projekt - skilsmissebørn - HJÆLP!!!! {{forumTopicSubject}}
PLease hjælp!!!!! Hvis i er skilsmissebørn så vær MEGA sød at svare på følgende spørgsmål eller i det mindste bare nogle af dem... PLEASE<333333333333333333333 :o)
1. Hvordan reagerede du da du fandt ud af at dine forældre skulle skilles?
2. Hvad er ulemperne og fordelene ved at være skilsmissebørn?
3. Hvorfor valgte dine forældre at blive skilt?
4. Kender du mange andre skilsmissebørn?
5. Kender du mange som er blevet skilt?
6. Har du selv haft en indflydelse på hos hvem du bor og hvornår?
7. Var du glad for at dine forældre skulle skilles? Er din hverdag blevet lettere?
8. Hvordan tog dine forældre det? Var de enige om at blive skilt?
9. Hvordan vil du have det hvis en af dine forældre kom hjem med en ny kæreste? – hvis nu det er sket, hvordan tog du det? – Var det godt eller skidt?
På en skala fra 1 til 10 hvor hård synes du så skilsmissen har været for dig?
mar 2006
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 236 Svar: 1.346
Men hvis man havde en familie der var "Rigtig" Skilt.. så er det meget personlige spørgsmål?
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 754
Det er fordi det er til et projekt jeg har om skilsmisse, og mangler bare noget stof, så hvis nogle gad svare på nogle af mine spørgsmål ville det være perfekt <333
Hvis i synes spørgsmålene er lidt for personlige, kan i bare skrive en privat besked <333 :o) tark <3333
nov 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 752
2. Hvad er ulemperne og fordelene ved at være skilsmissebørn? At man bliver lidt stresset og hele tiden flytter frem og tilbage, nok lidt ireterene i week. pga hesten x)
3. Hvorfor valgte dine forældre at blive skilt? fordi de ikke kunne sammen mere..
4. Kender du mange andre skilsmissebørn? JA
5. Kender du mange som er blevet skilt? Ja..
6. Har du selv haft en indflydelse på hos hvem du bor og hvornår? -
7. Var du glad for at dine forældre skulle skilles? Er din hverdag blevet lettere? Nej det er den ikke .. det er besværligt
9. Hvordan vil du have det hvis en af dine forældre kom hjem med en ny kæreste? – hvis nu det er sket, hvordan tog du det? – Var det godt eller skidt?
jan 2007
Følger: 138 Følgere: 132 Heste: 4 Emner: 217 Svar: 2.928
1. Lettet. Var træt af deres skænderier.
2 . Ulempe: skal holde jul to gange, lempe: slipper for skænderier d:
3. Fordi de var <b>alt</b> for uenige om alt.
4. Ja det gør jeg (:
5. Nogle stykker i vores familie/omgangskreds
6. Ja, altså, har 100% selv valgt hvor jeg er hvornår.
7. Ja, meget! Det fungere bedre sådan
8. Det var en lettelse for dem, men dog ret hårdt.
9. Har altid været meget jaloux hvis min mor har fået kæreste på, hun er single nu, men min far har haft samme kæreste igennem seks år & hende elsker jeg overmegameget
Hmm, nok 2 d:
Vil så lige sige at mine forældre er bedste venner nu, og snakker tit & godt sammen så det er bare perfekt d: og min stedmor og mor er også tit ude at shoppe osv sammen xD
mar 2007
Mille TRAVHESTE STYRER M:
10000000 ak for dit svar <333 Det var super dejligt du gad at hjælpe mig og svare :o) tak tak tak tak <333 hehe
knus...
mar 2007
mar 2007
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
1. Hvordan reagerede du da du fandt ud af at dine forældre skulle skilles?
Jeg kan ikke huske ret meget, fra dengang mine forældre skulle skilles, jeg var lige knap 5 år dengang, så det er mange år siden.. men var da selvfølgelig ked af det, men min far rejste meget dengang pga hans arbejde, så min mor, søskende og jeg var stort set altid alene..
