altså det er ikke en bogen som jeg bare ville tage ned fra hylden på biblioteket. Men den er en udfordring, og det er sundt. Jeg kunne forstå bogen heletiden, men alligevel var der nogle gange hvor jeg blev nød til at stoppe og tænke over hvad der egentlig skete.
sep 2006
jan 2006
Ja læste den også i 6. Så gik jeg i 7. så gik jeg 6. (gik 6. om) så 7., 8., 9. og nu HG 1. år
okay 6 år siden så xD
jan 2006
"Jeg ved ikke hvordan man kan få sådanne tanker, men bogen har en sammenhæng og det er det vigtigste."
sep 2006
Forfatter: Louis Jensen
Udgivet: 1943
Antal sider: 166 sider
Alders gruppe: Fra 12 år
Louis Jensen har skrevet en meget speciel bog. Bogen handler om Martin som har en hund. Hans forældre slår den ihjel, de fortæller ham bare at den stak af, men stadig med et lille smil på læben. Martin kan ikke finde sin hund, så han tager hjem igen og får afvide at det var ham selv der slog den ihjel. I drømmen for han afvide at han skal koge sin hund og bygge den så det ligner en skelet hund. Han drømmer den aften hvad han skal gøre for at få fin kærlige hun igen. I drømmen siger en engel at han skal koge sin hund og bygge den så det er en skelet hund. Han skal så tage på en lang rejse ind til ”Den store by” hvor han skal finde en ved navn Narren, som kan få tsafort, som skelethunden hedder, til at blive levende. Ikke alt går som det skal. Men Martin vil ikke opgive.
"Det er fordi," siger Martin, "at den hed Trofast, da den var levende. Nu er den død og ikke levende. Nu er det omvendt. Derfor hedder den Tsafort," (side 53)
Tsafort bliver også knust, så Martin skal til at lave ham igen. Skelettet skal have lys i øjnene om natten så Martin skal se.
Hvad syntes jeg om bogen:
Jeg ved ikke hvordan man kan få sådanne tanker, men bogen har en sammenhæng og det er det vigtigste. Jeg syntes at bogen er speciel, altså det er ikke en bogen som jeg bare ville tage ned fra hylden på biblioteket. Men den er en udfordring, og det er sundt. Jeg kunne forstå bogen heletiden, men alligevel var der nogle gange hvor jeg blev nød til at stoppe og tænke over hvad der egentlig skete.
var det bedre?
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 3 Emner: 208 Svar: 2.483
hvad han skal gøre for at få <b>fin</b> kærlige hun igen. (der skulle vist stå 'sin' )
Jeg kunne forstå bogen <b>heletiden</b>, men alligevel var (hænger ikke sammen. der skal stå hele tiden, når det er i den sammenhæng)
(:
sep 2006
Skelettet på hjul?