{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Ikke for noget {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet her og læst et par tråde både i mrked og herinde i forum, om piger der tilbyder deres hjælp med tilridning eller bare tilbyder hjælp hvis man har et problem med hesten.

Jeg kigger så trådene efter for at vide mere om pigen/ pigerne der tilbyder ders hjælp.
Største delen af disse piger er under 16 år.

Så sidder jeg lige og tænker, om de virkelig har den erfaring nok til at tilride en hest.

Jeg synes det er fedt at der er nogle der gider hjælpe andre, men synes også at det måske er lidt for "farligt2 at en f.eks. 12 -14 årig pige skal ride en hest til.

Er selv i gang med at tilride en hest og jeg synes godt nok det både kræver mod og meget tid. Det er ikke kun noget man gør bare lige sådan lige meget hvor meget man har redet.
Hvis jeg personligt skulle have hjælp til min tilridning ville jeg da bestemt være mest tryg ved at det var en "voksen" der gjorde det.

Ikke noget ondt i jere annoncer jeg undre mig bare over hvor man i så ung en alder kan tilbyde alle formeer for hjælp til andre.

Er det kun mig der har det sådan eller er der andre der sidder med samme tanke ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke for noget
  • #1   16. jan 2008 Er 100 % enig, jeg er selv 14, jeg kunne aldrig finde på at ride en hest til, selvom jeg selv synes jeg rider godt, og får det tit afvide. Har hjulpet med en anden hest , men det var med undervisning. Synes ikke at unge skulle ride heste til, fordi at den mindste fejl, kan betyde utrolig meget.



  • #2   16. jan 2008 Er helt enig.

    Tænk hvis der sker noget ?
    Jeg mener ikke at en pige i den alder kan tage det ansvar. Er selv 16 (17 i morgen) og jeg ville da ikke påtage mig det ansvar.


  • #3   16. jan 2008

    Jeg tror det de mener er at de godt vil smides op på hesten første gang .

    jeg var selv med til at tilride en pony da jeg var 12.
    altså.
    det er mere det så kan ejeren sige hvad man skal , og så bare lige så stille op


  • #4   16. jan 2008 Tjah, kan egentlig godt se lidt hvad du mener, men der er selvfølgelig forskel på, hvor meget erfaring man har. Jeg skal selv tilride Chikila med en masse hjælp fra erfarne voksne, det er dem selv der har "valgt" mig til at ride ham til. (:

  • #5   16. jan 2008 Hmm.. JEg tilred en hest første gang da jeg var 13.. Begyndte at ride da jeg var 12.. Jeg har aldrig hørt fra ejerne af div. heste at de har problemer med dem, har stadig kontakt med dem, og besøger dem engang imellem..

  • #6   16. jan 2008 Jeg har da før hjulpet med tilridning af heste på opstaldningsstedet, men ville ikke påtage mig det ansvar at ride en fremmed hest til.

  • #7   16. jan 2008 Orh så meget enig ..

    "Jeg er faktisk hestevisker, giv mig 1000 kr og jeg forvandler din heste inden du kan stave til ergjieæorvnserjjgaehoæribnfj i søvne og bagfra" T_T
    WTF ??


  • #8   16. jan 2008 Pernille - det ville jeg til gengæld heller ikke.

  • #9   16. jan 2008
    Pernille - 1'er pony tilsalg

    Tillykke imorgen ! smiley


  • #10   16. jan 2008 Allimac go Ynor

    Ö sikke et tilfælde, det er jo også ! xD


  • #11   16. jan 2008 janni
    jeg giver dig ret, og så alligevel ikke helt, min datter red hendes første pony til som 12 års, han går på rideskole i dag, og de er meget glade for ham.
    dertil skal så siges at hun er født ind i pony verden.
    næh det passer da ikke helt den første red hun til da hun var 9 år, det er vores egen Julie, og selvfølgelig fik hun meget hjælp, men giver dig helt ret, alt for mange tror de kan klare det, og ofte alene, og meget tit går det galt.
    tænker lige lidt :-))

    Anita W


  • #12   16. jan 2008 Synes det er helt fint når det er ens egen hest, så kender man den jo.

    Men at tilbyde "fremmed" at ride deres heste til, der kommer mit OMG. For jeg ville da aldrig i min vildste fantasi give en så ung pige lov til at tilride min hest, lige meget hvor længe hun har redet og hvor god hun er.
    Tænk hvis der sker noget med både hest og pige, så vile jeg da føle dybt ansvarlig for det skete.


  • #13   16. jan 2008 Janni - der giver jeg dig helt ret, hvis jeg skulle overlade min hest til en fremmed, skulle det være en voksen med mange års erfaring.

  • #14   16. jan 2008 nummer to min datter red til, kendte vi ikke så godt, han var problem pony, som man så fint kalder det, angreb på fold o.s.v men aligevel er han idag den bedste på rideskolen.
    Det skal så siges, at vi garderer os i hoved og r.., longe på i starten, tillids træning m.m, og en god sikkerheds vest..

    Anita W


  • #15   16. jan 2008 Står faktisk selv og har lige pt brug lidt hjælp til min hest, men det eneste jeg syntes dukke op i marked er som sagt annoncer hvor helt unge piger vil hjælpe.

    Tager hatten af for dem at de så gerne vil hjælpe. Men piger vær søde at tænk jer om, i vil gerne gøre en god gerning, men det kan ende meget galt.


    Som sagt der er også foreskel på om man tilrider sin egen eller en vildt fremmeds hest


  • #16   16. jan 2008 Anita W- Er der også helt sikker på at din datter ikke gjorde det alen uden nogen voksen.

    Men når jeg læser de annoncer der er står der intet i om at der er en voksen eller to til at hjælpe.


  • #17   16. jan 2008 Nej
    min datter gør det ikke alene, det får hun da ikke lov til, men idag er hun 14 år, og meget dygtig til det, men er stadig aldrig alene smiley jeg er en kyllinge mor.

    Anita W


  • #18   16. jan 2008 Anita W- Sådan er mødre :o)

  • #19   16. jan 2008 jeg har selv tilredet min pony jussie, da jeg var 11-12 år, ham er det gået super godt med, og har redet en ny op her sidste sommers (ebony) os get rigtig godt... har selvfølgelig fået lidt undervisning undervejs, men ellers har jeg selv redet dem op..., tilridning har meget med tålmodighed og en rolig hånd..en 11 rige kunne godt ride sin egen pony op, hvis hun fik hjælp af en berider eller ligne, kommer langt med tålmodighed....

  • #20   16. jan 2008 Marianne- der er også forskel på om det er ens egen eller om man tager heste ind for andre.

    Synes det er fint og flot at man kan tilride sin egen hest / pony. Men synes det er lige lidt usseriøst at tage andres heste ind i så ung en alder.


Kommentér på:
Ikke for noget

Annonce