{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Trist historie endte godt - og bedre {{forumTopicSubject}}

.... end man kunne tro.

Vi fik Buller af en hestehandler jeg kender, da han ikke havde plads til ham længere og dermed mente at jeg skulle have ham. Han havde jo lånt min trailer så tit - og så kunne jeg da lige få en pony for det.
Først troede jeg ikke på det, men dagen efter kom han sku en Buller og thor og Line tog i mod buller.
Altså faktisk ville jeg egentligt ikke have Buller - jo han måtte da gerne stå ved mig indtil jeg fandt et nyt hjem til ham. Men da vi så fik ham, kunne vi ikke andet end at tage i mod ham. Han så ikke særlig godt ud, føj.

Vores plan - eller ihvertfald min var så at få han flot igen og så enten give ham til et godt hjem eller havde ham ved mig og finde en der ville leje ham, evt til brug af pony trav eller en lille bitte rytter.

Ja og når man så ser Bullers charme - SÅ er det UMULIGT at sige nej til ham. For satan han er sød - og lille.

Buller fik et bad + lusse kur + fik strit mann. Han var desværre fyldt med lopper - og havde kløet sig en del. Men det får vi styr på.
Han havde meget øjenbetændelse og hans tænder ret smadret og totalt skæve. Hvilket der har resultaret i underbid og skæve fortænder.

Buller ELSKER damer - både store og små. Han kan få hver en hoppe til at blive heste gal på ingen tid - og de tilbeder ham bare. Men hvem kan ikke falde for hans charme.

Han vrinsker eller nærmer skriger som en gris. Ja man kan høre når Buller snakker højt.

Buller, Samson og Sigur har starks lavet en klikke. De er jo alle sjovt nok samme farve rød - dog i tre forskellige størrelser. De ligner olsen banden når de går rundt. Buller er egon - og styre showet, Samsom er keld og sigur benny og med på alt.

Buller går i løsdrift med Sigur - et paradis syntes de begge, for de nyder virkelig hinandens selvskab.

Ja så en god gerning endte desværre i løbet af kun 10 dage, hvor ingen beslutninger eller valg var tager, til en enormt led og umenneskelig beslutning.

D. 22 april kom jeg ned og skulle fodre, freja og samson stod ude, det undrede sig mig over og gik ind for at se hvad der var sket.
Buller og Sigur står i løsdrift.
Freja og samsons låger var åbne og Buller stod og rystede.
Jeg skyndte mig over til Buller, der vrinskede til mig.
Jeg aede ham lidt og fik så en masse blod på min hånd. Først troede jeg han havde blod næse, men så vendte han sit hoved om og hans ene øje hans flænset ud og det blødte ret meget.
Jeg tuede som en sindsyg, og ringede til dyrlægen der måtte bede mig tale roligt.
Buller fulgte mig i røven ud af stalden og jeg sad og nussede ham til dyrlægen kom.
Jeg var så bange for at han havde kvastelser i sit hoved og at han ikke kunne overleve.

Nogle havde Lukket Freja og Samson ud af deres bokse om nattet - hvilket resultarede i af Buller fik bank. Buller kan ikke gå med freja, freja er i fol og kan kun gå med hopper... Hun gåt agurk på andre heste.

"heldigvis" var det kun hans øje der var ødelagt.

Vi fik jo Buller forræret, og havde i stalden aftalt at vi alle gav 25kr til Bullers konto, så han med tiden fik sparet penge op til vaccination. tand raspning, orme kur og ect dyrlæge.

Vi havde jo kun haft buller i lidt over en uge, så der var jo ingen penge sparet sammen. Hvilket der gjorde beslutningen endnu sværere. SKULLE HAN AFLIVES?
Det er jo helt klart den billigeste løsning - men det vil jeg ALDRIG kunne leve med. ALDRIG!!!

Så jeg besluttede mig for at skrive til alle - med hjælp fra line, og samle penge ind til bullers operation og dyrlæge besøg. Dyrlægen lovede at det max ville blive 5000kr.

Jeg blev så enormt positiv overræsket. Alle ville bare hjælpe. 50 -100 - 200 - selv 500kr.... Alt hjælper og selv 25 kr vil gøre en forskel.

Buller blev opereret til middag den 22 april. Og skal bo to dage på dyrehospitalet.

Folk må tro hvad de vil og kalde mig tosse - men Buller SKULLE have en chance!
Flere sagde hvorfor jeg dog ikke aflivede ham når han nu var graits og ikke havde kostet mig noget. Men det ville jeg aldrig kunne gøre. ALDRIG uden at give ham en chance.

Fyns Pony trav og galop klub laver sponsor løb til støtte for Buller's regninger, så han kan bliver rask.
KOM endelig og støt Buller - eller skriv til mig hvis i vil støtte Buller.

I vil altid være i hans og mit hjerte!

Jeg endte med at måtte tage et så stort ansvar for en pony jeg ikke selv havde anskaffet mig. Et ansvar jeg IKKE kunne tage selv, da jeg i forvejen har to heste, og kun har råd til disse to.
Men når man siger ja til en pony, og vil give den en chance, så må man stå ved sine ord.
Bare fordi at jeg er fattig studerende, skulle Buller ikke lade sit liv.
Det var denne enormt dumme situation der gav mig ideen at lave støt Buller indlæg, sms'er og meget mere.

Jeg er livredder for nyt hesteliv, og er enormt inspireret af deres ekstremt flotte arbejde, men uden alle de mennesker der støtter nyt hesteliv, ville der ingen syge og mishandlet heste blive reddet.

Det er nogle gange meget dyrt at give en mishandler/mis passet hesten en chance. Mange vælger den billige vej.

D. 24 April.
I dag kom Buller hjem.
Jeg hentede ham kl 12 - det står stadig 100% klart for mig. Han var så glad for at komme hjem. Og han hilste og kastede med sine forben af glæde da han fik lov at snuse til hans aller bedste ven Sigur.
Han har kommet sig enormt hurtigt efter operationen og er allerede meget frisk. Han virker slet ikke påvirket af at være blind på højre øje.
Men han har stadig meget ondt og får meget smertestillende.


Buller overlevede - og kommer til at leve et hlet normalt liv - næsten. Han er fyldt med en enorm livsglæde, som der har drevet ham gennem 5 enormt hårde dage.

Jeg vil aldrig glemme disse dage, og det syn jeg så da jeg kom tirsdag morgen.
Selv om at denne oplevelse er enormt engativ, vil jeg sige at der dog er sket en emornt positiv ting. Jeg og Line er nok blevet knyttet dobbelt så meget til Buller og omvendt. Det er som om at man har kendt ham altid.
Den mest positive ting er helt klart alle de ENORMT SØDE mennesker der har været med til at redde Buller. Og alle de mennesker, dyrlæger og lokal avisen der vil og har støttet buller.

VI LEDER EFTER ET FIRMA ELLER TO DER VIL SPONSORERE BULLER - SIKRE HAM ER 100% TRYG LIV - RESTEN AF HANS DAGE.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist historie endte godt - og bedre
Kommentér på:
Trist historie endte godt - og bedre

Annonce