{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pærersnapper
  • #1   11. apr 2008 (link fjernet)

• #2   18. aug 2009 Hej Stine m.fl.
    Jeg har k.øbt en foldrenser model PC500 plus af Ole Braad-Sørensen i Højby. Pris 17.725,- incl. moms. Jeg har 3 heste, 1 miniature og 1 føl gående på mine folde - og det har modellenen passende størrelse til.
    Jeg er blevet meget glad for min foldrenser. Vi havde lidt startvanskeligheder, fordi jeg havde blandet brændstoffet lidt forkert - det er den følsom overfor for. Den kører med en 2-takts Kawasaki-motor. Den er nem at starte - nem at betjene og effektiv!!
    Jeg renser folden dagligt og bruger ca. 10-15 min på det. Mine folde er etableret for 2 år siden, så der var udviklet en del gamle gødeområder i dem - trods jævnligt brug af greb og trillebør.
    Jeg startede med at lave en GRUNDIG oprensning af den ene fold. Sugede alt hvad den kunne få op. Slog alt græsset helt ned - sugede alt det afslåede græs op - sugede pletterne igen til den bare jord og sluttede med at give folden en gang kunstgødning. Folden er blevet flot ens at se på. Hestene har ikke gået på denne fold siden, så jeg er spændt på, om jeg har kunnet gøre op med gødehjørner i denne fold, når jeg fremtdigt fortsætter dagligt oprensning. Det er nok lettest at starte med en helt ny fold.
    Vi så Oles folde i Højby. De var 3 år gamle og så rene, som sjældent set. Der var IKKE ET gødehjørne - foldene var fine og græsset til - nærmesst som den fineste golfbane - og det var den reklame der fik os til at slå til.

Den fold mine heste går på pt. har jeg renset dagligt. Her var en del store gødeområder - men med daglig oprensning og afslåning af det høje græs - oplever jeg at gødeområderne er blevet mindre - det reelle areal de afgræsser er altså blevet større. Jeg er meget spændt på efterårets gødningsprøver, for at se om der er forskel dér. Alt andet lige jeg jo gjort mit til at bekæmpe ormetrykket - ved konstant at fjerne pærerne og dermed ormekilden... Mine heste har ikke været voldsomt plaget af orm -men en kur en gang hvert eller hvert 2. år har de da fået - også fordi vi har føl og plage.
    Jeg kan varmt anbefale en at investere i en foldrenser - folden fremtræder ren og pæn. Jeg tror på, at det er en god strategi ift.ormebekæmpelse og det reelle græsareal bliver bedre udnyttet. Samtidig er der helt ren gødning til fx. havens roser eller lign. uden et eneste halmstrå imellem!!
    Jeg har bemærket at Alulette - Dyrehøj Hestetrailercenter på Fyn også er begyndt at forhandle foldrensere. De har modeller der ligner denne her - men prisen er en helt anden!! Mener en model svarende til min koster ca. 23.000. kr. Så det er godt lige at se markedet efter inden man køber.
    Håber det var svar nok for dig og evt andre interesserede - ellers er I velkommen til at skrive en pb.
    Mvh Kristina

Kommentér på:
Pærersnapper

Annonce