{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Mine forældre ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.. Her i pinsen, snakkede jeg med min den ældste bror's kæreste, hun har set mig ride tit og set jeg ikke hidser mig op, men tager kampen om, rider videre og lads som om der ikke var set noget, også når hesten går pænt roser jeg den og stopper for i dag..
Hun spurgte så hvad for en uddannelse hun syntes jeg skulle ta' og jeg sagde aner det ikke.. Vi snakkede lidt fram og tilbage, hun syntes så jeg skal prøve og ta' den til berider..
Hun har set mig tilride 3 af de heste jeg har haft den ene kunne man godt skridte og tave på, men redet forkert så måtte lade den stå og tilride den om igen..
Den anden var jeg den 2 rytter der kravlede på ryggen af, meget en nem hest og tilride, gjorde det sammen med en veninde.. Jeg var den gang 12 og hun var 20..
Den første jeg tilred som 10 årige stejlede lodret da jeg lå på den.. Fik den tilredet.. I dens tempo..
Men problemet er at jeg godt vil prøve og tage til den uddannelse.. Men så kommer det store problem, jeg skal høre min far om han ikke vil hjælpe mig med at betale lidt, da min mor ikke gider, hun vil ikke støtte mig i det, så måtte jeg høre min far om han ville, indtil jeg har 100 % råd selv, jeg er kun 14 og har tilredet siden jeg var 8.. Og altid gjort det i dens tempo.. Om det så tog 6 måneder før man kunne galopere på den så har jeg været ligeglad..
Og inden jeg går i gang med tilridningen træner jeg tillid mellem den og mig..

-Hvad ville i gøre hvis i var mig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine forældre ?
  • #1   22. maj 2008 ALtså der er længe til du skal udanne dig endnu, så spar sammen nu, og så ikk tænk mer over det lige ot som c siger.

  • #2   22. maj 2008 annemette hest udlånes. C
    Jeg har et år i folkeskolen endnu, har fået af vide jeg skal gå i gang med en uddannelse lige efter .. Ellers må jeg desværre ikke bo der hjemme .. Mine forældre er skilt, min mor vil ikke have mig hvis jeg ikke går i gang med en lige efter .. Kan ikke bo sammen med min far, vi kan ikke holde hinanden ud i længere tid ..


  • #3   22. maj 2008 enig. du skal nyde dit unge liv lidt endnu, og ride noget mere. tag tingene i dit tempo smiley du skal nok blive en dygtig beridder når den tid kommer

  • #4   22. maj 2008 Yggahs smiley
    Alt sådan noget har jeg undersøgt, har lavet en hel opgave om det der hjemme.. Fordi jeg ville finde ud af så meget, vi mangler flere beridere end vi mangler frisør.. Det er de eneste 2 uddannelser jeg vil have.. Så er det lidt nemmere og finde et sted som berider end det er som frisør..


  • #5   22. maj 2008 Annemette
    gymnasiet, er ikke lige mig.. Jeg tænker bare, man bliver ikke bedre af og ikke ride ?
    Jeg rider jo ikke lige pt ? smiley hvilket jeg savner rigtig meget .. Men min mor har ingen forståelse for det overhovedet ..


  • #6   22. maj 2008 Pernille
    Jeg nyder os mit unge liv, jeg keder mig bare efter som jeg ikke har hesten mere, er igang med at spare sammen til en ny.. Men det er ikke en der skal koste det vilde da den ikke rigtig skulle kunne noget..
    'Jeg er bange for at jeg bliver en ballade mager hvis jeg ikke snart kommer i gang med at ride igen.. Forstå mig rigtig.. Har ikke altid gået med de rigtige, det er blevet sjov og feste og gøre alle mulige ting.. Har ikke brug for at gøre de ting, men gør det kun fordi jeg savner noget og lave..


  • #7   22. maj 2008 tag på et gym inden. Så har du det at falde til bage på hvis det andet ikke går.
    Så har du også tid til at spare sammen.


  • #8   22. maj 2008 Annemette
    Bliver 15 til næste år.. Er 15 ½ når jeg går ud af skolen uddannelsen tager 6 år hvad jeg har forstået..

    'Men hvad for en uddannelse skal jeg ellers ta' ? Der er ikke andet sådan som en kræsen tøs som mig gider og lave smiley


  • #9   22. maj 2008 Trine
    Gym er ikke mig overhovedet..


  • #10   22. maj 2008 Du kan bare tage på gym, med den kan du komme ind på alt næsten. Og den kan du ALTID bruge.
    Du kan jo derefter tage uddannesle som beridder.