Hmm, jeg syntes ikke som sådan der er nogle ulemper, med mindre det går udover børne, når forældrene skal skilles. og at de ikke kan finde ud af at samarbejde for børnes skyld.. ikke kan finde ud af hvem der skal have myndigheden over barnet/børne
Fordelene, er at man jo stadig har sine forældre selvom de er skilt, og at de jo stadig elsker en..:)
Fordi, at mine forældre ikke passede sammen, min far gik meget op i sit arbejde og tjene penge.. og hvorimod min mor ikke tænker denvej.. men at alle har det godt.. og at alt ikke skal gå op i mange penge..
Ja det gør jeg, der er mange skilsmissebørn..
Ja.. min moster og onkel er bla, også blevet skilt, og ja høre også andre der vælger den vej..
Nu er det sådan at min far, arbejdede i Norge dengang, og valgte at flytte til norge, for at kunne passe arbejdet, så de valgte at det var bedst at jeg og mine søskende boede her hjemme hos mor.. Men de delte myndigheden over os.. og vi måtte se vores far lige så tit vi ville... nu blev det så kun i skolernes ferie.. men ellers var der ingen problemer.. og de er stadig gode venner den dag idag..
7. Var du glad for at dine forældre skulle skilles? Er din hverdag blevet lettere?
Svært at svare på da jeg var så lille..
Jeg er sikker på de var enige om det..
Jeg har både en stedfar og stedmor.. Der er ingen problemer.. min stedfar har været her ja siden jeg var 6 år.. så det er faktisk ham der har været her og opdrage os..:) min stedmor har vi det også fint nok med.. og har også en halv bror..:)
okt 2005
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 2.510
- havde faktisk 'vidst' det i længere tid, da de skændtes flere gange om dagen. men da de så fortalte det, brød jeg sammen, skred fra rummet med telefonen, ringede til min mormor, låste min dør og græd så forfærdeligt meget.
- mange plejer at sige det der med, at man får to værelser [; men har ikke et værelse hos min far, så den kan jeg ikke bruge [; ulemperne er jo, at man aldrig rigtig kan være sammen 'hele familien'. synes faktisk der er mange, men det er egentlig mere småting, som man ikke rigtig tænker over, hvis man bor sammen med både sin mor og far.
- min far havde været utro i to år, og de skændtes flere gange dagligt.
- en del.
- ja.
- ja. i starten skulle jeg være ved min far hver onsdag, og hver anden weekend. men sådan gik det ikke ret længe, for jeg nægtede at se hans kæreste (som han havde været utro med i de to år der, så derfor ville jeg ikke). nu er jeg kun hos min far, når kæresten ikke er der, og det er utrolig sjældent. og når jeg så er der, er det for det meste kun katten og hunden, som er hjemme.
- både og. for nu er jeg fri for skænderierne.. men alligevel. det er jo aldrig sjovt.
- ja, det er jeg ret sikker på. det tog meget hårdt på min mor. tror også det gjorde på min far, men på den anden side, havde han jo kæresten, han havde været utro med. tror han var ked af det, men han er meget dårlig til at vise alle andre følelser end glæde og vrede.
- min fars kæreste, var jo skyld i det hele, som sagt (hun vidste godt, at han var gift, og min mor snakkede faktisk også med hende, før de ble skilt, men hun mente ikke, at det var forkert). hende har jeg ikke set ret mange gange, og de gange jeg har, var det kun fordi, at jeg faktisk fik min hest, for at 'acceptere' hende. og så blev hun gravid, og så var det sådan set det. har ikke set hende i to år, og har heller ikke set ungen, som er et år snart. min mors kærester ville jeg ikke se i starten. men hun har ikke haft ret mange, så det er okay.
- 9 tror jeg. det tog meget hårdt på mig, og selvom det er fire år siden, fylder det stadig meget i mig, og vil nok altid gøre det. fik depression og sådan, så det har været temmelig hårdt..
okt 2004
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.059
tja. jeg havde fået et brev på min seng af min far og sagde at min mor og ham ikek kunne bo under samme tag længere.. jeg tænkte ikke så meget over det..
