{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  JB Viegård
  • #1   19. jul 2023 Har du en kildehenvisning til den sag du omtaler?

Mig bekendt er der ikke nogen politianmeldelse ej heller anmeldelse fra Fødevarestyrelsen. Altså må man gå ud fra at gældende lovgivning bliver overholdt omkring hesteholdet.

En beskyldning om dyremishandling er en meget grov beskyldning, hvis den ikke har noget på sig. Især, hvis den beror på billedmateriale fra sociale medier. Jeg kan også gå ud i min kostald, der huser 450 dyr og tage billeder af de to køer jeg har i sygeboksen og den kalv, der har lungebetændelse. Det kan jeg gøre igen om to måneder og igen to måneder efter det. Så har jeg 9 billeder af syge køer, der ligner noget selv Molslaboratoriet ville være flove over. Det er ikke ulovligt at have et dyr i sygeboksen, der er under behandling. eller to eller tre. Bare husk, at der stadig er 447 dyr tilbage på gården, der er sunde og raske og produktive. Og stop så den heksejagt!!!

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 216
    #2   19. jul 2023 @Ann C: Så skal du nok lige opdatere dig - han er endnu engang blevet politianmeldt...
    Seneste kontrolbesøg blev foretaget d. 13/7, så du har da ret i, at der endnu ikke foreligger konklusioner på det - men at bagatellisere det som "heksejagt" er vist liiige optimistisk nok, selv om man for hestenes skyld kun kan håbe, at det kun drejer sig om løse rygter...

Faktisk er selv kollegaer i branchen skeptiske - og Niels Hausgaard er da ellers ikke kendt for sin romantiserede holdning til hesteavl: https://viborg-folkeblad.dk/debat/niels-hausgaard-faa-det-aflivet-der-skal-aflives-og-faa-taget-professionelt-haand-om-resten

At oprette yderligere en FB-gruppe ser jeg så nok ikke lige ideen i - der indtil flere allerede...

• #3   19. jul 2023 Ann C
    Synes lige du skal læse om sagen så...

• #4   20. jul 2023 Er det ikke også ham med de misrøgtede heste i Polen, eller hvor det var....?

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#5   20. jul 2023 Jo: https://www.tvmidtvest.dk/skive/se-alle-indslag-om-hesteskandalen

Han er yderligere blevet anmeldt for vanrøgt på den danske del af stutteriet i hhv. 2018 & 2020 - og altså nu igen: https://landbrugsavisen.dk/stutteri-ejer-med-flere-hundrede-heste-politianmeldt-vanr%C3%B8gt

• #6   23. aug 2023 Har i set at myndighederne har gravet flere døde heste op, på ihvert fald en ejendom?
    Nu må vi ses om undersøgelser kan sige noget om hvad de er døde af og hvordan deres tilstand var ( ergo om de er døde af sult).
    Det er simpelthen for vildt hvis omfattende vanrøgt har kunne foregå så længe.

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#7   23. aug 2023 Nu er opgravningen foretaget pga. mistanke om overtrædelse af miljøregler - vanrøgt er desværre ikke i spil, så obduktion af "miljøtruslerne" kommer næppe til at indgå i efterforskningen..

• #8   23. aug 2023 Ok. Jeg har kun fulgt lidt med fordi jeg har været på job iaften. Der var bare en indslaget jeg så,der nævnte noget med at undersøgelser af de nedgravede heste kunne afsløre misrøgt, eller det var sådan jeg opfattede udtalelsen. Men igen jeg hørte kun efter med et halvt øre.

Helt lavpraktisk....må man så overhovedet grave døde heste ned? Jeg troede de skulle hentes af DAKA, eller hvad det hedder...?

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#9   23. aug 2023 OK - har så lige læst de seneste opdateringer, og det tyder på at vanrøgt faktsik indgår i scopet for undersøgelserne alligevel.
    At det så "kun" har taget 5 år (10 i forhold til den polske sag) vil jeg undlade at kommentere på..

Og nej, det er ikke lovligt at nedgrave dyr, i hvert fald ikke som erhvervsdrivende - derfor miljøsagen der var udgangspunktet for tilsynet.

Kommentér på:
JB Viegård

Annonce