  • #11   22. maj 2008 Så tag HF, den tager 2 år, og så har du det ekstra : )
    Jeg er glad for at jeg to HF dog tog jeg forsøget på tre år istedet, men fortryder det slet ikke


  • #12   22. maj 2008 ALLE SAMMEN
    Der er kun teknioksskole der er noget for mig, HF, HTX, gym og alle de andre steder er IKKE mig


  • #13   22. maj 2008 TrinesMads+Mads'sTrine{>' ! Cosmo&Dark <3'
    Som jeg skriver så mange gange GYM er ikke mig ..


  • #14   22. maj 2008 Rositta og Lesto ;P mine to Tøser
    Jamen jeg skal ha' hesten til det først ?
    Det er der problemet ligger ..


  • #15   22. maj 2008 så tag på teknisk ? Få noget mere erfaring på livet inden du hopper igang med de "egentlige" uddannelser.

    Er der ikk os en aldersgrænse eller noget på det?


  • #16   22. maj 2008 Du skal for det første være 17 for at få lov at starte på uddannelsen, og for det andet, er det ret mange omkostninger, da du skal have 2 heste, og det koster også penge at gå til optagelsesprøven´.. Så der er ret´mange ting der skal være på plads først..
    Min bror skal til optagelsesprøve nu her på vilhelmsborg, så hvis du har spørgsmål, vil jeg gerne forsøge at give et svar smiley Meen du skal være 17 før du kan starte på berideruddannelsen..


  • #17   22. maj 2008 skal man ikk ha både en spring og en dressur hest, og så skal man kunne ride på et bestemt plan ? eller er jeg helt henne i skoven x)

  • #18   22. maj 2008 Annemette
    Bor i esbjerg .. Har arbejde nu .. Venter på min far kommer hjem igen fra arbejde han arbejder på bordpladtform (staves) Så vil vi tage snakken igen..
    Men bor i esbjerg smiley


  • #19   22. maj 2008 Calle & Cocio smiley I var mine bedste venner :'(ILU<3 V
    Ved det og den anden uddannelse ville jeg først kunne starte på som 18 årige fordi den er så svær..
    'Ang det med penge, så har jeg en sød far som nok vil støt mig i det ?
    Han har altid gået op i min ridning, men det er svært for ham det han arbejder så meget som han gør..


  • #20   22. maj 2008 Det er jo ikke bare at tilride heste... det er jo undervisning og alt muligt andet! og KONTOR ARBEJDE!
    Jeg har arbejdet i "stald" i et år, for at få erfaring, for man skal ikke bare kunne tuller rundt på en hest og have en god harmoni for at blive beridder!
    Den beridder jeg var hos sad på en hest 6-7 gange mens jeg var der (11 mdr), han havde ikke tiden, på grund af undervisning, fremvisning, snakke med kunder, og ikke mindst kontor arbejde...


    Det er vel også en del optagelses krav, er der ikke? Tænker stævne mæssigt skal man vel være på et vidst niaveu... og have hest med det kan en del...


  • #21   22. maj 2008 Kjærhavegård !
    Ved da godt det er med i berider uddannelsen.. Har tænkt på det hele.. Men hvis nu jeg siger det heller ikke er for sjov min far engang kiggede på en stor gård han ville købe pga mig.. Noget siger mig han vil hjælpe og støtte mig, han bliver jo heller ikke yngre..


  • #22   22. maj 2008 ALLE SAMMEN
    Svare når jeg kommer hjem igen, skal i skole nu.. Da vi først skulle møde nu


  • #23   22. maj 2008 Det ville da være træls hvis de slet ikke støttede dig... smiley

    Men du kan jo tage job i en stald til du kan komme ind, der bliver du rustet godt til opgaven... smiley


  • #24   22. maj 2008 du skal stadig kunne ride på et vidst niveau. (ved selv ikk hvor god du er da jeg ikke har set dig jo)
    Jeg kan overhovedet ikk blive beridder er langt fra god nok.


  • #25   22. maj 2008 Man skal have en dressur hest og en springhest, og det er ikke helt billigt, og så skal der betales opstaldning, osv.. Man skal have gennemført en LA1 i dressur for at tage optagelsesprøven, og det koster også penge at gå til optagelsesprøve.. Så SKAL man tage traktor kørekort. Det er hårdt slid, og man skal muge ud og arbejde i stalden,.. Så skal du lære at undervise, og du skal arbejde også i weekenderne..

