{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordbrugsteknolog med speciale i heste
  • #1   8. apr 2022 Jeg tænker primært , at risikoen for at blive uddannet til arbejdsløshed er stor.

  • #2   8. apr 2022 Før du starter, så undersøg hvor mange lærepladser der er. Bagefter så undersøg hvor mange jobs, der er slået op. Er der kun få lærepladser og få jobs slået op, så er det måske ikke den vej du skal gå.

  • #3   8. apr 2022 Arbejdsløshedsprocenten lå på 3,7 % i 2019, for jordbrugsteknologer generelt, så det er jo ikke slemt. Men du har nok ret i at størstedelen af den procent, er personer som har hestespeciale. smiley

  • #4   8. apr 2022 Kender en som læser det, og hendes klasse oplevede ikke problemer med at finde praktikplads til praktikforløbet.
    God ide med at undersøge hvor mange jobopslag der ligger. Tak smiley


  • #5   8. apr 2022 Karina er: https://www.hestegalleri.dk/bruger/107625-nymark_hestekonsulent

    Hun er vist ikke så meget på HG mere, men du kan evt. finde hende på facebook også smiley https://www.facebook.com/nymarkheste


  • #6   12. apr 2022 Er godt nok uddannet kvæg teknolog men kender flere med hestespecialet. Man skal ville det og så skal der nok blive job til en. Kender nogen der sælger foder og en enkelt som har arbejdet på højgaard hvor hun stod for managementet af hestene. Nu er hun på landbohøjskole ved ikke hvad hun laver der. Jeg kender også en del der slet ikke bruger denne uddannelse til noget. Så det forskelligt. Mit råd er at finde nogen gode praktiserer og så måske sætte overbygningen pba på hvor du også får lidt mere undervisning i ledelse, management, økonomi og strategi. Jeg valgte kvæg pga. Jobmulighederne jeg vil også kunne gå ud og få job som fodersælger ved heste. Så synes den åbnede for mere. Nu har jeg så også læst til agrobiolog så har en lidt mere bred viden smiley

  • #7   12. apr 2022 1000 tak for dit svar smiley
    Har også overvejet kvæg, men da jeg ikke har tidligere erfaring med at arbejde med kvæg, tænkte jeg lidt at den var udelukket smiley
    Jeg må undersøge mere i praktiksteder


  • #8   12. apr 2022 Det havde jeg heller ikke. Jeg havde passet kødkvæg i et år i Australien og det var det. Jeg vidste ikke mere end det basale. Tilgengæld havde jeg en gymnasiel uddannelse bag mig så ting der krævede dybere matematisk eller kemisk forståelse var nemt. Tilgengæld var jeg lost på køer men det kom jeg hurtigt efter ved at læse lidt mere op end andre og tage med de andre ud på arbejde hvis de passede køer i fritiden.

Kommentér på:
Jordbrugsteknolog med speciale i heste

Annonce