{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
137 visninger | Oprettet:

mangler hjælp til film title {{forumTopicSubject}}

For nogle år tilbage sad jeg en aften/nat og så en film på enten dr1 eller tv2.
Filmen handler om en nat der spiller hele sin formue, hus og værdihed op i et terningspil. Han kommer til at bo på gaden(?) hvor man følger ham og hans familie i gennem tiden. Han har nogle dukker han laver en form for skuespil med.
Hans søn for et eller andet at gøre med Mao, hvad kan jeg desværre ikke huske. Hans datter bliver slået ihjel, kan ikke huske hvordan det foregik, men hun efterlod sig en søn, mener han kom til at hedde brødkrumme

altså hvad hedder den film? den er sansynligvis fra Kina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mangler hjælp til film title
  • Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #1   18. jul 2008 Filmen Huozhe måske? http://www.imdb.com/title/tt0110081/

• #2   18. jul 2008 har selv kigget på sen, kan bare ikke finde et resume eller trailer fra den (min youtube virker ikke smiley )

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #3   18. jul 2008 Reasonably well off, Fugui loses all his money due to his gambling addiction. Eventually he loses his house in a game of dice with Long'er. Fugui's pregnant wife Jiazhen leaves him when it is clear he wants his vice over her. With poverty, Fugui comes to his senses and starts work with his own puppet troupe. On the birth of their son Jiazhen returns to the reformed Fugui, but civil war breaks out and Fugui leaves to fight. With things difficult already, the rise of the Maoist regime makes things ever more difficult and the Xu family suffer fortune and misfortune as Communism is formed.

Den filmbeskrivelse passer da rigtig godt på din beskrivelse smiley

• #4   18. jul 2008 ja men før jeg køben den, vil jeg gerne være helt sikker smiley

• #5   18. jul 2008 I midten at den 20. århundredes Kina er Fugui forfulgt af en kedelig blanding af spillelidenskab og uheld. Efter at have tabt familieformuen forlades han af kone og børn, og Fugui forsøger at ernære sig som dukkefører. Da kommunisterne overtager, håber Fugui på bedre tider, men må snart sande at heller ikke landets nye styre formår at indfri løfterne til de fattige.

mener ikke at han bliver forladt af kone og børn

Kommentér på:
mangler hjælp til film title

Annonce