{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

heste med problemer??? {{forumTopicSubject}}

nogen gange tænker jeg på indlæg, m.m

mange har problemer med unge heste, andre med gamle.
nogle vil bide, andre sparke, andre igen, vil ikke rides.

Der er mange problemer vi skal arbejde med, men langt hen af vejen tror jeg det drejer sig om respekt og tillid.

hvad mener i ??

Anita W


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  heste med problemer???
  • #2   9. feb 2008 Ved ikke ;D
    Har ingen problemer med min pony, som jeg var med til at tilride.
    Der har aldrig været problemer...
    Men ja, man hører tit om det !


  • #3   9. feb 2008 Ja eller at rytteren misforstår hesten

  • #4   9. feb 2008 Mest tillid for jeg tror ikke rigtigt på den der med respekt.. det tror jeg ikke på en hest kan føle. Men den kan godt føle tillid og grunden til at det går galt i mange tilfælde er, at hesten er usikker på vores signaler, og så opstår der en konflikt som ofte bliver udtalt som "min hest har ikke respekt for mig" .. Man skulle måske i stedet for have sagt... """Min hest misforstod mit signal, så jeg må være mere tydelig en anden gang. "
    Jeg giver aldrig Kavan skylden for hvis noget mislykkes, - så er det min skyld, jeg kan bare være tydelig i mine signaler...


  • #5   9. feb 2008 Nemlig Cowgirl. Men sommetider synes jeg, at det er svært at tænke sådan når man står med hesten, selvom det er det jeg mener. Ret i irriterende faktisk.

  • #6   9. feb 2008 Katrine

    Der hvor Kavan står, har jeg ofte support i Christel når jeg arbejder med Kavan, - og Christel som vi er opstaldet hos er kanon god til at observere - og så bagefter kommentere. Derfor er jeg efterhånden blevet ret god til at give mig selv skylden for Kavans klovnerier, for jeg har højst sandsynligt selv givet signalerne. Og det arbejde jeg laver med ham, har også gjort noget ved mit eget temperament. Jeg er født som en lille hidsigprop - men det er gemt helt væk når jeg er i nærheden af de 5 heste som er i stalden... det er dejligt - der er ro og fred, og det smitter af på hestene...


  • #7   9. feb 2008 cowgirl

    selfølgelig kan en hest have respekt, jeg ser det på folden, hvis en med stor rang kommer nær, så smutter de andre, er det ikke respekt??

    hvis Suprime eller en anden hingst, for lyst til at bide i mig, og jeg siger Nej, og han så stopper, er det ikke respekt??

    Tænker lige, men vil gerne have flere svar.

    Anita W


  • #8   10. feb 2008 Stald Lyngdal .

    Nej det tror jeg ikke har noget med respekt at gøre - jeg tror bare at han regner med at du er med i legen, og løber med. Hvis du lærer ham at du ikke gider den leg, så ved han det og så kommer han ikke brasende med 140 i timen og vælter dig.

    Anita W
    Tildels, - eller også er det bare en accept af at sådan er tingene bare. Kavan havde på et tidspunkt den idé at jeg gad lege bideleg som de gør på folden, små nappe hele tiden.. Men den leg gider jeg ikke, fordi - for det første får jeg så let blå mærker, og jeg er meget ømskindet. Dernæst gider jeg da ikke stå med pels imellem tænderne hvis jeg skal lege med. Derfor har jeg lært ham, at den leg kan han lege med andre heste, men ikke med mennesker... Glemmer han det - hvilket kan ske - så er en pegefinger hen i nærheden af mulen rigeligt - så husker han. ..


  • #9   10. feb 2008 cowgirls

    hvordan lærte du ham det??

    Anita W


  • #10   10. feb 2008 Stald Lyngdal
    Nej det forstår jeg godt - en rå hest - eller misrøgtet hest, den skal lige i hænder før den lærer nogle signaler. Det kan vi godt blive enige om, men det jeg mener er at det er ikke så svært at lære den de forskellige signaler så den til sidst bliver til at omgås i ro og fred.

    Anita W.

    Jeg prikkede en finger på siden at mulen hver gang han nappede i mit tøj eller i håret - en pegefinger på det bløde - ikke nødvendigvis hårdt men hurtigt - det brød han sig ikke om. Så hvis han lader være med det som JEG ikke bryder mig om - så skal jeg også nok lade være... :o) Og der er slet ingen dramatik i det - det er det bedste af det...


  • #11   10. feb 2008 Alle heste har deres personlighed, og den skal vi lære at kende, vi kan lære meget om deres personlighed og sprog ved at opservere dem på fold, sammen med andre heste.
    Jeg mener at det er vigtigt at lære sin hest at kende, og arbejde ud fra det, hvad der er rigtigt for den ene er ikke nødvendigvis rigtigt for en anden, selvfølgelig skal man være enige om at det er mennesket der er lederen, og dem der bestemmer.
    Så skal vi lære at sende de rigtige signaler, der passer til vores hest, nogle skal ha kraftige signaler og andre næsten ingen.
    Hvis de løber os ned, er der noget galt med, enigheden om hvem der er lederen. Også når de bliver nervøse, eller også er rytteren nervøs og/eller forventer at noget går galt.
    Mvh.


  • #12   10. feb 2008 Stald Lyngdal .

    Uha den glæder jeg mit til at se - opretter du den herinde ?? Kavan var rå da vi fik ham - startede ud som de fleste ville gøre - med dressurridning for øje, men heldigvis kom jeg på andre tanker... Har du kigget mit lille album hvor jeg træner fra jorden ? Det er jeg glad for at jeg kom i gang med...


  • #13   10. feb 2008 kigger lige..

  • #14   10. feb 2008 Årh han er da fin... ja han bliver da vist en kæmpe.... og som hingst - sikke en kæmpe... wauwwwww. ham glæder jeg mig til at følge..

Kommentér på:
heste med problemer???

Annonce