    Jeg siger ikke alt det her for at du skal droppe ideen, meeeen det kræver virkelig nogle heste der kan sine ting, og er redet korrekt.. Og de koster mange penge.. Jeg synets du skal prøve, hvis din far er villig til at støtte dig økonomisk, men hvis ikke du kan bo hos din mor hvis ikke du går igang med din uddannelse med det samme efter folkeskolens ophør, hvor vil du så bo til du er gammel nok til at tage berideruddannelsen ? Der er mange ting du skal tænke på, og der er mange ting som skal planlægges.. smiley


  • #26   22. maj 2008 Det kan godt være du kan gå igang, når du bliver 17, men de fleste rideskoler tager ikke piger ind, før de er blevet 20, og det er dem der vil have piger.
    Piger er ikke voldsomt ønsket indenfor det fag, da de ikke kan holde til det hårde stald arbejde.

    Så skal du have gennemført LA dressur og spring på C-plan, for at kunne komme til optagelses prøven, kan du ikke komme videre end det i løbet af din læretid, så vil den berider du er i lære ved, sandsynligvis droppe dig.

    Du behøver ikke have 2 heste, 1 der kan begge ting er nok.

    Så tror jeg heller ikke der er meget fremtid i at tilride problem heste, hvis det tager 6 mdr, der er ganske enkelt ingen der vil sætte en hest til tilridning, hvis det tager så lang tid, det koster jo alt mellem 5000-10000 pr mdr, at have en hest i tilridning ved berider.


  • #27   22. maj 2008 Stald søgård : Ja ja, men det er bare svært at finde en hest, som er god nok til begge ting smiley Men bror fik afvide at hans ikke var gode nok, så han har lige skiftet ud, og han skal først til optagelsesprøve nu her. SÅ det er svært at finde en hest, som er god nok til begge ting smiley Men du har helt ret.. smiley

  • #28   22. maj 2008 Calle
    Tro ikke jeg dropper alt fordi du skriver sådan noget ?!
    den type er jeg ikke .. Er ved at finde ud af noget med at bo ..
    -Men som der os står der oppe hvad i ville gøre hvis i var mig ..
    det var ikke om uddannelsen, har jeg undersøgt


  • #29   22. maj 2008 Stald søgård *Tilbyder terrænspring på let bane* .
    Jeg har undersøgt det med alder og det ..

    Det med tilridning i 6 måneder, var en hest jeg kendte også min egen, der var jo ikke noget krav om hvornår han skulle være færdig, men vi ville bare ikke stresse ham .. Det jeg prøver og fortælle er at det skal gå i hestens tempo, for så for man den bedste hest


  • #30   22. maj 2008 Som jeg sagde, så var det ikke for at få dig til at droppe det, det var bare venligt ment, men nogle mennesker kan bare ikke tåle at man vil være venlig..

  • #31   22. maj 2008 Calle
    Jeg kan godt tåle det .. Men tror bare du misforstår noget ..


  • #32   22. maj 2008 Man kan, hvad man vil :o) Find et sommerjob og arbejd sindsygt meget i ferien? :o)

  • #33   22. maj 2008 Jeg misforstår ikke noget.. Men det er fandme svært at komme ind på den uddannelse, og alt hvad vi siger til dig skælder du ud over.. Det var kun gode råd fra min side, ikke ment som om at du skulle droppe noget som helst !! Så jeg tror det er dig der har misforstået noget..

  • #34   22. maj 2008 Katrine
    Jeg har arbejde (: men må ikke arbejde så meget i hverdage med ferien skal jeg arbejde sindsyg meget, for at tjene nogle gode penge


  • #35   22. maj 2008 Calle
    Skælder ikke ud over noget, tager det til mig jeg syntes der er godt smiley


  • #36   22. maj 2008 Jeg synes du skal tænke på hvis det går galt også. Hva hvis du ikke kan gennemføre hva så ? Osv.


  • #37   22. maj 2008 Trine
    Det er self rigtig smiley men vores familie er meget stædige smiley bare mig mest smiley
    Vi alle har den holdning hvad kan hvad man vil og ellers må vi tage den der fra smiley


  • #38   22. maj 2008 Det er fint at være stædig, men du skal først have ca et halvt år på landbrugsskole, og derefter er der optagelsesprøven, som koster 1500,-.

  • #39   22. maj 2008 Skal på landbrugsskole (: Når jeg for lyst (:
    Jeg skal lige tænke på hvornår jeg vil i gang med min uddannelse (: ingen siger man behøver og gå i gang med det samme og det plejer min far og ha' forståelse for smiley


Kommentér på:
Mine forældre ?

Annonce