{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

til have folk {{forumTopicSubject}}

hejsa alle have folk.


jeg har 2 spørgsmål:

det ene:
jeg ønker mig og få et citron træ da det er et pænt træ og tanken om at selv kunne hæste lidt citroner i ny og næ er skøn..

men hvad koster sådan en fætter, hva kræver det i pasning og pleje.... og hvad giver det i afkast...?


det andet:
jeg har 2 eller 3 kæmpe ribs buske i min have, men hvad kan jeg lave af dem? nu er de ved og være modne og ja som sagt har jeg jo pænt mange....

så gode ide'er, erfaringer og opskrifter søges med lys og lygte....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til have folk
  • #1   18. jul 2008 Ribs gele :o)

  • #2   18. jul 2008 ribs gele
    ribs marmelade(smager muums)
    ribs/æble marmelade(evt købt fra danske avlere)
    ribstærte
    ribs saft

    osv
    osv


  • #3   18. jul 2008 citrontræer skal jo være inde om vinteren...ved ikke så meget om dem....kan du ikke google det..

    Og jeg siger også ribs gele, andet ved jeg ikke....
    forresten er min hoppe ligenu ved Klepholms Guldfax...kender du den?


  • #4   18. jul 2008 nej.... kender den ikk... kender heller ikk noget til stuteriet klepholm.... ved bare det ligger i udkanten af støvring i nordjylland.... købte min af en privat pige dengang...

  • #5   18. jul 2008 nå okay.....


  • #6   18. jul 2008 Ribslagkage



    375 g smør

    300 g sukker

    375 g mel

    1 tsk. bagepulver

    6 æg

    et glas hindbærsyltetøj

    et lille glas ribsgelé, måske lidt mere

    Rør smør og sukker til sukkeret er opløst. Rør æggene i ét ad gangen, og sørg for at

    ægget er optaget i dejen inden det næste hældes i. Sigt melet, blandet med bagepulver

    ned over dejen og vend forsigtigt, men grundigt.

    Tegn en cirkel rundt om en middagstallerken , på 6 stykker bagepapir. Fordel

    halvdelen af dejen i de 6 cirkler og smør den ud til tynde, ensartede bunde med en

    gummiskraber.

    Bag dem til de er gyldne ved 175 grader. Det tager få minutter. Når de er bagt køles

    de lidt af, og lægges på en bagerist. Gør det samme med resten af dejen, på det

    samme bagepapir.

    Bland de to slags syltetøj.

    Når bundene er kølet helt af smøres de tyndt med syltetøjet og lægges sammen til én

    stor kage. Pak den først i bagepapir, så i film og stil den i køleskabet. Her kan den

    holde sig i flere måneder. Men man kan begynde at skære af den efter to dage. Skær

    den i meget, meget tynde skiver, og spis med flødeskum og en eller anden slags frisk

    frugt eller bær.



  • #7   18. jul 2008 RIBSSAFT!!!!!
    Det er godt... Citrontræer skal være inde for at give afkast..


  • #8   18. jul 2008 Hmm... min far plantede en sten fra en citron for 15 år mener jeg det er... og han har kunne høste de første citroner der på i år.. De skal passes helt vildt meget ind om vinteren osv.. og Frygterne skal sidde der på i flere år før de er modne.. fordi der ikke er varmt nok... hmmm det er det jeg ved smiley

Kommentér på:
til have folk

Annonce