12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
derfor købte jeg min pony {{forumTopicSubject}}
jeg syntes at vi skal havde et indlæg med hvorfor vi valgte at købe den hest vi har nu og valgte den frem for alle andre.
jeg kan selv starte med min nosey:
Jeg blev vildt forelsket i welsh mountain ponyen sidste år til roskilde dyrskue. kunne især godt lide ræveskiftes jack in the box. så jeg aftalte med mig selv at jeg skulle havde sådan en og min kæreste måtte bare følge med på den ide.
Lige pludselige fik jeg øje på nosey til salg. hun fangede mig lige med det sammen med hendes utrolige charme og blik.. så jeg ringede til ejeren og kom ned og så hende.. og jeg blev bare endnu mere forelsket jo mere jeg så af hende. og hun er ræveskiftes jack in the box.
oven i hatten passede vi bare perfekt sammen.. derfro blev dte nosey frem for alle de andre...
hvad gjorde at i valgte jeres hest/pony?
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
Jeg tog bare det første og det bedste
jun 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.485
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 341
Diwa købte jeg fordi jeg skulle have en pony at arbejde med, hun var billig og havde en pæn farve
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Jeg var ude på korskro heste marked for at kikke efter Marsvin. da jeg havde opgivet af finde den rigtige hest. nå men jeg kikkede men fandt ikke nogen jeg faldt for, så jeg skulle lige over at kikke på hestene bare for sjovt. og jeg kikkede rækkerne igennem og det var jeg bare helt normale heste. nå man jeg ville så lige ud og se fra stien af og da jeg kommer derud ser jeg bare røven af en hest (resten af hesten stid bag en last bil) nå men jeg skønte mig hen for at se hvordan denne hest så ud der havde solden en flot bagpart. Da hesten så mig vendte han sig om og kikkede på mig med sine rolige øjene. og jeg sagde bare HAM SKULLE JEG HAVE. så jeg ringede til min mormor og sagde hun skulle komme med det sammen. og heldig som jeg var faldte hun også for ham. så vi aftalte med hestehandler jeg skulle komme og prøve ham. og en uge efter jeg havde prævet ham stod han i min gårdplads.
Men han er solgt nu:'/
okt 2006
Følger: 124 Følgere: 110 Heste: 1 Emner: 737 Svar: 3.252
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Fordi vi bare passede perfekt sammen.
Kimmi:
Fordi hun var utrolig dejlig og billig.
Bjarne:
Fordi jeg længe har drømt om en Frieser, og han bare virkede rigtig dejlig, hvilket han også er
jan 2008
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 1.320
pludselig blev der spurgt om jeg ville købe ham, efter 1 års tiggen og plagen
så
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 314
Nå, men kiggede rundt på DBA og Hestenettet og fandt da en del annoncer som jeg fandt interessante, men ikke noget særligt. Så ligepludselig var Santana på Hestenettet! Og jeg så bare på billederne og vidste at han blev min ponz - jeg fik ret
Nå, men altså. Han var 5 år, ikke tilredet og nervøs anlagt. Ikke lige den type jeg var på udkig efter, men efter en snak med ejeren i tlf tog vi weekenden efter ud for at se på ham. Og så var jeg jo bare solgt. Det pony-fjæs og hans lange lyse lokker. Og min blev han. Og det har jeg slet ikke fortrudt, selvom han er fuld af narrestreger engang imellem og ikke tilredet. Han er bare den bedste pony man kan tænke sig
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 1.144
Lazio: Jeg søgte en afløser for MonAmi, og ledte egentlig efter en som var tilredet. Men så kom jeg af omveje til det stutteri som har opdrettet Lazio. Jeg skulle blot have en rundvisning, men det blev til mere. Han var en værre bandit på 2,5 år og stadig hingst. Jeg så på ham ca 10 gange inden jeg besluttede mig, da jeg var i tvivl om det blev for stor en mundfuld. Men jeg købte ham 26 November 2004 og han er mit et og alt(o;
Dilica: Blev købt fordi jeg gerne vil avle dansk varmblod. Hun stod på Sjælland(350 km herfra.) Og jeg det var lidt et sats, da jeg kun havde set billeder. Jeg fik hende dyrlæge tjekket, og fik mange billeder- og så tog vi traileren og pungen med til Sjælland(o; Og hun var bare et lækker lille følle-barn, så hun kom med hjem(o;
aug 2006
Følger: 49 Følgere: 76 Heste: 5 Emner: 131 Svar: 594
Hun ligner min venindes gamle pony http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=46816
i bygningen, og han har også den samme far
derfor købte jeg min pony