303 visninger
|
Oprettet:
Pads - mest effektiv? {{forumTopicSubject}}
Dondy's sadel ligger ikke godt på ham.
Jeg kan først få en ny sadel om et par måneder.
Så jeg ville købe en pad til at ligge under.
Havde tænkt mig at købe en gelepad.
Men tænkte på om der er andre pads der virker lige så godt? som fx. lammepad.
Eller den her http://www.nethesten.dk/shop/default.asp
Håber nogle vil hjælpe mig :o)
maj 2006
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 2 Emner: 88 Svar: 443
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 62 Svar: 491
nov 2005
Følger: 70 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 182 Svar: 2.285
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.190
Det er nu også det jeg foretrækker
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
ja, den er støddæmpende, men den er ikke fast. dvs. at den rent faktisk glider rundt inden i stoffet. (de almindelige gelepads)
derimod, ligger lammeskindspads fast, og samtidig er de støddæmpende.
du kan også få lammeskind kombineret med gelé og der er gelén "limet" fast på et tyndt stykke stof. der kommer geléen til at ligge direkte op mod sadlen, og geléens lidt klisteragtige evne, holder så sadlen fast og former sig efer både sadel og hest, samtidig med at lammeskindet gør det blødt og behageligt.
lammeskind har også den fantastiske effekt at det også er støddæmpende for rytterens ryg.
du kan også købe en fast skumpad, som er formet til hestens ryg, som sadlen så ligges oven på.
dette er optimalt, da denne pad er fast.
Gelé har den dårlige effekt udover at det ikke er et fast støddæmpende materiale (støddæmpende, men ikke fast). dette gør at hvis du bumper hårdt ned i sadlen, så "flyder" geléen bare væk fra området hvor sadlen trykker, og så trykker den jo alligevel.
så jeg vil anbefale en ægte lammeskindspad, eller en fast skumpad (husk ordet fast! det må ikke være en "slatten" skumpad!) .
bare mine erfaringer.
jan 2007
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 62 Svar: 491
det brugte jeg til min hest (da han levede) fandt ud af, at bom størrelsen blev for lille, fordi lammet tog så meget af pladsen
jan 2007
Pads - mest effektiv?