<b>2. Hvad er ulemperne og fordelene ved at være skilsmissebørn?</b>
ulemperne .. tjae for mit vedkommende har min mor ikke tid til så meget og har ikke råd til så meget som vi plejede
Det gode er at man kun skal spørge en for at få lov til noget XD ..
<b>3. Hvorfor valgte dine forældre at blive skilt?</b>
fordi de synes ike at vi børn skulle være fortjent med at hører skænderier og min bror græd hver gang x/
<b>4. Kender du mange andre skilsmissebørn?</b>
narh.. men jeg kender da nogle xD
<b>5. Kender du mange som er blevet skilt?</b>
^^.
<b>6. Har du selv haft en indflydelse på hos hvem du bor og hvornår?</b>
ja =D ..
<b>7. Var du glad for at dine forældre skulle skilles? Er din hverdag blevet lettere?</b>
jeg er glad nok, men min hverdag er blevet hårdere
<b>8. Hvordan tog dine forældre det? Var de enige om at blive skilt?</b>
de havde det okay og ja de var enige..
<b>9. Hvordan vil du have det hvis en af dine forældre kom hjem med en ny kæreste? – hvis nu det er sket, hvordan tog du det? – Var det godt eller skidt?</b>
jeg har det fint nok hvis personen er venlig .. jeg har intet imod det =D .. Godt nok d:
<b>skala fra 1 - 10 </b> 3 =) ..
mar 2007
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
- Jeg var kun 6 år, så jeg var glad for så fik jeg dobbelt fødselsdag- og julegaver.
- Ulempen er alt man bor to steder, med to forskellige slags regler. Fordelene er at jeg må mere for min mor, end jeg ville kunne må hvis de boede sammen. Og så at de ikke skændes.
- Fordi de ikke kunne blive enige om hvordan min lillesøster og jeg skulle opdrages. Min far ville slå, læse os inde på værelset, mens min mor bare ville skælde ud og så er det bal over.
- Hmm, nej.
- Nej.
- Ja.
- Nu er jeg glad, men det ville være dejligt at de boede sammen, men de kan ikke udstå hinanden. Jeg kan ikke rigtig huske så meget fra de boede sammen.
- De var helt enige.
- Det er helt fint. Min mor og far havde nogen søde kærester i starten. MIn fars bagte og lavede ALT med os, min mors var også ekstremt sød. Nu er min mor flyttet fra hendes kæreste fordi han ikke kunne lide mig og min lillesøster mere. Min far er blevet gift med hans, og hun er en heks.
Skilsmissen var ikke slem, men min far har gjort nogen uheldige ting som jeg har været meget ked af. Han har fx. sparket min mor ned af en lille trappe, fordi vi ringede til hende og sagde vi ville hjem. Han har lavet trussel breve til min mor. En dag havde han taget os og kørt, hvor han så ringede til min mor og sagde hun aldrig så os mere.
Heldigvis stoppede det. Han blev sød og rigtig rar, men så kom hans kone og ødelagde det hele. Han har devsærre valgt hende frem for mig og min søster. Derfor græder jeg mig tit i søvn pga. jeg savner ham og ønsker at han sagde noget til den heks.
mar 2007
1000 tak for dit svar <33 Det er trist at høre det med din far. Men det er smadder godt at du skriver det, det giver et godt indtryk af skilsmissens ulemper <333 tak tak tak :o) Held og lykke fremover :o) hehe
mar 2007
dec 2005
Følger: 172 Følgere: 162 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 368
- Jeg skubbede min mor væk og sagde at de ikke skulle røre mig. Så løb jeg grædende udenfor, og satte mig ved en pæl.
Mine forældre er først lige blevet skilt :o)
Min mor havde en affærre!
4. Kender du mange andre skilsmissebørn?'
Ja .
Ja.
Ja. Jeg nægter at snakke eller se min mor. Så jeg bor jo kun ved min far.
Nææh . .
Ikke ligefrem
Altså min mor bor jo allerede sammen med manden, som var grunden til at de gik fra hinanden . Det er typisk hende. Det skal gå så stærkt
10 ! Da der har været mange flere slemme detajler, som jeg ikke har fortalt.
projekt - skilsmissebørn - HJÆLP!!!!