HK Stinker (langt) {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelt hen så rasende og alle mine fordomme om HK er desværre lige blevet bekræftiget..
Jeg står i den kedelige situation, at være blevet fyret fra min arbejdsplads, da jeg har haft over 120 sygedage pga en diskusprolabs.
Det så også fint nok.
Min arbejdsplads lover mig så genansættelse, hvis bare jeg kommer tilbage i min opsigelsesperiode.
Det trækker de så lidt i land da de gerne lige ville se mig, og være sikker på at jeg kom tilbage inden de bestemter sig. Igen det er fair nok, at de gerne lige vil se mig, og vide at jeg er helt klar inden de skriver den nye kontrakt.
Jeg møder op på job, og får så igen lovning på at min kontrakt vil blive forlænget, og dette har jeg endda vidner på, da flere hører min chef love mig dette.
Så jeg er på arbejde i lidt over en uge, og derefter kommer dommen så. Vi ønsker ikke at genansætte dig, da vi i huset ikke er meget for at genansætte folk. Okay hva så med alt det de har lovet?
Jeg har i mellemtiden forhørt mig hos min tillidsrepræsentant hvordan jeg forholder mig til sagen, hun tager så kontakt til HK som siger at de vil køre sag, hvis de løber fra deres løfte.
(Det skal måske lige nævnes at en mundtlig aftale er lige så god som en skriflig.)
Så kommer så dagen hvor jeg har brug for HK og alle deres løfter, men nej hvor bliver jeg skuffet.
Det eneste de kan gøre muligvis er at få mit job tilbage som jeg nu engang var blevet lovet..
HVAD? Ikke nok med det, så har jeg rykket i mellemtiden og fået 2 nye jobs på hånden. Det ene sted har jeg også underskrevet en kontrakt for så var jeg da sikker på at have et nyt job.
Så beder HK mig om at tænke mig godt om, for hvis jeg løber fra den kontrakt ( og hold nu godt fast,) kan den arbejdsgiver jeg har skrevet ny kontrakt med faktisk opkræve mig en halv månedsløn for kontraktbrud...
Okay Jeg kan ikke gøre en meter, andet at få et job tilbage hvor de ikke ønsker mig, men hvis jeg ikke overholder en ny aftale så kan jeg opkræves en halv månedsløn.. Så min daværende arbejdsgiver skal ikke af med en krone, for at løbe fra deres aftale. Helt ærligt hvor vi henne?
Her har jeg gået og betalt 775,- for en fagforening, som åbenbart ikke handler til mit favør men til arbejdsgiverne..
Kan det virkelig være rigtigt at vi i dagens danmark skal finde os i denne behandling?
En ufaglært starter på en løn der hedder 16500,-.
Vi går til en ussel løn under usle forhold, med mødetider på alle tider af døgnet efterhånden.
Butikkerne holder mere og mere åbent om søndagen, og vi skal bare makke ret og møde op...
Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man skal betale så mange penge for at få en bar røv at trutte i !!!!!!!!
Charlotte
nov 2004
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 141
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
pis på dem,,
find dig et bedre job, med sødere chefer og ansatte..
mar 2006
Følger: 146 Følgere: 142 Heste: 11 Emner: 9 Svar: 104
Føler med dig.
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 205
Og i dag synes jeg at de fleste fagforeninger er dyre..
Jeg var i en.. Ehm mener den hedder Kristelig fagforening.. Der sku jeg give 80kr om måneden og den var jeg helt tilfreds med =)
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
jeg har mødt mos der var klogere!!
jan 2008
Følger: 1 Svar: 3
jan 2008
jan 2008
At de ikke forhandler ret mange overenskomster og de fleste af deres medlemmer derfor "nasser" på medlemmerne af de "rigtige" fagforeninger?
At Kristelig fagbevægelse også er en arbejdsgivrforening - dvs at de få overenskomster de rent faktisk forhandler - dem forhandler de hjem med sig selv - tror du det er i lønmodtagernes bedste interesse?
nov 2004
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 141
Og jo det er fagfoeningerne der forhandler med handels branchen, og desværre igen er det påvist at HK forhandler til forretningernes fordel og ikke deres medlemmer..
Jeg meldte mig netop ind i HK for at stå stærkest i min sag, da det jo er denne fagforening der er lavet overenskomst med..
Jeg er udemærket goidt klar over at der findes billigere fagforbund, men det er stadig ikke med disse at der er lavet overenskost med....
Og jo jeg har en helt klar sag, og de har også sagt at de ville vinde sagen, men jeg kan kun få mit job tilbage, altså et sted hvor de ikke ønsker at genansætte mig....
Men hvad fanden har kristelig fagbevægelse med mig at gøre.......
Men jeg kan jo så oplyse at det er ved lov at en mundlig aftale er lige så bindende som en skriftlig..
HK Stinker (langt)